Stuki w okolicach sprzęgła

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: hansik82 » wt maja 22, 2012 19:52

Witam,

Chciałbym zapytać co może być przyczyną stuków w okolicach sprzęgła?

Golf z 2003 roku z silnikiem AXR także na pewno ma sprzęgło z kołem zamachowym dwumasowym.
Przebieg około 230 tys km na 100% oryginalny i raczej nikt przy sprzęgle nic nie robił.
Czuć delikatne drgawki na wolnych obrotach (z tego co się orientuję dwumas do wymiany), dodatkowo pojawiły się te stuki od około 5 tys km (nie zawsze są ale w większości czasu pracy silnika na wolnych obrotach).
Gdy wcisnę sprzęgło stuki ustają.

Proszę o odpowiedź co może być przyczyną tych stuków oraz czy powinienem to szybko naprawić czy można dalej jeździć z tym problemem.

Z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: rybaka669 » wt maja 22, 2012 19:59

wszelkie objawy wskazują na zużyte koło dwu-masowe. pewnie się juz rozpada, być może łożysko oporowe tez już zdycha. jeździć możesz ale jak robisz odlegle trasy autem to lepiej nie ryzykować i wymienić na nowy zestaw.



hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: hansik82 » wt maja 22, 2012 20:14

rybaka669 pisze:wszelkie objawy wskazują na zużyte koło dwu-masowe. pewnie się juz rozpada, być może łożysko oporowe tez już zdycha. jeździć możesz ale jak robisz odlegle trasy autem to lepiej nie ryzykować i wymienić na nowy zestaw.
No dobra ale jakie jest prawdopodobieństwo że coś tam się rozpadnie i narobi mi większych szkód niż wymiana nowego zestawu sprzęgła?
Jeśli ktoś miał podobny przypadek to niech napisze ile jeszcze pojeździł z takimi objawami?
Jaki jest koszt zakupu nowego zestawu oraz jakiej firmy polecacie kupić?



Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: rybaka669 » wt maja 22, 2012 21:59

szanse trudno ocenic ja tak jezdziłem z 4 miechy i było okay a jak bardzo jest zużyty 2mas u Ciebie to trudno ocenic . w najgorszym scenariuszu uszkodzi skrzynię, poduszki pod silnikiem, zmniejszy komfort jazdy. nowy zestaw to około 1300zł valeo ale polecam sztywne koło zamachowe wyjdzie trochę taniej ale o tym to poszukaj na forum.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: XV2 » wt maja 22, 2012 23:09

Przyciągnęli do mnie kiedyś gościa z obcięta obudowa skrzyni przez dwumas :grin:

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 27009.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2 rok latam podobno najlepsze


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: hansik82 » śr maja 23, 2012 19:28

XV2 pisze:Przyciągnęli do mnie kiedyś gościa z obcięta obudowa skrzyni przez dwumas :grin:

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 27009.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2 rok latam podobno najlepsze
No ale to już chyba musiał być zajechany na maksa ten dwumas że aż tak się stało?
Czy ktoś jeszcze słyszał o takim przypadku bo już się powoli stresuję.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Stuki w okolicach sprzęgła

Post autor: jhosef » czw maja 24, 2012 10:47

hansik82, to czy rozwali skrzynię czy nie to jedno. Ale wibracje tego elementu nie pozostają bez wpływu na samochód.
Wibracje bezpośrednio przekazywane są na wał i jego ułożyskowanie a dalej na zawieszenie silnika.
W krótkiej perspektywie nic szczególnego nie powinno się stać ale nie należy tego lekceważyć.
Ciężko jest określić kiedy dwumas może spowodować tak ciężkie uszkodzenie.

Ogólnie zbieraj się na wymianę i tyle. Tanio nie jest ale jak kupisz dobre części to drugi raz prędko tego nie dotkniesz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości