Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Witam
Jestem posiadaczem vw golf variant 1.9 tdi pd 101km kod silnika ATD. od pewnego momentu zauwazyłem pewne problemy ze sprzegłem i kołem dwumasowym tzn; przede wszystkim mocne bicie i uderzenia na pedale sprzegła czasami większe czasami mniejsze, po naciśnięciu sprzegła słychac mocne dudnienie, czasami biegi haczą najgorzej jedynka i wsteczny, następnie po odpuszczeniu sprzęgła słychac delikatne pisczenie jakby łozysko oporowe, podczas przyspieszania od ok 1800 słychać mocne buczenie choc nie zawsze, a podczas ruszania w korku czy na skrzyzowaniu słychać owe dudnienie do ok 1300-1500 obr/min i musze rowniez podnosić obroty podczas ruszania bo czasami lubi sie zadławic i zgasnąć.
Koło, sprzegło, łożysko wymienione ok 60 tys temu nowy komplet sachs fabrycznie zmontowany do tego łozysko skf kpl. za ok 1500 pln.
Brak jakichkolwiek objawów trzesienia nadwozia podczas przyspieszania i hałasów podczas gaszenia i odpalania silnika.
inne objawy zauważone to mrowienie i wibracje siedzen kierowcy i pasazera oraz drżenie kierownicy na postoju.
Prosze o porady czy problem jest ze przegłem czy kołem dwumasowym? Srednio usmiecha mi sie wydac znowu 1500 pln.
Jestem posiadaczem vw golf variant 1.9 tdi pd 101km kod silnika ATD. od pewnego momentu zauwazyłem pewne problemy ze sprzegłem i kołem dwumasowym tzn; przede wszystkim mocne bicie i uderzenia na pedale sprzegła czasami większe czasami mniejsze, po naciśnięciu sprzegła słychac mocne dudnienie, czasami biegi haczą najgorzej jedynka i wsteczny, następnie po odpuszczeniu sprzęgła słychac delikatne pisczenie jakby łozysko oporowe, podczas przyspieszania od ok 1800 słychać mocne buczenie choc nie zawsze, a podczas ruszania w korku czy na skrzyzowaniu słychać owe dudnienie do ok 1300-1500 obr/min i musze rowniez podnosić obroty podczas ruszania bo czasami lubi sie zadławic i zgasnąć.
Koło, sprzegło, łożysko wymienione ok 60 tys temu nowy komplet sachs fabrycznie zmontowany do tego łozysko skf kpl. za ok 1500 pln.
Brak jakichkolwiek objawów trzesienia nadwozia podczas przyspieszania i hałasów podczas gaszenia i odpalania silnika.
inne objawy zauważone to mrowienie i wibracje siedzen kierowcy i pasazera oraz drżenie kierownicy na postoju.
Prosze o porady czy problem jest ze przegłem czy kołem dwumasowym? Srednio usmiecha mi sie wydac znowu 1500 pln.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Nie powiedziane,że się nie posypały. Ja w ogóle mam wrażenie,że te części niedługo zaczną robić z papieru.marzio1 pisze:Koło, sprzegło, łożysko wymienione ok 60 tys
Objawy które opisujesz,wskazują właśnie na dwumasę i sprzęgło...
Sprawdź jeszcze poziom oleju w skrzyni i możesz też zerknąć na stan stabilizatora silnika,czyli tzw. lizak między skrzynią a sankami
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
W takim razie dwumasa kończy swój żywot.
Sachs z pierwszego montażu wytrzyma blisko 300kkm,a taki ze sklepowej półki nigdy tyle nie pojeździ.Takie części teraz robią.
Sachs z pierwszego montażu wytrzyma blisko 300kkm,a taki ze sklepowej półki nigdy tyle nie pojeździ.Takie części teraz robią.
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Dzięki za podpowiedzi tez mam takie odczucie ze w/w problemy pochodzą od sprzęgła i koła zamachowego.
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
niestety to moze byc prawda. Kola zamachowe coraz gorsze, slabsze. O objawach padajacych DM tez bylo pisane i tu tez nie chodzi tylko o luz po luku czy luz osiowy- to co sprawdza wiekszosc mechanikow. Pisalem o tym nie raz. Sam tak zreszta myslalem. Masz mozliwosc zalozenia jednomasy jaka wystepowala w skryzniach 5 biegowych to trzeb abylo takowa zalozyc odrazu. Teraz nic nie pozostaje jak doradzenie wlasnie takiego zestawu bo tak to bedzie tylko gorzej i gorzej a kto wie czy sie od tego skrzynia w koncu nie rozkrzaczy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Witam
Zauwazyłem właśnie ze koła dwumasowe padają na potege, Sa po prostu słabej jakości ale takiego jeszcze nie widziałem zeby po 60 tys wysiadło. Podjałem juz decyzje ze załoze własnie jednomasowe pytanie czy załozyc kit valeo czy po prostu szukac jednej masy z 1Z i do tego sachs 3000 332 001 co bedzie lepsze wiadomo ze zestaw składany taniej wyjdzie.
Zauwazyłem właśnie ze koła dwumasowe padają na potege, Sa po prostu słabej jakości ale takiego jeszcze nie widziałem zeby po 60 tys wysiadło. Podjałem juz decyzje ze załoze własnie jednomasowe pytanie czy załozyc kit valeo czy po prostu szukac jednej masy z 1Z i do tego sachs 3000 332 001 co bedzie lepsze wiadomo ze zestaw składany taniej wyjdzie.
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Witam ponownie zakupiłem juz koło z 1z nrVW 037 105 273C pytanie moje jest nastepujace czy w w/w kole zamachowym wienec zebaty rozrusznika jest osadzony luzno i skrecany tylko srubami czy powinien byc osadzany na sztywno bez mozliwosci sciagania, szczerze mowiac nigdy nie spotkałem sie z takim rozwiazaniem. Wszystkie wience były osadzane na sztywno tzn zeby go wymienic trzeba było grzac palnikiem.
Prosze o wypowiedz w tej sprawie.
Prosze o wypowiedz w tej sprawie.
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Grzac palnikiem trzeba.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Czyli wychodzi na to ze kupiłem uszkodzone koło zamachowe? W moim wieniec jest luzno osadzony mozna go sciagnąc, sprzegło jest przykrecane poprzez wieniec na 6 srub długich.
Stuki dudnienie po wciśnięciu sprzęgła.
Tak zgadza sie. Napewno luzno nie moze byc. Troszke to dziwne ale nei wiem czemu takie masz to kolo. Kiedys kolega z naszego forum przyjechal do mnie z podobnym kolem ale nie pamietam niku. Tez mial sciagniety wieniec ale chyba sam sciagal znaczy sie podgrzewal go i sciagnal by go odwrocic. Odwraca sei taki wieniec w celu wlasnei takim ze z drugiej strony zęby sa jeszcze okej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości