Post
autor: Lipek81 » pn wrz 08, 2014 10:29
Jeżeli wszystko ok, to pozostaje wymienić zużyte elementy. Aby stwierdzić, które elementy należy wymienić jedna osoba powinna ruszać gałką zmiany biegów lewo-prawo, ale tylko w zakresie luzu, natomiast druga powinna obserwować, gdzie jest luz na cięgnach (w którym miejscu ruch przestaje być przekazywany dalej, ze względu na luzy). Z doświadczenia problem jest właśnie w tej części nr 5 oraz w części 36, ale lepiej sprawdzić wszystko. Jeżeli luzy nie zostaną w pełni zlikwidowane to będzie duży problem z regulacją biegów. Raz ruszony mechanizm z biegami, w którym nie zostały zlikwidowane luzy jest praktycznie nie do ustawienia.
Co do nowych części - jakość zamienników jest bardzo niska. Jest niska do tego stopnia, że nowe części czasem mają większy luz niż oryginały (wiem z doświadczenia). W zamiennikach nie występuje część nr 5, jako cała blacha. W zestawie dają tylko samą gumkę, którą trzeba wymienić (roznitować blachę, wymienić gumę, skręcić lub zanitować). Problem polega na tym, że ta gumka potrafi się zawijać, wypadać - ogólnie jest beznadziejna.
Jeżeli chcesz to zrobić dobrze to:
- kup nieoryginalny pełny zestaw;
- porównaj części nowe z tymi używanymi, sprawdź, na których jest mniejszy luz, metodą prób i błędów wybierz najlepsze części;
- kup w ASO części, które jako nowe w zestawie zamienników mają luz, a oryginały są zużyte.
Ustawienie mechanizmów bez luzu to jest moment - instrukcja na forum, poszukaj moich postów, jak nie znajdziesz, daj znać.
Jeżeli chcesz polepszyć działanie mechanizmu polecam zamontowanie ciężarka od golfa 3 (odpowiednik elementu 19 na rysunku).
Czasem w zestawach przeznaczonych do golfa 2 i 3 element 36 jest nieco krótszy niż oryginał. Takie właśnie były stosowane w golfach 3 (w golfach 2 był dłuższy), jednak w niczym to nie przeszkadza - zrekompensuje to późniejsza regulacja.