Koło dwumasowe asv-> axr
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Koło dwumasowe asv-> axr
Witam, chciałbym poruszyć temat doboru koła dwumasowego, mianowicie:
Posiadam Borę 2001r z silnikiem AXR oraz Toledo 1M 2000r (modelowo 2001 - tak kupowałem rozrząd) a silnikiem ASV.
Problem dotyczy tego że, w borze dwumas nadaje sie do wymiany, nie chcę wydawać 1300zł, ponieważ mam sprawny dwumas i sprzęgło od silnika ASV (zmieniałem słupek w Toledo i mi pozostało).
Moje pytanie wynika z faktu ze jestem za granicą i nie mam możliwości fizycznego pomiaru dostepnego zestawu, oraz sprawdzenia vin'u bory. A chciałbym zlecić tą wymianę zanim wrócę.
Pytanie: Znalazłem informacje o kołach 220mm oraz 228mm. Chciałbym ustalić czy ASV po 2000r i axr 2001 mają te same średnice dwumasów? Z katalogu sachs wynika ze w ASV siedzi koło 228mm, co w borze? Oba auta 5 skrzynie.
Troszke wróżenie z fusów - wiem, jednak chciałbym spróbować to wsześniej ustalić.
Proszę o wstrzymanie się od odpowiedzi typu: "wkładaj jednomas", "nie pakuj uzywki" etc.
Pozdrawiam
Posiadam Borę 2001r z silnikiem AXR oraz Toledo 1M 2000r (modelowo 2001 - tak kupowałem rozrząd) a silnikiem ASV.
Problem dotyczy tego że, w borze dwumas nadaje sie do wymiany, nie chcę wydawać 1300zł, ponieważ mam sprawny dwumas i sprzęgło od silnika ASV (zmieniałem słupek w Toledo i mi pozostało).
Moje pytanie wynika z faktu ze jestem za granicą i nie mam możliwości fizycznego pomiaru dostepnego zestawu, oraz sprawdzenia vin'u bory. A chciałbym zlecić tą wymianę zanim wrócę.
Pytanie: Znalazłem informacje o kołach 220mm oraz 228mm. Chciałbym ustalić czy ASV po 2000r i axr 2001 mają te same średnice dwumasów? Z katalogu sachs wynika ze w ASV siedzi koło 228mm, co w borze? Oba auta 5 skrzynie.
Troszke wróżenie z fusów - wiem, jednak chciałbym spróbować to wsześniej ustalić.
Proszę o wstrzymanie się od odpowiedzi typu: "wkładaj jednomas", "nie pakuj uzywki" etc.
Pozdrawiam
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Koło dwumasowe asv-> axr
Jak wymienisz kompletne sprzęgło czyli - dwumasowe koło zamachowe + tarcza + docisk to wszystko będzie pasować nie ma siły.
Temat przenoszę do odpowiedniego działu.
Temat przenoszę do odpowiedniego działu.
Re: Koło dwumasowe asv-> axr
Dzieki za odpowiedz, a co ze srednicami zamachow? Sa jakies info np datami, jaka srednica tam siedzi?:)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Koło dwumasowe asv-> axr
Były dwie średnice, ale to nie ma znaczenia jak będziesz przekładał cały komplet dwumas+tarcza + zamach .
Zamiennik sachs ma 220mm i ja mam taki w ALH i ten komplet pasuje do wszystkich 90/110PS i AXR/ATD nawet do Golfa 3 AFN 110PS.
Zamiennik sachs ma 220mm i ja mam taki w ALH i ten komplet pasuje do wszystkich 90/110PS i AXR/ATD nawet do Golfa 3 AFN 110PS.
Koło dwumasowe asv-> axr
Panowie dziekuje za rzeczowe odpowiedzi oczywiscie zmieniam kpl czyli zamach sprzeglo i docisk(nowy), wiec wszystko "po bozemu"
Jeszcze droga komentarza chcialbym poruszyc temat srednic zamachow. Z tego co sie orientuje to zeby kola zamachowego sa sprzegniete z rozrusznikiem (pomijam obecnosc bendixu, bo to teraz nie istotne). Wiec jak to jest ze wkladajac mniejsze/wieksze sprzeglo wciaz zeby pasuja do siebie?
Jeszcze droga komentarza chcialbym poruszyc temat srednic zamachow. Z tego co sie orientuje to zeby kola zamachowego sa sprzegniete z rozrusznikiem (pomijam obecnosc bendixu, bo to teraz nie istotne). Wiec jak to jest ze wkladajac mniejsze/wieksze sprzeglo wciaz zeby pasuja do siebie?
Koło dwumasowe asv-> axr
sa dwa rodzaje w 1.9 tdi. Jest pod skrzynie 5 biegowa i pod 6 biegową. Te pod piątke to 228 mm ale etka podaje tez wiele rozbieznosci bo i 219 i 225 i 228. Tak naprawde to nie wiem czy ktos zglebial ten fakt do konca i czy sa jakies roznice w zamachach ale chyba nie. Sale tarcze zapewne sa deczko mniejsze i wieksze. Sam sie spotkalem z takim probemem jak zmienialem w T4 2.5 tdi 102 KM zestaw DM na JM z 2.4 D AAB. niby mialo pasowac wszystko a sie okazalo ze 228 nie chciala wejsc na zamach i trzeba bylo tarcze 220 zakladac.
W golfach to chyba 228 wchodzi do wszystkich 5 biegowych choc mozliwe ze do AGR i ALH zakladali w fabryce 220.
tam gdzie jest skryznia 6 biegowa tam jest sprzeglo 240 mm. Co do roznic w zamachach tych dwumas to owszem jest wiekszy do 240 mm sorzegla ale roznica w srednicy wieńca zebatego na zamachy 240 a 228 to zaledwie 6 mm na sredncy czyli przykladajac dwa wience do siebie to na strone zaledwie 3mm i prawie tego nie widać. MAm chyba ze dwie dwumasy w piwnicy pod 240 mm i wieniec od takeigo dwumasu a takze zestaw jednomasowy pod skrzynie 5 biegowa czyli 228 mm. w razie watpliwosci moge porobic jakies fotki.
W golfach to chyba 228 wchodzi do wszystkich 5 biegowych choc mozliwe ze do AGR i ALH zakladali w fabryce 220.
tam gdzie jest skryznia 6 biegowa tam jest sprzeglo 240 mm. Co do roznic w zamachach tych dwumas to owszem jest wiekszy do 240 mm sorzegla ale roznica w srednicy wieńca zebatego na zamachy 240 a 228 to zaledwie 6 mm na sredncy czyli przykladajac dwa wience do siebie to na strone zaledwie 3mm i prawie tego nie widać. MAm chyba ze dwie dwumasy w piwnicy pod 240 mm i wieniec od takeigo dwumasu a takze zestaw jednomasowy pod skrzynie 5 biegowa czyli 228 mm. w razie watpliwosci moge porobic jakies fotki.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Koło dwumasowe asv-> axr
wesol, wszystko zrozumiale dziekuje za odpowiedz. Mysle ze moglbys wrzucic jakies zdjecie porownawcze, dla potomnych:) pozdrawiam !:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości