4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
Witam,
Dzisiaj u mojego brata zauważyliśmy dziwne zjawisko. Przy skręconych kołach samochód mocno hamuje i nie da się nim jeździć. Przeskanowaliśmy Vagiem ABS, AWD i nie ma żadnych błędów. Postanowiliśmy odłączyć wtyczkę przy haldexie i wszystko wróciło do normy. Całkiem prawdopodobne, że samo odłączenie akumulatora też by pomogło.
Można by zbagatelizować ten przypadek, ale obawiamy się, że taki przypadek może wystąpić w dowolnym momencie i unieruchomić samochód, ewentualnie coś poważnie uszkodzić lub narazić na poważne niebezpieczeństwo.
Chcielibyśmy wspólnie z Wami dojść, do przyczyny tego problemu i rozwiązać go. Całkiem prawdopodobne wydaje nam się, że uszkodzeniu mógł ulec jeden z czujników prędkości kół, ale po podłączeniu Vaga i odczytaniu prędkości kół, prędkość wszystkich kół jest jednakowa. Jednakże nie wiadomo, czy ich odczytu nie zakłóca woda itp. (dzisiaj mocno padało i brat zaliczył konkretną kałużę).
Olej w sprzęgle haldex regularnie wymieniany co 90 tkm i nie ma żadnych wycieków, więc jego stan powinien być prawidłowy.
Zaobserwowaliśmy również pewną ciekawostkę:
Gdy podniesie się jedno z przednich kół i włączy stacyjkę to nie można nim kręcić, przy czym słychać pracę prawdopodobnie układu ABS. Zaś gdy podłączy się vaga i przejdzie do odczytu bloku 001, to kołem można swobodnie kręcić.
Za wszystkie pomysły z góry dziękuję!
Wojtek
Dzisiaj u mojego brata zauważyliśmy dziwne zjawisko. Przy skręconych kołach samochód mocno hamuje i nie da się nim jeździć. Przeskanowaliśmy Vagiem ABS, AWD i nie ma żadnych błędów. Postanowiliśmy odłączyć wtyczkę przy haldexie i wszystko wróciło do normy. Całkiem prawdopodobne, że samo odłączenie akumulatora też by pomogło.
Można by zbagatelizować ten przypadek, ale obawiamy się, że taki przypadek może wystąpić w dowolnym momencie i unieruchomić samochód, ewentualnie coś poważnie uszkodzić lub narazić na poważne niebezpieczeństwo.
Chcielibyśmy wspólnie z Wami dojść, do przyczyny tego problemu i rozwiązać go. Całkiem prawdopodobne wydaje nam się, że uszkodzeniu mógł ulec jeden z czujników prędkości kół, ale po podłączeniu Vaga i odczytaniu prędkości kół, prędkość wszystkich kół jest jednakowa. Jednakże nie wiadomo, czy ich odczytu nie zakłóca woda itp. (dzisiaj mocno padało i brat zaliczył konkretną kałużę).
Olej w sprzęgle haldex regularnie wymieniany co 90 tkm i nie ma żadnych wycieków, więc jego stan powinien być prawidłowy.
Zaobserwowaliśmy również pewną ciekawostkę:
Gdy podniesie się jedno z przednich kół i włączy stacyjkę to nie można nim kręcić, przy czym słychać pracę prawdopodobnie układu ABS. Zaś gdy podłączy się vaga i przejdzie do odczytu bloku 001, to kołem można swobodnie kręcić.
Za wszystkie pomysły z góry dziękuję!
Wojtek
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
Może pomoże ci link
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ght=haldex" onclick="window.open(this.href);return false;
Masz tam opis czujników co który za co odpowiada.
No i według tych opisów to olej w sprzęgle Haldex wymieniamy co 30 tys a filtr co 60
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ght=haldex" onclick="window.open(this.href);return false;
Masz tam opis czujników co który za co odpowiada.
No i według tych opisów to olej w sprzęgle Haldex wymieniamy co 30 tys a filtr co 60
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
Mam taki sam problem w Passacie B6. Odłączanie akumulatora nie pomaga wcale, odłączenie wtyczek z haldexa owszem, ale problem zaraz powraca. Help
Re: 4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
No to widze, ze nie jestem sam z tym problemem :/ U mnie zaczelo sie to jak samochod stal 6 miesiecy nieruszany. Tak jak gdyby cos sie zblokowalo z tylu. Do tego doszlo cos bardzo dziwnego. Podniescie tyl auta i kreccie po jednym tylko kole, nie wiem jak u was ale u mnie krecac jedny tylnym kolem drugie stoi w miejscu Cos jest ewidentnie nie tak gdy prz ysprawnym mechanizmie roznicowym drugie kolo powinno krecic sie w druga stroneMV76 pisze:Mam taki sam problem w Passacie B6. Odłączanie akumulatora nie pomaga wcale, odłączenie wtyczek z haldexa owszem, ale problem zaraz powraca. Help
MK IV AJM
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
w haldexie to po kreceniu tylenej osi zdaje sie powinno tylne kolo sie krecic chyba ze bedzie sie krecic wał co wchodzi wlasnie w sprzeglo haldex i wtedy bedzie drugie kolo stalo. Pewnie tak jest z tego powodu ze sa mniejsz eopory na walku jak na kole i polosi. W pasku natomiast nie ma haldexa tylko jest torsen i tu wlasne konstrukcja powoduje ze tylne kolo nie bedzie sie krecic mimo ze krecisz drugim.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: 4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
W pasacie B6 4motion zdecydowanie jest Haldex. Trochę sie już na niego napatrzyłemwesol pisze: W pasku natomiast nie ma haldexa tylko jest torsen i tu wlasne konstrukcja powoduje ze tylne kolo nie bedzie sie krecic mimo ze krecisz drugim.
Re: 4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
ale wal sie ciagle kreci, tylko sprzeglo dolacza naped gdy potrzeba. Tak czy inaczej cos jest z mechanizmem roznicowym gdyz kola powinny sie krecic na przemianwesol pisze:w haldexie to po kreceniu tylenej osi zdaje sie powinno tylne kolo sie krecic chyba ze bedzie sie krecic wał co wchodzi wlasnie w sprzeglo haldex i wtedy bedzie drugie kolo stalo. Pewnie tak jest z tego powodu ze sa mniejsz eopory na walku jak na kole i polosi. W pasku natomiast nie ma haldexa tylko jest torsen i tu wlasne konstrukcja powoduje ze tylne kolo nie bedzie sie krecic mimo ze krecisz drugim.
MK IV AJM
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
wal od ukladu przedniego do haldexa owszem. Mi chodzi o walek ktory łaczy haldexa z tylnym mostem. Jesli haldex nie spina go na postoju ( a tak jest niestety) to łatwiej bedzie mial tu na przekazanie ruchu obrotowego niz na drugie koło.
Nie wiedzialem ze paski B6 maja haldex bo w zasadzie podluzniaki maja torsena qa przyjanmniej wczesniejsze konstrukcje.
Nie wiedzialem ze paski B6 maja haldex bo w zasadzie podluzniaki maja torsena qa przyjanmniej wczesniejsze konstrukcje.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
jakies rozwiązanie problemu blokujących się kół ? ktoś już sie z tym uporał ?
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
problem rozwiązałem jak kotś ciekaw to na priv ( w skrócie winny olej )
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
22sito, kolego - forum jest od tego że zadajemy pytania, a także jak wiemy to podajemy jak naprawiliśmy. Ktos za rok - dwa będzie szukał, trafi na Twój post i być moze naprawi. A tak to będzie pisał PW, a Ciebie już na tym forum może nie być. Także pisz tutaj rozwiązanie.
Rust is lighter than carbon fiber
Re: 4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
Witam, odgrzeje trochę kotleta... dopadła mnie ta sama usterka z tym blokowaniem kół tylnych, ktoś pomoże? Wymieniałem jakieś 6kkm olej w haldexie ale dobierali po VIN-nie.
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
więc tak... faktycznie z haldexem pożegnałem się jakiś czas temu i moja wiedza trochę przykurzyła się czasem. generalnie nie mam dobrego zdania o panach w serwisach bo wg mnie ich wiedza na temat haldexa ogranicza się do jego wymiany jak się coś dzieje, co by nie mówili i jak nie dobierali oleju to pamiętajcie puszka 250 nadaje sie tylko do 1 i 2 generacji wlanie tam oleju z puszki 1L spowoduje zakleszczenie po około 5 tys. i dużo problemów później. poprzez określenie zakleszczanie (dźwiękiem przypomina to jakieś mielenie trybów) rozumiem przypadek jaki ja miałem czyli sklejanie się tarczek w haldexsie. Mogą być różne usterki w haldexsie i dalsze postępowanie zależy co dokładnie się stało
-w wypadku chwilowego zakleszczania szczególnie podczas skrętów należy zacząć od odłączenia pompki i sprawdzenia czy sterka ustąpiła. Nie będzie to natychmiast może po kilku, nastu, dziesięciu km. jeżeli tak to znaczy pompka w układzie hydraulicznym (częściej) lub elektrycznym (rzadko). można pompkę odłączyć w 2 miejscach kostką za haldexem szybciej to się robi ale odcina esp lub kostką przy samej pompie trudniej ale mamy trakcję. Da się pompkę wyjąć bez wyjmowania całego haldexu, przepisem jest cierpliwość * odpowiednie imbusy/ czteropak= pompka wyjęta. Wyjmujemy trzpień, który jest od góry pompki (zabezpieczony zegerem) tam lubi się zbierać syf jak nie było wymieniany olej jak potrzeba ( 30tys olej 60 filtr). Mamy szczęście był syf oczyściliśmy zakładamy będzie działać.
-nie mamy szczęścia jest zalepione, ale nie syfem tylko olejem z 1l puszki, który nam sprzedali, jako pasujący; / tu są 2 wersje. Pierwsza może się uda/ łatwa wlewamy właściwy olej, wymieniamy filtr jeździmy po, kilku tys. znowu wymiana tych rzeczy i po 2-3 wymianach jest szansa, że zły olej wypłuczemy z haldexa. Wersja druga pewna/trudna wyciągamy haldex rozbieramy na części pierwsze i czyścimy do sucha jego elementy. Składamy jak nie zjeba......śmy czegoś po drodze bedzie działało. ja robiłem wersję 2 z tym, że najpierw widziałem jak robił to ktoś, kto się na tym znał w jakiś czas później robiłem to u siebie sam. Nie jest to kaszka z mleczkiem, ale robiłem w życiu trudniejsze rzeczy. Powiem tak, dla kolesia odróżniającego imbus od torxa nie będzie to niewykonalne. Jeżeli dędzie potrzeba i chęci to mogę poszperać w starych foto z tej naprawy i powrzucać coś na forum.
opis dotyczy haldexa 1 gen czyli aut w okolicach 1998- 2005r
-w wypadku chwilowego zakleszczania szczególnie podczas skrętów należy zacząć od odłączenia pompki i sprawdzenia czy sterka ustąpiła. Nie będzie to natychmiast może po kilku, nastu, dziesięciu km. jeżeli tak to znaczy pompka w układzie hydraulicznym (częściej) lub elektrycznym (rzadko). można pompkę odłączyć w 2 miejscach kostką za haldexem szybciej to się robi ale odcina esp lub kostką przy samej pompie trudniej ale mamy trakcję. Da się pompkę wyjąć bez wyjmowania całego haldexu, przepisem jest cierpliwość * odpowiednie imbusy/ czteropak= pompka wyjęta. Wyjmujemy trzpień, który jest od góry pompki (zabezpieczony zegerem) tam lubi się zbierać syf jak nie było wymieniany olej jak potrzeba ( 30tys olej 60 filtr). Mamy szczęście był syf oczyściliśmy zakładamy będzie działać.
-nie mamy szczęścia jest zalepione, ale nie syfem tylko olejem z 1l puszki, który nam sprzedali, jako pasujący; / tu są 2 wersje. Pierwsza może się uda/ łatwa wlewamy właściwy olej, wymieniamy filtr jeździmy po, kilku tys. znowu wymiana tych rzeczy i po 2-3 wymianach jest szansa, że zły olej wypłuczemy z haldexa. Wersja druga pewna/trudna wyciągamy haldex rozbieramy na części pierwsze i czyścimy do sucha jego elementy. Składamy jak nie zjeba......śmy czegoś po drodze bedzie działało. ja robiłem wersję 2 z tym, że najpierw widziałem jak robił to ktoś, kto się na tym znał w jakiś czas później robiłem to u siebie sam. Nie jest to kaszka z mleczkiem, ale robiłem w życiu trudniejsze rzeczy. Powiem tak, dla kolesia odróżniającego imbus od torxa nie będzie to niewykonalne. Jeżeli dędzie potrzeba i chęci to mogę poszperać w starych foto z tej naprawy i powrzucać coś na forum.
opis dotyczy haldexa 1 gen czyli aut w okolicach 1998- 2005r
4motion - haldex: blokowanie kół przy skręcaniu
Dzięki za odzew. Mam Tiguana z 2010r. 4motion, 115 kkm na szafie, jest tam haldex IV generacji i awaria nastąpiła własnie jakieś 5-6 kkm po wymianie oleju. Olej kupowany w sklepie ten w 1l opakowaniu, wg sklepu własnie ten jest do tej tego haldexa potrzebny i filtra tam nie przewidziano. Objaw w autku jest taki: Po 50 km jazdy drogą dwu pasmową zjechałem na stacje paliwową, podcas zjeżdżania usłyszałem w tylnej części pojazdu jakieś dziwne odgłosy. PO zatankowaniu ruszałem i skręciłem przednimi kołami i w tym momencie tylne koła zaczęły się blokować, ślizgać na przemiennie. Po wyprostowaniu kół można jechać ale słychać jakieś odgłosy i do tyłu tez spokojnie jedzie. Wróciłem do domu na lawecie. mechanik odpiął kostkę haldexu ale objawy nie ustąpiły. Jest to pierwsza taka moja awaria.
Miał ktoś może takie objawy?, co zrobić?, co sprawdzić?
Miał ktoś może takie objawy?, co zrobić?, co sprawdzić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości