swist przy piatym biegu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

swist przy piatym biegu

Post autor: lukasz2017 » pt wrz 30, 2011 11:42

Witam. Od pewnego czasu mam problem ze swoja trojka. Mianowicie...kiedy silnik jest zimny wszystko jest ok...po rozgrzaniu się begi zaczynają ciężko wchodzić...szczególnie 1 i dwójka, na wstecznym zgrzyta...kiedy wrzucę piątkę słyszę dziwny gwizd(świst)...Czy mało oleju w skrzyni?co to za przyczyna? Proszę o porady...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

swist przy piatym biegu

Post autor: Michał_1977 » pt wrz 30, 2011 11:47

Miałem identyczny problem...niestety nie obeszło się bez zmiany skrzyni.
Oczywiście kontrola poziomu oleju,to podstawa i od tego powinieneś zacząć :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

swist przy piatym biegu

Post autor: -=ren=- » ndz paź 02, 2011 14:44

sprawdź czy ze sprzęgłem jest wszystko ok i czy z mechanizmem wysprzęglania jest ok.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Amfiprion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 17:07

Re: swist przy piatym biegu

Post autor: Amfiprion » pn paź 03, 2011 10:20

Widzisz.. miałem tak samo... w drodze na RedBull X-Fighters na trasie A2 piszczało coraz głośniej aż nagle walnęło coś i nagle nie było piątki 1,2,3,4 były a 5 już nie :) Ale nie przejąłem się tym zbytnio bo na 4 też leciał 160 ;] tylko spalanie troszkę urosło... Ale priorytetem było tam dotrzeć... i się udało..:)



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

swist przy piatym biegu

Post autor: -=ren=- » pn paź 03, 2011 13:50

panowie, piąty bieg to akurat najmniejszy problem, bo zdejmujesz lewe koło i plastikowe nadkole i tam masz dekiel który przykrywa głównie zęby od piątego biegu. Więc jeśli macie obawy to spokojnie można tam zajrzeć, tylko przechylić wóz tak żeby olej się nie wylewał.
Michał_1977 pisze:Miałem identyczny problem...niestety nie obeszło się bez zmiany skrzyni.
to żadna diagnoza, że skrzynia się sypnęła, tylko co w tej skrzyni. Przy przebiegach rzędu 300kkm cieżko wymagać od skrzyni żeby pracowała jak trzeba.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

swist przy piatym biegu

Post autor: Michał_1977 » pn paź 03, 2011 14:26

-=ren=- pisze:to żadna diagnoza, że skrzynia się sypnęła, tylko co w tej skrzyni
Właśnie,że zdiagnozowałem.Rozebrałem skrzynkę na czynniki pierwsze i okazało się,że wszystkie łożyska poszły się kochać.Komplet w ASO-1380zł,zamienników nie ma.Skrzynia poszła w pudło,tak jak ją rozebrałem-na części.
Generalnie chodzi o to,że jak łożyska mają luzy,to wałki oddalają się od siebie lub przybliżają i stąd gwizd,chrobotanie,zgrzytanie itp...
Teraz wyraziłem się jasno?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

swist przy piatym biegu

Post autor: -=ren=- » pn paź 03, 2011 14:34

teraz wyraziłeś się jak najbardziej jasno, AVE :okej:
:jaja:
Michał_1977 pisze:Komplet w ASO-1380zł
to równowartość dwóch mkdwójek :) ja jeszcze nie szukałem łożysk do skrzyni. Wydaje mi się że za 100plnów jeżdząca skrzynia nie jest problemem na rynku wtónym...


vwlifestyle.pl
Obrazek

lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

swist przy piatym biegu

Post autor: lukasz2017 » ndz paź 16, 2011 08:33

witam, panowie okazało się ze sprzęgło do wymiany i przy okazji uzupełnienie oleju. nie zgrzyta juz i wszystko ok ale problem "świstu" na piątym biegu pozostał nadal...



lukasz2017
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw paź 21, 2010 22:10

swist przy piatym biegu

Post autor: lukasz2017 » śr paź 26, 2011 20:42

wiec co sugerujecie panowie?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

swist przy piatym biegu

Post autor: pinstonvw » śr paź 26, 2011 21:37

Wymień sprzęgło i ujeżdżaj dalej swoją bestię o ile ten świst nie będzie Ci przeszkadzał. Ja zawsze podgłaśniałem radio i po sprawie. Autko ma swoje lata wiadomo, jak już ktoś wcześniej wspomniał łożyska do wymiany. Podobnie będzie i u Ciebie w skrzyni bo świszczy łożysko na wałku 5-go biegu. Producent zapewniał, że raz wlany olej w skrzyni posłuży do końca jej żywota. Okazuje się, że lepiej raz na parę lat wymienić ten olej. Większość skrzynek przecieka, dlatego też są ubytki którymi mało kto się przejmuje (a można dolać tej oliwy). Jak jeszcze miałem jettke to pamiętam, że miałem problem z biegami dość ciężko wchodziły. Po wymianie oleju skrzynia odżyła, ale świst pozostał i właśnie na 5-tym biegu. Rozpaść się nie rozpadnie więc szerokiej drogi ;)


...

paweldaniel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob sty 14, 2012 18:01

Re: swist przy piatym biegu

Post autor: paweldaniel » pt gru 04, 2015 12:44

Witam i odswieze temat u mnie przy zmianie na 5 -ieg zawsze jest swist olej sprawdzony jest stan wiec chyba łozysko samochod juz troszke ma nalatanebo 330 tysmusle ze tylko jezdzic az sie rozsypie calkiem albo wymiana skrzyni co sadzicie o tym



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości