Syncro i haldex

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SwIaDeK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob paź 13, 2012 20:55
Lokalizacja: Zachodnia Polska

Syncro i haldex

Post autor: SwIaDeK » śr lis 21, 2012 23:58

Witam.Golf II Syncro jest oparty na haldexie czy torsenie??Jest sprzęgło elektrohydrauliczne czy wiskotyczne??Muszę to wiedzieć,bo jeżeli jest haldex to chcę zrobić sobie sterowanie napędami jak facet w temacie poniżej.Pozdr.


http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopi ... sc&start=0



Obrazek


Szukam ele.podnośników szyb przednich(wiązka ele.,5D),ele.szyberdach od Audi 80 B2(kompletny),podsufitkę od GTI(szyberdach,5D),fotele RECARO(podgrzewane,5D),turbinę K03s,wtryski 320cc,DP 3" i licznik Golf 4 FULL FIS CAM .

Wszysto do Golfa II

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Syncro i haldex

Post autor: Witek.J » czw lis 22, 2012 17:04

W mk2 Syncro jest sprzęgło wiskotyczne którego nie da się sterować zewnętrznie. Nie da rady zrobić z nim czegoś takiego jak w linku.



Awatar użytkownika
SwIaDeK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob paź 13, 2012 20:55
Lokalizacja: Zachodnia Polska

Syncro i haldex

Post autor: SwIaDeK » śr lis 28, 2012 02:41

Chciałbym przerobić napęd Syncro na Haldexa.Czy wystarczy zmienić tylko dyfer??Robił ktoś już taką operację??


Szukam ele.podnośników szyb przednich(wiązka ele.,5D),ele.szyberdach od Audi 80 B2(kompletny),podsufitkę od GTI(szyberdach,5D),fotele RECARO(podgrzewane,5D),turbinę K03s,wtryski 320cc,DP 3" i licznik Golf 4 FULL FIS CAM .

Wszysto do Golfa II

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Syncro i haldex

Post autor: wesol » śr lis 28, 2012 07:39

powinno sie udac aczkolwiek nie bez przerobek. Osobiscie wydaje mi sie synkro lepsze. Jest bardziejspiety tylny uklad napedowy jak w haldexie. haldex to naped na przód a w razie tylko uslizgu odnotowanego zalacza tył. 95% jazdy na haldexie to spiety tylko przód. Chcesz zrobic cos ala masters ale nie wiem jak sie to bedzie sprawdzac na drodze. Moze prosciej by bylo zamiast tej calej elektroniki zrobic poprostu wlacznik spinajacy calosc (50% na 50%) jak chcesz startowac z kreski itp) a przy normalnej jezdzie powrót do standardu jakim jest seryjny haldex.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Syncro i haldex

Post autor: Witek.J » śr lis 28, 2012 10:07

SwIaDeK pisze:Chciałbym przerobić napęd Syncro na Haldexa.Czy wystarczy zmienić tylko dyfer??
Trochę zabawy z tym jest, trzeba przespawać mocowania dyferencjału bo haldex jest inaczej przykręcany do ramy, trzeba przerobić wał napędowy bo długość w połączeniu z haldexem nie będzie pasowała. No i elektryka do przełożenia, z tym może być najwięcej kłopotów.



JohnyOne
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: czw mar 08, 2012 22:45
Lokalizacja: Klucz

Syncro i haldex

Post autor: JohnyOne » pt sty 11, 2013 13:08

Witam mam małe pytanie odnosnie syncro sprzeglo wiskotyczne znajduje sie przy skrzyni czy przy tylnym dyfrze ??? jesli przy skrzyni to tylny most wygląda tak samo jak w normalnym tylnonapedowym samochodzie ??? Jeśli tak to czy można założyć szpere płytkowa 25% ???


Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawa a turbo podstawa
Było:
VW mk II 1.3
VW mk III 1.9 AAZ +
Vento 1.9 TDI 1z
VW mk II 1.6 TD SB +
Jest:
VW mk3 1.9 TDI 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości