Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: ringel » czw wrz 12, 2013 21:55

Kolego chyba żartujesz z tym że miałeś typowe objawy ślizgającego się sprzęgła, a ty wymieniłeś N75 i jest wszystko OK? :panna:



swiergus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 20:56
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: swiergus » pt wrz 13, 2013 07:51

Dokładnie.
Byłem u dwóch niezależnych mechaników z moim przypadkiem i diagnoza była taka sama na pewno to sprzęgło.
Tak na prawdę do tego że może być to zawór N75 naprowadził mnie kolega Anderllh z forum , wynikało to z logów jakie zrobiłem i był to strzał w 10.
Pozdr.


Golfik http://www.przeklej.pl/plik/golf-4-sport-line-jpg-002b7t1p2agh

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: Shmatan » pt wrz 13, 2013 09:55

Jest to nierealne, chyba że przeładowanie powodowane przez niesprawny N75 powodowało tak duży przyrost momentu że powodował uślizg sprzęgła - ale to oznacza że sprzęgło klęknie za kilka-kilkanaście tysięcy kilometrów.



swiergus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 20:56
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: swiergus » pt wrz 13, 2013 11:49

Nie do końca tak jak mówisz ponieważ pisałem wcześniej że niesprawny zawór N75 dawał takie objawy jak by było sprzęgło do wymiany a po wyciągnięciu skrzyni okazało się że jest w całkiem dobrym stanie i nie widać oznak przypalania się go. Objaw był bardzo prosty jak już pisałem podczas dynamicznego przyspieszania obroty z 1700 wskakiwały na około 3200rpm i nie szło przyspieszać.
Po wymianie N75 problem znikł.


Golfik http://www.przeklej.pl/plik/golf-4-sport-line-jpg-002b7t1p2agh

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: Shmatan » pt wrz 13, 2013 14:32

swiergus, to fizycznie nie możliwe.



swiergus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 20:56
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: swiergus » pt wrz 13, 2013 19:47

Co mam powiedzieć tak było. Logi wrzucone do sprawdzenia na poprzedniej stronie.


Golfik http://www.przeklej.pl/plik/golf-4-sport-line-jpg-002b7t1p2agh

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: ringel » pt wrz 13, 2013 22:16

Widzisz na forum jest pełno problemów z N75 i z zapieczonymi turbinami i nikomu z tego powodu sprzęgło nie ślizga. Poza tym tak jak Shmatan wspomniał, jak miałeś przeładowanie pewnie więcej podlewało w tym momencie, że duży moment obr. powodował uślizg sprzęgła. Pewnie jak będzie zimniej, przybędzie troche Nm to wrócą kłopoty z sprzęgłem.
swiergus pisze:Co mam powiedzieć tak było. Logi wrzucone do sprawdzenia na poprzedniej stronie.
Po logach tylko widać, że N75 ma problem zbić ciśnienie do zadanego przez ECU, tylko co tu ma N75 do sprzęgła?
N75 chyba odpowiada za regulację turbo?



swiergus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 20:56
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: swiergus » sob wrz 14, 2013 10:27

No i wychodzi na to że od samego początku nie było problemu ze sprzęgłem tylko z zaworem N75. Czy jeśli zawór jest nie sprawy to objawy które opisywałem nie mogą odpowiadać uszkodzeniu zaworu???? Nie mam innego wytłumaczenia bo po wymianie zaworu problem ustał.
A co do samego sprzęgła po wyciągnięciu skrzyni było w idealnym stanie tarcza około 6,5mm grubości żadnych przebarwień na docisku wskazujących na przegrzanie, żadnego pyłu z tarczy , wiadomo że jakiś tam był ale wynikający z normalnej eksploatacji , koło dwumasowe jeszcze w całkiem dobrym stanie.


Golfik http://www.przeklej.pl/plik/golf-4-sport-line-jpg-002b7t1p2agh

swiergus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 20:56
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Czy to ślizgające się sprzęgło???? MK4 1.9TDI

Post autor: swiergus » sob wrz 14, 2013 10:30

ringel pisze:Widzisz na forum jest pełno problemów z N75 i z zapieczonymi turbinami i nikomu z tego powodu sprzęgło nie ślizga. Poza tym tak jak Shmatan wspomniał, jak miałeś przeładowanie pewnie więcej podlewało w tym momencie, że duży moment obr. powodował uślizg sprzęgła. Pewnie jak będzie zimniej, przybędzie troche Nm to wrócą kłopoty z sprzęgłem.
Ogólnie to przy wykręcaniu skrzyni wymieniłem cały komplet na nowy koło dwumasowe tarcza i docisk firmy SACHS więc mam nadzieję że nie wróci ten problem.


Golfik http://www.przeklej.pl/plik/golf-4-sport-line-jpg-002b7t1p2agh

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości