Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: macieej » wt wrz 24, 2013 19:55

MK4 1.9TDI ASZ 4Motion (172Hp i 380Nm)

Problem dotyczy źle pracującej skrzyni biegów - przede wszystkim 1 i 2, które wchodzą z oporem, a 2 nawet ze zgrzytem. Sprzęgło było niedawno robione, wzmocniony docisk. Czy regulacja mechanizmu zmiany biegów pomoże? Jeżeli tak to powiedzcie jak to zrobić.


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

witek690
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt cze 22, 2010 16:00
Lokalizacja: Świdnica

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: witek690 » wt wrz 24, 2013 19:58

Mam to samo



Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: macieej » wt wrz 24, 2013 20:05

Zapomniałem dodać, że tydzień temu wymieniłem olej w skrzyni.


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: psilos1 » wt wrz 24, 2013 21:01

macieej pisze:Zapomniałem dodać, że tydzień temu wymieniłem olej w skrzyni.
Jaki olej wlałeś ?
Najlepszy jest Castrol TAF-X 75w90



Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: macieej » śr wrz 25, 2013 08:48

Ravenol 75W80. Ale tak jak były problemy na starym oleju tak i tutaj się nic nie zmieniło.


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: jhosef » czw wrz 26, 2013 09:38

macieej pisze:Ravenol 75W80. Ale tak jak były problemy na starym oleju tak i tutaj się nic nie zmieniło.
A dlaczego wlałeś przypadkowy olej do skrzyni zamiast właściwego?



Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: macieej » czw wrz 26, 2013 13:36

Nie przypadkowy tylko taki po specyfikacji taki w intercarsie był.


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: jhosef » czw wrz 26, 2013 13:46

To trzeba było w ASO kupić a nie z jakiegoś "katalogu"
Przykładowo wg tych katalogów powinienem nalać do dyfra w Syncro olej ATF...

Olej w ASO to koszt zazwyczak niecałe 50 zł za litr i jest dobierany po VIN. Nie wiem po co w ogóle patrzeć na inne marki. VW za bardzo nigdzie nie podaje jakie mają paramerty te oleje. Są po prostu kody proguktu typu G00500 itp.
Ja widzę do skrzyni 4Motion oleje:
skrzynia EWN, EAG, EWL EAH, ERW, EWK,: G060726A2 cena w ACO 46,28 zł brutto.

Skrzynia DRP DRV EEJ FBS FEK FEM FEL: G052171A2 no i ten jest droższy: 100 zł za litr.

Ale najlepiej zadzwonić do ASO. Podać VIN i powiedzą bezpłatnie jaki ma być olej.



Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: macieej » czw paź 10, 2013 21:31

Problem rozwiązany, temat do zamknięcia/usunięcia. Dziękuję


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: xlsss » czw paź 10, 2013 22:38

To co było powodem ????????



Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: macieej » wt paź 15, 2013 11:04

Za duży moment w dole po korekcji mapy wszystko wróciło do normy.


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

swampshark
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt lut 15, 2011 23:23
Lokalizacja: Biłgoraj

Regulacja mechanizmu zmiany biegów?

Post autor: swampshark » czw gru 17, 2015 12:03

Witam.
Podepnę się do tematu. Mam problem z 1 i 2 biegiem. Dokładnie chodzi o to że trudno je wbić w czasie jazdy. Na zimnej skrzyni praktyczne muszę się zaprzeć aby wbić. Na postoju wchodzą elegancko choć też nie idealnie bo z takim delikatnym haczeniem niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Kłopoty zaczynają się jak ruszę i przebicie z 1 na 2 to nieraz trwa do niemal zatrzymania auta. We wcześniejszych autach to była norma z jedynką, ale dwójka wchodziła dobrze. Problemy są mniejsze jeżeli wcześniej silnik pochodzi na luzie kilka minut. Niedawno wymieniłem olej, bo poprzedni był bardzo rzadki, prawie jak olej napędowy i dwójka zgrzytała przy wrzucaniu. Teraz nie zgrzyta to jest plus, ale nie daje się wbić (na siłę w wbije ale wtedy zazgrzyta). Inne biegi chodzą dobrze, a najlepiej 4. Czy czeka mnie wymiana skrzyni? Sprzęgło wydaje się dobre. Na postoju spokojnie wbijam każdy bieg na zapalonym silniku. Trudno jeździ się tak po mieście. Dla porównania w Octavii mojego brata z tym samym silnikiem, skrzynią i rocznikiem auta biegi można małym paluszkiem wbijać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości