Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Witam
Potrzebuje pilnie porady jak wymienić łożysko w tylnym moście w golfie country '91. chodzi o prawe łożysko gdyż huczy niemiłosiernie tak przy 60 km/h. dziś odkręciłem koło gdyż myślałem że to łożysko koła ale jak złapałem za półośkę to ewidętnie chodziła na boki przy moście.
Proszę o poradę jak do tego sie zabrać? czy trzeba demontować cały most cy da się to wymienić z zewnątrz? ewentualnie schemat jak by ktoś miał do tego mostu?
Potrzebuje pilnie porady jak wymienić łożysko w tylnym moście w golfie country '91. chodzi o prawe łożysko gdyż huczy niemiłosiernie tak przy 60 km/h. dziś odkręciłem koło gdyż myślałem że to łożysko koła ale jak złapałem za półośkę to ewidętnie chodziła na boki przy moście.
Proszę o poradę jak do tego sie zabrać? czy trzeba demontować cały most cy da się to wymienić z zewnątrz? ewentualnie schemat jak by ktoś miał do tego mostu?
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Widziałem gdzieś cały proces regeneracji mostu passata. Niestety most trzeba wymontować i rozebrać.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14205
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Porady nie mam,ale schemat to i owszem
oraz
Mam nadzieję,że to Cię usatysfakcjonuje,bo trochę się narobiłem w paincie
oraz
Mam nadzieję,że to Cię usatysfakcjonuje,bo trochę się narobiłem w paincie
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
No i jest manual. Zdjęcia z opisem (wystarczy klikać następną stronę).
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... nal_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie ma za co.
http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... nal_drive/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie ma za co.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Zacząłbym od tego, że bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i narzędzi nie podchodziłbym do takiej roboty. Oddaj komuś dyfer, zapłacisz kilka stówek i będziesz zadowolony.
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Święta racja. Tego nie można zrobić młotkiem, trzeba odpowiednich ściągaczy niekiedy wykorzystać rozszerzalność cieplną.jhosef pisze:Zacząłbym od tego, że bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i narzędzi nie podchodziłbym do takiej roboty.
Niby tak ale sam wiesz jak trudno znaleźć dobrego fachowca od syncro i z zadowoleniem może być różnie. Ja osobiście jak już to bym oddał do zakładu specjalizującego się w naprawie skrzyń biegów.jhosef pisze:Oddaj komuś dyfer, zapłacisz kilka stówek i będziesz zadowolony.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi łożysko juz wymienione nie odpisywałem bo praktycznie zeszło mi z tym dwa dni pracując nad tym po pracy. Wycięgnołem cały most rozkręciłem i na początku trochę mnie to przeraziło ale w miarę rozbierania nie było to tak źle. Wyglądało to tak że uszczelnienia simeringi koło pólosiek były zużyte i olej wyciekł zostało tylko na dnie i w efekcie łożysko diabli wzięli wymieniłem łożysko na mam nadzieje porządne japońskie, założyłem nowe uszczelniacze reszta wyglądała oki. problem jeszcze był z korpusem gdyż ktoś już wcześniej przy tym majstrował i tam gdzie wkręca się sworznia który trzyma wodzik od blokady wolnego koła ten korpus wokół gwintu był lekko nadpęknięty i deko ukrzywiony więc to zostało zaspawane i zmontowane z powrotem. Tą blokadę poskładałem niby nic tam się nie dzieje i testowane było w tył i przód na mokrej trawie aby napęd się załączył i było oki. Teraz to jak ręką odjąć cisza w aucie bo tak to było buczenie juz przy 40. Został mi jeszcze silnik do zrobienia mianowicie pierścienie do wymiany no i jeszcze zastanawiam się nad wymiana kół zębatych piątego biegu gdyż robię tym autkiem trasy i trochę mi się to nie podoba że jadąc 100 km/h na piatym biegu auto ma ponad 3000 obr. jak by się to dało troszkę jeszcze poprawić to bede wtedy zadowolony.
a schemat bardzo fajny przyda się na przyszłość.
Nie pisz posta pod postem.Używaj funkcji EDYTUJ.
Michał_1977
a schemat bardzo fajny przyda się na przyszłość.
Nie pisz posta pod postem.Używaj funkcji EDYTUJ.
Michał_1977
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Według mnie bez wymiany przełożenia głównego dużo nie zyskasz. Country ma najszybszą (albo prawie najszybszą) piątkę jaka była w mk2 zarazem najwolniejsze przełożenie główne, możesz włożyć ciut szybszą z mk1 o ile dostaniesz ale zyskasz niewiele 5km/h albo 150obr/min. Aktualnie znajomy ma ten sam problem i nawet jest w trakcie dorabiania szybkiej piątki na zamówienie.2qwert pisze:zastanawiam się nad wymiana kół zębatych piątego biegu gdyż robię tym autkiem trasy i trochę mi się to nie podoba że jadąc 100 km/h na piatym biegu auto ma ponad 3000 obr. jak by się to dało troszkę jeszcze poprawić to bede wtedy zadowolony.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
tak naprawdę to puki co to opieram się na rozmowach z dobrym kolegą mechanikiem który nie mówi że jest to pewne ale powiada ze mozna spróbować natomiast to jeśli chodzi o samo przełożenie to posiadam aktualnie skrzynie od mk2 nie wiem jaka pojemność i od polo 1.4 gt jeśli koła będą pasowały to jest kwestia przeliczenia zębów jeśli uda się uzyskać choć trochę to wydaje mi się że mozna sie pokusić aby poprawić komfort bo o to tu tez chodzi. A jak to wspomniany kolega zamierza zrobić z czego podebrać przełożenie?
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Koła będą zrobione z nowego kawałka metalu wyliczone samodzielnie.2qwert pisze:A jak to wspomniany kolega zamierza zrobić z czego podebrać przełożenie?
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Ile zwiększy przełożenie w stosunku do oryginalnego? tu jeszcze dochodzi kwestia doboru materiału i odpowiedniej obróbki cieplnej. Koła zębate powinny być nawęglane. ja się bałem takiego rozwiązania mimo iż sam osobiście dorabiałem takie koła do różnych maszyn zdarzyło mi się nawet wykonać koła do pompy olejowej do fergusona i wiem że odpowiedni materiał i obróbka to ważna rzecz. według mnie lepiej było by dobrać gotowe koła ja np. mam te dwie skrzynie i jak będzie auto unieruchomione na czas wymiany pierścieni to rozbiorę skrzy nie i będę kombinował. tak jak tu koledzy sugerowali wymianę przełożenia głównego to nie było by zbyt dobre gdyż przyspieszone zostaną wszystkie biegi??
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Na dziś nie mam pojęcia, to się okaże po wyliczeniach.2qwert pisze:Ile zwiększy przełożenie w stosunku do oryginalnego?
Tym się zajmuje specjalista z doświadczeniem także bez obaw.2qwert pisze:tu jeszcze dochodzi kwestia doboru materiału i odpowiedniej obróbki cieplnej.
Pisałem już że za dużo nie wykombinujesz bo praktycznie nie ma z czego dobrać. Oczywiście byłoby najlepiej ale sensownych gotowców nie ma.2qwert pisze:według mnie lepiej było by dobrać gotowe koła ja np. mam te dwie skrzynie i jak będzie auto unieruchomione na czas wymiany pierścieni to rozbiorę skrzy nie i będę kombinował.
Miałem country który wyciągał 118 przy 3 tys na piątce przełożenie 3,941 zamiast 4,857 i spokojnie rozpędzał się na piątce od 50km/h. Czy to dobrze musisz ocenić sam biorąc pod uwagę do czego będziesz wykorzystywać samochód. Jeśli trasy wkładaj główne nawet 3,667 silnik spokojnie da sobie radę zaś w piasku nie pojedziesz. Ogólnie to ja nie dawałem rady w kopnym piachu na przełożeniu głównym 4.467 czyli strata wolnego przełożenia jest żadną stratą (bo i tak nie przejedziesz). Najtrudniejszy teren do przejścia dla country w benzynie to zaśnieżone pole i lekko sypki piach oczywiście na prostej bo pod górę jak ustaniesz to koniec.2qwert pisze: tak jak tu koledzy sugerowali wymianę przełożenia głównego to nie było by zbyt dobre gdyż przyspieszone zostaną wszystkie biegi??
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
Ja podzwoniłem kiedyś po pomorskim i znalazłem osobę z doświadczeniem z tymi dyframi. Zdaje się, że w Straszynie.OsteR9019 pisze:Niby tak ale sam wiesz jak trudno znaleźć dobrego fachowca od syncro i z zadowoleniem może być różnie. Ja osobiście jak już to bym oddał do zakładu specjalizującego się w naprawie skrzyń biegów.
Ale ostatecznie kupiłem drugi dyfer. Nie wiem na ile taka wymiana łożyska samego na dłuższą metę zda egzamin. No ale pojeździsz to zobaczymy
Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??
W sumie dyfer to można spakować i wysłać paczką do 30kg więc jeśli w kraju jest jakiś spec czemu nie, jednak jeśli chodzi o mnie nie po to żem się kształcił żeby płacić za naprawę samochodujhosef pisze:Ja podzwoniłem kiedyś po pomorskim i znalazłem osobę z doświadczeniem z tymi dyframi.
Na moje mało opłacalna, powinno się wymienić wszystkie łożyska i wszystkie uszczelki.jhosef pisze:Nie wiem na ile taka wymiana łożyska samego na dłuższą metę zda egzamin.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości