Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem.
Odkąd mam to auto sprzęgło dosyć wysoko bierze.
Jakieś 1.5 roku temu przy ostrym ruszeniu w 3 os zerwałem sprzęgło. Zaśmierdziało trochę, ale większych skutków nie było.
Przy ostrej jeździe i zmienia np. z 2 na 3 przy 5000rpm i deptaniu dalej. po wrzuceniu 3 biegu obroty schodzą niżej, spadają ( jak to po zmienię biegu ), ale tak schodzą przeciągając w dół powoli, tak jak by coś wysprzęglalo, sprzęgło ciągnęło, albo się kończyło. Jak obroty zejdą tak jak powinny być auto dalej idzie do przodu bez ślizgania się sprzęgła czy czegoś podobnego.
Przy przyspieszaniu itp. nie ma efektów końca sprzęgła. Na 1 biegu nie ma problemu z zerwaniem przyczepności itp.
Przy wdepnięciu gwałtownie gazu auto idzie do przodu i obroty idą razem z przyspieszeniem auta.
Zastanawiają mnie te objawy, czy to może sprzęgło się już kończy, czy może coś z regulatorem linki ( oryginał z fabryki ), że trzyma sprzęgło.
Odkąd mam to auto sprzęgło dosyć wysoko bierze.
Jakieś 1.5 roku temu przy ostrym ruszeniu w 3 os zerwałem sprzęgło. Zaśmierdziało trochę, ale większych skutków nie było.
Przy ostrej jeździe i zmienia np. z 2 na 3 przy 5000rpm i deptaniu dalej. po wrzuceniu 3 biegu obroty schodzą niżej, spadają ( jak to po zmienię biegu ), ale tak schodzą przeciągając w dół powoli, tak jak by coś wysprzęglalo, sprzęgło ciągnęło, albo się kończyło. Jak obroty zejdą tak jak powinny być auto dalej idzie do przodu bez ślizgania się sprzęgła czy czegoś podobnego.
Przy przyspieszaniu itp. nie ma efektów końca sprzęgła. Na 1 biegu nie ma problemu z zerwaniem przyczepności itp.
Przy wdepnięciu gwałtownie gazu auto idzie do przodu i obroty idą razem z przyspieszeniem auta.
Zastanawiają mnie te objawy, czy to może sprzęgło się już kończy, czy może coś z regulatorem linki ( oryginał z fabryki ), że trzyma sprzęgło.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Zaciągnij mocno ręczn i wrzuc 3 i rusz jeśli auto nie zgasnie a obroty polecą w górę sprzeglo do wymiany
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Naciśnij dźwignię sprzęgła przeciwnie do wysprzęglania. Jeśli się da to ok, jeśli to to regulator stoi.
Marny sposób sprawdzania. Sprzęgło musi być już absolutnie skończone aby się sprawdził. Jeśli wślizguje się przy większym obciążeniu to nic nie wskaże.grandi pisze:Zaciągnij mocno ręczn i wrzuc 3 i rusz jeśli auto nie zgasnie a obroty polecą w górę sprzeglo do wymiany
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Na ręcznym na 1 zwie przyczepność.
Na 2 biegu na ręcznym szarpałem autem, żeby sprawdzić i nic, prędzej zgaśnie.
Chwilowo siedzę w pracy, ale muszę jechać 20km i czekać tam z 1.5h więc sprawdzę z tą dźwignią.
Chodzi o dźwignie przy skrzyni, za która ciągnie linka ? Bo jeżeli chodzi o wyprzęgnik hydrauliczny to brak.
Na 2 biegu na ręcznym szarpałem autem, żeby sprawdzić i nic, prędzej zgaśnie.
Chwilowo siedzę w pracy, ale muszę jechać 20km i czekać tam z 1.5h więc sprawdzę z tą dźwignią.
Chodzi o dźwignie przy skrzyni, za która ciągnie linka ? Bo jeżeli chodzi o wyprzęgnik hydrauliczny to brak.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Tak. Ona powinna ustępować pod naporem przeciwnym do normalnego wysprzęglania przy lince z samoregulatorem.Gawior pisze:Chodzi o dźwignie przy skrzyni, za która ciągnie linka ?
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Powiem szczerze, że zapomniałem to sprawdzić. Właśnie wróciłem z urodzin teściowej i nie mam ochoty, ani siły teraz tego sprawdzać.
Jutro to sprawdzę w pracy.
A może być tak, że ten wyprzęgnik nie pójdzie dalej w dół niż jest teraz na luźnym pedale sprzęgła ( mam nadzieje, że ktoś zrozumie o co mi chodzi ).
Jutro to sprawdzę w pracy.
A może być tak, że ten wyprzęgnik nie pójdzie dalej w dół niż jest teraz na luźnym pedale sprzęgła ( mam nadzieje, że ktoś zrozumie o co mi chodzi ).
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Dzisiaj sprawdziłem i wysprzęglik da się wcisnąć w dół i samoregulacją linki działa poprawnie.
Czyli jednak coś ze sprzęgłem.
Czyli jednak coś ze sprzęgłem.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
To niestety do wyciągnięcia skrzynia i wymiana sprzęgła. Przy okazji, ze względu na wiek bolidu wymianę uszczelniacza wału.
Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?
Akurat to jest ten uszczelniacz którego nie wymieniłem w silniku, bo nie było okazji. Tak to wszystkie uszczelniacze itp. wymienione.
Uszczelniacz wymienię, ale puki co jest OK. Przy wymianie oleju używam Motul Engine Clean i nic nie cieknie itp.
Z tym sprzęgłem jeszcze poczekam, bo gotówki nie za dużo. Za jakieś 3 tygodnie mam do wymiany olej i dobrze było by wymienić uszczelniacz i zalać nowego oleju od razu, ale przy dalszym rozwoju sytuacji chyba olej zmienię, a sprzęgło poczeka, aż zwróci się inwestycja gotówki.
Uszczelniacz wymienię, ale puki co jest OK. Przy wymianie oleju używam Motul Engine Clean i nic nie cieknie itp.
Z tym sprzęgłem jeszcze poczekam, bo gotówki nie za dużo. Za jakieś 3 tygodnie mam do wymiany olej i dobrze było by wymienić uszczelniacz i zalać nowego oleju od razu, ale przy dalszym rozwoju sytuacji chyba olej zmienię, a sprzęgło poczeka, aż zwróci się inwestycja gotówki.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości