Problem - drążek zmiany biegów 1Z

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Erebor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:08
Lokalizacja: Poznań/Gniezno

Problem - drążek zmiany biegów 1Z

Post autor: Erebor » pn lis 21, 2011 09:48

Witam

Ostatnio postanowiłem kupić zestaw naprawczy drążka zmiany biegów do mego golfa (III 1.9 TDi 90 KM 1Z), jakoże mój drążek nie pracuje jak nalezy. Zakupiłem dwa zestawy, takie jak na aukcjach:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 26489.html
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 12296.html

Niestety pod osłonięciu mechanizmu, którego schemat wygląda tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/56 ... razek.png/
okazało się że żaden z zestawów nie pasuje do mojego modelu. Trochę w tym mojej winy - powinienem przed zakupem upewnić się że części będą pasowały... :blush:

Tak wygląda sam mechanizm w rzeczywistości
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 11012.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 11011.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 11010.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 11009.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 11007.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 11005.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 11004.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 11003.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 11002.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 11001.jpg/

Ale stało się... Udałem się też do mojego zamiejscowego sklepu motoryzacyjnego, z myślą że tam dostane właściwy zestaw - niestety bez powodzenia. Zgodnie z tym co się dowiedziałem, czasami rzeczywiście trudno znaleźć odpowiednie elementy.

Może ktoś z forumowiczów spotkał się z taką sytuację i zna rozwiązanie problemu... z góry dzięki za wszelkie pomysły ;)

Mi do głowy przychodzi tylko jedno rozwiązanie - serwis VW (kupno gotowego zestawu, jeśli takowy w ogóle oferują, lub kupowanie poszczególnych części, za co zapewne słono zapłacę :/ ), lub w ostateczności szrot, ale nie wydaje mi się to dobrym pomysłem.



Awatar użytkownika
Jozin89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 15, 2011 20:49
Lokalizacja: Jordanów(Małopolska)

Problem - drążek zmiany biegów 1Z

Post autor: Jozin89 » wt lis 22, 2011 21:01

Polecałbym jakiś używany w dobrym stanie kompletny bo inaczej ciężko bedzie coś znaleźć



Erebor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:08
Lokalizacja: Poznań/Gniezno

Problem - drążek zmiany biegów 1Z

Post autor: Erebor » śr lis 23, 2011 13:33

Rozmawiałem z serwisem - okazało się, że dla mojego mechanizmu drążka producent nie przewidział żadnego zestawu naprawczego.

Trzeba zatem kupować poszczególne części :/

I tak np. elementy nr 2 i 7 z rysunku wyżej kosztują łącznie prawie 250 zł !!!
Jak dla mnie za drogo, szczególnie że nie mam pewności, że muszę je wymienić (są w końcu z metalu, więc chyba mocno się nie zużyły, ale to ocenie dopiero po demontażu).

Tymczasem mam zamiar kupić tylko te elementy, które są tanie i co do których jestem całkiem pewien, że są zużyte, jak np. plastikowe tulejki, sprężynki...

Zobaczymy co z tego wyjdzie :D problem tylko w tym, że na niektóre elementy trzeba czekać do 14 dni :/

Jozin89,
myślałem o szrocie ale chyba zbyt wiele zachodu by z tym było, więc na razie odpuszczam



Erebor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:08
Lokalizacja: Poznań/Gniezno

Problem - drążek zmiany biegów 1Z

Post autor: Erebor » wt maja 29, 2012 12:18

poczucie obowiązku nakazuje poinformować ewentualnych czytających ten temat o dalszych poczynaniach...

Otóż wymieniłem wybrane elementy składowe mechanizmu drążka zmiany biegów, o których była mowa we wcześniejszym poście - tj. tulejki łożyskowe, tulejki, sprężynki, tłumiki drgań, itp. (drobne "duperelki" na łączną kwotę ok. 120 zł); wymiana była nieco kłopotliwa z uwagi na utrudniony dostęp - nie wyjmowałem blach spod podwozia, a jedynie je przesunąłem, nie odkręcałem też elementów wydechu (za duże ryzyko że coś by się ukręciło/urwało, poza tym nie miałem tyle czasu); odkręciłem od dołu jedynie śruby mocujące
"obudowe" dzięki czemu można było sobie pozwolić na większy dostęp do mechanizmu od góry.

Wcześniej wymieniono też poduszki silnika.

Efekt - bez kolosalnych zmian, jeśli chodzi o wrzucanie "1". Tragedi nie ma, ale nie ma "wchodzenia jak w masło" z tą jedynką :D

Jak będę miał chwilę spróbuję poczyścić i przesmarować punkt obrotu wybieraka (dźwigni zwrotnej) i inne elementy ruchome, oraz rzucić okiem czy czasami linka idąca od lewarka z kokpitu nie haczy o coś po drodze (np. o owe blachy pod podwoziem)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości