Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
Mam taki mały problem, przy szybkim rozpędzaniu się np.: przy 30km/h na 2 biegu daję do końca gaz do 4000obr/min, potem wrzucam na 3 bieg, znowu gaz do końca do 4000 obr/min, potem na 4 bieg i to samo do 3500-4000 obr/min, wtedy pędał sprzęgła staje się jakby taki miękki, gumowaty z tym, a sprzęgło łapie od samego dołu ale tylko do połowy gdzie następuje max "zaciśniecia sprzęgła". Dalsz odpuszczanie pedału nic oczywiście nie daje bo sprzęgło już przekazuje 100% mocy. Natomiast gdy autem jeżdże normalnie, np po mieście to wtedy sprzęgło łapie tak jak powinno, czyli od dołu do samej góry. Czy ktoś wie dlaczego takie zjawisko występuje?
Dodam, że pedał hamulca nawet po szybkiej jęździe czy ostrym hamowaniu zachowuje się prawidłowo, nie jest miękki czy gumowaty. Stan płynu hamulcowego też jest prawidłowy. Biegi zarówno przy jeździe normalnej jak i mocnym przyspieszaniu wchodzą prawidłowo, nic nie haczy. Poza tym sprzęgło nie ślizga się, pomimo chiptuningu silnika.
Dodam, że pedał hamulca nawet po szybkiej jęździe czy ostrym hamowaniu zachowuje się prawidłowo, nie jest miękki czy gumowaty. Stan płynu hamulcowego też jest prawidłowy. Biegi zarówno przy jeździe normalnej jak i mocnym przyspieszaniu wchodzą prawidłowo, nic nie haczy. Poza tym sprzęgło nie ślizga się, pomimo chiptuningu silnika.
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
Auto mam od 2,5 roku ale płynu hamulcowego jeszcze nie wymieniałem, chyba trzeba będzie go rzeczywiście wymienić. Co do oleju w skrzyni to wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu na działanie sprzęgła.
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
research1, płyn hamulcowy wymienia się do 2 lata gdyż zaczyna łatwo wrzeć i robią sie problemy z miękkimi pedałami. Co prawda głownie dotyczy to hamulców ale jak masz bardzo zawodniony płyn to różnie może być. Sprzęgło chodzi na tym samym płynie co hamulce. Jak ty nie wymieniałeś przez 2,5 roku, ktoś przed Tobą też nie pamietał o tym to nie wiadomo ile on ma.
Powiem tak, i tak to musisz zrobić bo czas na to. Koszt niewielki bo płyn nie kosztuje majątku. Co prawda pozostaje kwestia odpowiedniego odpowietrzenia zwłaszcza układów wyposażonych w ABS.
Powiem tak, i tak to musisz zrobić bo czas na to. Koszt niewielki bo płyn nie kosztuje majątku. Co prawda pozostaje kwestia odpowiedniego odpowietrzenia zwłaszcza układów wyposażonych w ABS.
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
Jeżeli przy wymianie uważamy, i nie puścimy powietrza w układ, to absu odpowietrzać nie musimyjhosef pisze:pozostaje kwestia odpowiedniego odpowietrzenia zwłaszcza układów wyposażonych w ABS.
Ja bym mimo wszystko szukał gdzie indziej rozwiązania - u mnie płyn miał 4% wody (czyli że tragedia), ale sprzęgło chodziło idealnie
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
Teraz (od około tygodnia) sprzęgło chodzi już normalnie - nie jest miękkie po przegonieniu auta na paru biegach pod rząd ale pojawił się inny problem. Czasami zdarzy się że przy obrotach w przedziale 2200-2400 (gdzie jest największy moment tzn. 380NM bo auto jest po programie), gdy wcisnę gaz do końca na 4,5 lub 6 biegu ślizgnie się troche sprzęgło tak ze 200-300obr. na 1-2 sek., po czym obroty trochę spadną i potem auto już przyspiesza do końca bez problemu. Uślizg nie zawsze się pojawia, a jeśli już to tylko w takim przedziale obrotów. Mój mechanik obstawia, że dwumas będzie do wymiany, bo gdyby sprzęgło było już wyjechane to ciężko biegi by wchodziły, a podczas uślizgu obroty by nie wzrastały o 200-300 tylko o dużo dużo więcej. Mnie wydaje się żę jednak dwumas jest raczej dobry w moim golfie, ponieważ na wolnych obrotach budą nic nie trzęsie, a podczas testowania przyspieszania na wysokich biegach np z 1500obr. auto tez nie wpada w drgania. Teraz zastanawiam się co w końcu jest nie tak z tym :/
Auto ma przebieg 230 tys. km i od 20 tys. jezdzi na programie 165KM@384NM. Wcześniej nie zdarzyło się ani razu żeby sprzeło się ślizgało. Biegi również wchodzą w porządku.
Czy ktoś miał podobny przypadek albo może coś poradzić, bo wymiana niepotrzebnie dwumasu to prawie 1500zł mniej w kieszeni.
Auto ma przebieg 230 tys. km i od 20 tys. jezdzi na programie 165KM@384NM. Wcześniej nie zdarzyło się ani razu żeby sprzeło się ślizgało. Biegi również wchodzą w porządku.
Czy ktoś miał podobny przypadek albo może coś poradzić, bo wymiana niepotrzebnie dwumasu to prawie 1500zł mniej w kieszeni.
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe
Okazało się, że wina jednak leży po stronie płynu hydraulicznego, po dolaniu około 150ml problem ze sprzęgłem ustał - nie ma juź żadmych uślizgów a przy dynamicznej jeździe pedał sprzęgła jest odpowiednio twardy (czyt. nie gumowaty).
Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe golf VI
Witam Szanownych Formumowiczów,
Zwracam się do Was o poradę / diagnozę swojej usterki…
Jestem Właścicielem VW Golf VI, 2.0 TDI 110 KM, Bluemotion, 2009 r. (5 biegów).
Przy „energicznym” przyspieszaniu i wysokich obrotach (na poziomie ok 4 000) na 4 biegu mięknie sprzęgło (brak oporu z jego wciśnięciem), występuje problem z wrzuceniem 5 biegu a sprzęgło odbija tylko do połowy. Przy żadnych innych parametrach jazdy problem nie występuje.
Oprócz tego nie występują również żadne inne objawy sugerujące np. awarię koła dwumasowego (stukot, drgania samochodu, szarpanie).
Doświadczyli Państwo może podobnego problemu? Za wszelkie porady / diagnozy / sugestie serdecznie dziękuję!
Zwracam się do Was o poradę / diagnozę swojej usterki…
Jestem Właścicielem VW Golf VI, 2.0 TDI 110 KM, Bluemotion, 2009 r. (5 biegów).
Przy „energicznym” przyspieszaniu i wysokich obrotach (na poziomie ok 4 000) na 4 biegu mięknie sprzęgło (brak oporu z jego wciśnięciem), występuje problem z wrzuceniem 5 biegu a sprzęgło odbija tylko do połowy. Przy żadnych innych parametrach jazdy problem nie występuje.
Oprócz tego nie występują również żadne inne objawy sugerujące np. awarię koła dwumasowego (stukot, drgania samochodu, szarpanie).
Doświadczyli Państwo może podobnego problemu? Za wszelkie porady / diagnozy / sugestie serdecznie dziękuję!
Re: Miękki pedał sprzęgła przy szybkiej jeździe golf VI
Kolego jak założyłeś temat , to nie pisz dodatkowych postów w czyimś temacie bo już ma swój własny temat założony.8ART3K pisze:Witam Szanownych Formumowiczów,
Zwracam się do Was o poradę / diagnozę swojej usterki…
Jestem Właścicielem VW Golf VI, 2.0 TDI 110 KM, Bluemotion, 2009 r. (5 biegów).
Przy „energicznym” przyspieszaniu i wysokich obrotach (na poziomie ok 4 000) na 4 biegu mięknie sprzęgło (brak oporu z jego wciśnięciem), występuje problem z wrzuceniem 5 biegu a sprzęgło odbija tylko do połowy. Przy żadnych innych parametrach jazdy problem nie występuje.
Oprócz tego nie występują również żadne inne objawy sugerujące np. awarię koła dwumasowego (stukot, drgania samochodu, szarpanie).
Doświadczyli Państwo może podobnego problemu? Za wszelkie porady / diagnozy / sugestie serdecznie dziękuję!
Być może Ci poszedł wysprzęglik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości