Wsteczny zamiast jedynki

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SlowDeath
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 11, 2013 18:19
Lokalizacja: Żary

Wsteczny zamiast jedynki

Post autor: SlowDeath » śr wrz 11, 2013 20:24

Witam, posiadam golfa II 88r. z silnikiem 1.3 benzyna i czterobiegową skrzynią. Problem jest tego typu iż ostatnimi czasy wsteczny zniknął a na jego miejscu jest również jedynka. Piszę "również" dlatego że wszystkie inne biegi sa na swoim miejscu i chodzą płynnie. Dociskanie czy inne tego typu czynności na drążku zmiany biegów nie dają żadnych efektów , dodam również iż gdy włączę wsteczny bieg to światła tego biegu nie świecą. Dodaję zdjęcia widocznych elementów , może one pomogą rozwiązać problem. ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wsteczny zamiast jedynki

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 13, 2013 19:00

Zwykle przyczna jest łatwa do usuniecia i polega na wyrobieniu elementów zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów. Czyli plastykowe jabłko na dolnym końcu lewarka, wyrobiony plastyk o który zaczepia haczyk lewarka z pierwsze fotki, albo przekręciło się mocowanie mechanizmu na końcu wałka idącego z kabiny przy skrzyni, Z fotek tych luzów nie da się odczytać, trzeba ruszać i obserwować gdzie są . Brak światał to rzecz z tym niezwiązana, sprawdź włącznik przy skrzyni, jego wtyczkę kable bezpiecznik żarówki itd.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
SlowDeath
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 11, 2013 18:19
Lokalizacja: Żary

Wsteczny zamiast jedynki

Post autor: SlowDeath » sob wrz 14, 2013 19:28

Wymieniłem wszystkie poduszki silnika i pod skrzynią ,bo miałem to już dawno zrobić , a i ktoś mi zasugerował, że to może byc przyczyną ale nie pomogło. Na zdjęciach 2 i 3 widoczny jest łącznik w którym luzy usunąłem i teraz ładnie chodzi ale również ta czynność nie pomogła. Co do drążka wychodzącego z kabiny to próbowałem regulacji oraz również sprawdziłem czy się nie przekręcił ale i w tym przypadku zero efektów. Co do świateł wstecznych to zawsze działały , włacznik jest na skrzyni więc i skoro bieg wsteczny nie wchodzi to i się światła nie zaświecą . Takie jest moje zdanie , no ale moge się mylić. I czy rzeczywiście trzeba odkręcać wydech oraz osłonę żeby wymienić plastiki na lewarku ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wsteczny zamiast jedynki

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 17, 2013 20:09

niestety. Tyle że plastyki lewarka , a konkretnie wybita kulka na dole nie powodują aż takich kłopotów z wrzucaniem biegów i raczej gdzie indziej jest przyczyna, bliżej skrzyni, ciężko na odległośc wydedukowac gdzie. Z wstecznym oczywiście masz rację


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
SlowDeath
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 11, 2013 18:19
Lokalizacja: Żary

Wsteczny zamiast jedynki

Post autor: SlowDeath » sob wrz 21, 2013 20:27

Skrzynia zmieniona na inną. Do zamknięcia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości