Stuki przy zmianie biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stuki przy zmianie biegów
Dzień dobry
Wbiciu każdego biegu towarzyszy metaliczny stukot. Zauważyłem, że na zdjęciu (zapożyczone) pod nakrętką w zielonej otoczce, poniżej tego płaskiego cięgna była jakaś guma, która rozpadła się w palcach. Czy znajdę ją w zestawie naprawczym o numerze oryginału 191 798 211 S ? Ta gumowa tuleja ma jakąś wypustkę chyba hm ?
Wbiciu każdego biegu towarzyszy metaliczny stukot. Zauważyłem, że na zdjęciu (zapożyczone) pod nakrętką w zielonej otoczce, poniżej tego płaskiego cięgna była jakaś guma, która rozpadła się w palcach. Czy znajdę ją w zestawie naprawczym o numerze oryginału 191 798 211 S ? Ta gumowa tuleja ma jakąś wypustkę chyba hm ?
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Stuki przy zmianie biegów
kup zestaw naprawczy mechanizmu zmiany biegów, zmien i nie będzie luzu
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... s0-mt-0904" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... s0-mt-0904" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuki przy zmianie biegów
Konkretnie mam zamiar zamówić to http://allegro.pl/golf-ii-2-zestaw-napr ... 57145.html. Chcę się po prostu upewnić
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Stuki przy zmianie biegów
Spróbuj najpierw odłączyć cięgna od dźwigni przy samej skrzyni i wrzucić bieg dźwignią. Zobacz, czy wszystko jest ok.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Stuki przy zmianie biegów
Jeżeli wszystko ok, to pozostaje wymienić zużyte elementy. Aby stwierdzić, które elementy należy wymienić jedna osoba powinna ruszać gałką zmiany biegów lewo-prawo, ale tylko w zakresie luzu, natomiast druga powinna obserwować, gdzie jest luz na cięgnach (w którym miejscu ruch przestaje być przekazywany dalej, ze względu na luzy). Z doświadczenia problem jest właśnie w tej części nr 5 oraz w części 36, ale lepiej sprawdzić wszystko. Jeżeli luzy nie zostaną w pełni zlikwidowane to będzie duży problem z regulacją biegów. Raz ruszony mechanizm z biegami, w którym nie zostały zlikwidowane luzy jest praktycznie nie do ustawienia.
Co do nowych części - jakość zamienników jest bardzo niska. Jest niska do tego stopnia, że nowe części czasem mają większy luz niż oryginały (wiem z doświadczenia). W zamiennikach nie występuje część nr 5, jako cała blacha. W zestawie dają tylko samą gumkę, którą trzeba wymienić (roznitować blachę, wymienić gumę, skręcić lub zanitować). Problem polega na tym, że ta gumka potrafi się zawijać, wypadać - ogólnie jest beznadziejna.
Jeżeli chcesz to zrobić dobrze to:
- kup nieoryginalny pełny zestaw;
- porównaj części nowe z tymi używanymi, sprawdź, na których jest mniejszy luz, metodą prób i błędów wybierz najlepsze części;
- kup w ASO części, które jako nowe w zestawie zamienników mają luz, a oryginały są zużyte.
Ustawienie mechanizmów bez luzu to jest moment - instrukcja na forum, poszukaj moich postów, jak nie znajdziesz, daj znać.
Jeżeli chcesz polepszyć działanie mechanizmu polecam zamontowanie ciężarka od golfa 3 (odpowiednik elementu 19 na rysunku).
Czasem w zestawach przeznaczonych do golfa 2 i 3 element 36 jest nieco krótszy niż oryginał. Takie właśnie były stosowane w golfach 3 (w golfach 2 był dłuższy), jednak w niczym to nie przeszkadza - zrekompensuje to późniejsza regulacja.
Co do nowych części - jakość zamienników jest bardzo niska. Jest niska do tego stopnia, że nowe części czasem mają większy luz niż oryginały (wiem z doświadczenia). W zamiennikach nie występuje część nr 5, jako cała blacha. W zestawie dają tylko samą gumkę, którą trzeba wymienić (roznitować blachę, wymienić gumę, skręcić lub zanitować). Problem polega na tym, że ta gumka potrafi się zawijać, wypadać - ogólnie jest beznadziejna.
Jeżeli chcesz to zrobić dobrze to:
- kup nieoryginalny pełny zestaw;
- porównaj części nowe z tymi używanymi, sprawdź, na których jest mniejszy luz, metodą prób i błędów wybierz najlepsze części;
- kup w ASO części, które jako nowe w zestawie zamienników mają luz, a oryginały są zużyte.
Ustawienie mechanizmów bez luzu to jest moment - instrukcja na forum, poszukaj moich postów, jak nie znajdziesz, daj znać.
Jeżeli chcesz polepszyć działanie mechanizmu polecam zamontowanie ciężarka od golfa 3 (odpowiednik elementu 19 na rysunku).
Czasem w zestawach przeznaczonych do golfa 2 i 3 element 36 jest nieco krótszy niż oryginał. Takie właśnie były stosowane w golfach 3 (w golfach 2 był dłuższy), jednak w niczym to nie przeszkadza - zrekompensuje to późniejsza regulacja.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Stuki przy zmianie biegów
W tym temacie wrzuciłem fotki zestawów naprawczych wraz z numerami viewtopic.php?f=181&t=532962&start=84" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuki przy zmianie biegów
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Z tego co widzę w etce część numer 5 to nie ten cały wspornik, ale właśnie panewka dostępna w zestawie naprawczym, który zamówiłem (nr 191 798 211S). Wcale nie twierdzę, że jest dobrej jakości. Elementu 36 póki co nie wymieniam - jest w niezłym stanie.
Ten drążek z ciężarkiem od golfa III założę po wymianie tej nieszczęsnej panewki, bo na chwilę obecną jej nie mam (rozpadła się ze starości i stąd stuki tej płaskiej dźwigni nr 23A ze wspornikiem nr 7). Luz bez niej jest tak duży, że ciężarek nie pozwala na wrzucenie z lewarka 1, 3 i 5 (chyba nie ma znaczenia którą stroną go zamontuję ?). Musiałem zamontować z powrotem stary drążek.
Po zlikwidowaniu luzów wyreguluję biegi metodą "rączki pędzla" o grubości 10 mm. Wałek zwrotny mam wymieniony (nr 191 711 173B) .
Jeszcze raz dzięki kolegom Lipek i Michał. Jak pisałem wcześniej dam znać czy stuki ucichły i czy bez luzów drążek z ciężarkiem nie będzie nigdzie wadził i poprawi działanie mechanizmu, szczególnie wbijania 1 i 5.
Ten drążek z ciężarkiem od golfa III założę po wymianie tej nieszczęsnej panewki, bo na chwilę obecną jej nie mam (rozpadła się ze starości i stąd stuki tej płaskiej dźwigni nr 23A ze wspornikiem nr 7). Luz bez niej jest tak duży, że ciężarek nie pozwala na wrzucenie z lewarka 1, 3 i 5 (chyba nie ma znaczenia którą stroną go zamontuję ?). Musiałem zamontować z powrotem stary drążek.
Po zlikwidowaniu luzów wyreguluję biegi metodą "rączki pędzla" o grubości 10 mm. Wałek zwrotny mam wymieniony (nr 191 711 173B) .
Jeszcze raz dzięki kolegom Lipek i Michał. Jak pisałem wcześniej dam znać czy stuki ucichły i czy bez luzów drążek z ciężarkiem nie będzie nigdzie wadził i poprawi działanie mechanizmu, szczególnie wbijania 1 i 5.
Stuki przy zmianie biegów
Stuki ucichły po wymianie części nr 5. Problem rozwiązany, ale powiedzcie panowie gdzie podchodzi ta duża, pomarańczowa/czerwona panewka bo nie mogę odnaleźć na rysunku.Tam, gdzie część 11 wchodzi w 7 ?
Ok, będę musiał odkręcać coś jeszcze poza roznitowaniem blaszki na wsporniku 7 ?
Ok, będę musiał odkręcać coś jeszcze poza roznitowaniem blaszki na wsporniku 7 ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Stuki przy zmianie biegów
Tak. Trzyma ją blacha na 2 nitach.Winston pisze:Tam, gdzie część 11 wchodzi w 7 ?
Re: Stuki przy zmianie biegów
Okazało się, że drążek z ciężarkiem zakładałem odwrotnie (sugerowałem się zamontowanym oryginałem). Chodzi elegancko. Pomarańczowej panewki nie ruszam. Więcej przy zmianie biegów do szczęścia mi nie potrzeba. Dziękuję i pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości