skrzynia biegow

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

KuRcZaKjaS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz lis 04, 2012 20:42

skrzynia biegow

Post autor: KuRcZaKjaS » sob cze 22, 2013 20:27

Panowie odświeżę temat. Wczoraj pękło mi cięgło zmiany biegów to które odpowiada za wbijanie biegów, takie z dwoma główkami na przegub kulowy. Bo wymianie na nowe nie wchodzi mi jedyna i wsteczny. Jedyna jeszcze da się wbić ale jest to dość uciążliwe i wygląda jakbym wbijał wsteczny. Wstecznego prawie wogle nie można znaleźć. I tu moje pytanie czy da się to jakość wyregulować czy do wymiany jest to jabłko w lewarku. Dodam że na starym cięgnie w którym pękł jeden przegub kulowy wszystko wchodzi



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

skrzynia biegow

Post autor: Lipek81 » ndz cze 23, 2013 09:32

Musisz wyregulować biegi, instrukcja jest na forum. Tak samo reguluje się biegi w mk2 jak i w mk3.



KuRcZaKjaS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz lis 04, 2012 20:42

skrzynia biegow

Post autor: KuRcZaKjaS » ndz cze 23, 2013 20:07

Dla zainteresowanych napisze ze pomogła regulacja mechanizmu nad mechanizmem różnicowym w komorze silnika. Konkretnie należało poluzować opaskę na kucz 13 i przekręcić wszystko w prawo. Po tej operacji ruch lewarka powoduje mocniejsze wychylenie cięgna i poprawne wbijanie 1 jak i wstecznego.



Wilk2013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 29, 2013 11:58

Re: skrzynia biegow

Post autor: Wilk2013 » pt gru 13, 2013 19:02

Generalnie biegi ustawiłem ale coś jest nie halo. Po pierwsze to mam wrażenie że lewarek do przodu(1,3,5) mogę dalej pchnąć niż do tyłu(2 i 4). Z tym tyłem jest właśnie problem wjechałem na kanał niby wszystko ładnie biegi wchodziły, a tu co za dwa dni jadę i kurde jakiego dentystę zrobiłem. Tak jakby 2nie wchodziła do końca na sucho(jak lewarek odłączę od skrzyni) biegi wchodzą ładnie. No jkaby brakowało tego ruchu do tyłu. Już nie wiem co robić bo co zrobię to mi się wydaje ze dobrze jest. wyprzedzam pytanie wszystko dosyć mocno dokręcam. Ma ktoś jakiś pomysł??



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

skrzynia biegow

Post autor: c-master » pn gru 30, 2013 00:16

A no właśnie - nie ściskaj tulejek za mocno przy skrzyni bo ograniczysz ich ruch....

A co do braku manewru w "tylnych" biegach to weź poluzuj obejmę tę co drążek w nią wchodzi i wepchnij z 0,7 - 1 cm drążek w obejmę głębiej i skręć to wszystko i zobacz co będzie.

Obrazek


było już ich trochę ....
Obrazek

Wilk2013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt mar 29, 2013 11:58

skrzynia biegow

Post autor: Wilk2013 » sob sty 11, 2014 23:10

Dobra problem rozwiązany a wszystko za sprawą że poluzowała się nakrętka. od nazywa chyba sie to "Drążek zmiany biegów pionowy(ten z gumową kulką)" wystarczyło dokręcić, ale dla pewności dałem jeszcze jeną nakrętkę "na kontrę".



Dziubek1510
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 06, 2010 14:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: skrzynia biegow

Post autor: Dziubek1510 » śr lut 05, 2014 20:19

Witam wszystkich...
Mam pytanie...

Posiadam Golfa mkIV 1,9 TDI 110km z 1999r i przymierzam się do zmiany skrzyni (o ile istnieje taka możliwość) z 5-cio biegowej na 6-ścio biegową.

Jeżeli jest taka opcja to jaka to musi być skrzynia (symbol, nr, itd) i od jakiego silnika??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości