[SOLVED] Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[SOLVED] Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Witam. Już od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem (MKIV 1.9TDI 90KM ALH 5 biegów). Przy rozpędzaniu się, gdy przeciągnę trochę obroty (np. 4tys rpm) mam problem z wbiciem następnego biegu (czuć wyraźny opór przy wbijaniu). Nie ważne czy to z 1 na 2, 2 na 3, itp... Przy wbijaniu 3 na 4 czasem nawet skrzynia zgrzytnie. Podobnie jest z redukcją biegów. Jak stoję i zmieniam biegi na sucho (nie ważne czy z włączonym czy zgaszonym silnikiem), to żadnych problemów nie ma. Zauważyłem nawet, że jak stoję i wcisnę i trzymam sprzęgło, jednocześnie dodam gazu tak na 3tys rpm (lub wyżej) i próbuję wbić bieg, to gałka stawia opór. Gdy ją trzymam tak jakby próbując wbić bieg i puszczę gaz, to gdy obroty spadną do ok. 2tys rpm to bieg wskakuje.
Dodam, że mam już "zmęczoną dwumasę", którą na dniach chcę wymienić wraz ze sprzęgłem, dociskiem, itp. Przy okazji jak skrzynia będzie zdjęta, to powiem mechanikowi, żeby zobaczył, o co chodzi z tymi biegami. I tutaj pojawia się pytanie: w czym szukać przyczyny? Czy to wina DM/sprzęgła? Nie wiem, ile ma nalatane na tym sprzęgle. Gdzieś na forum passata wyczytałem, że komuś uszczelniacz wału korbowego padł, olej ze skrzyni uciekł i wymiana pomogła. Pytam, bo chciałbym mniej więcej oszacować koszta dodatkowe przy wymianie DM. Z góry dzięki za pomoc.
Dodam, że mam już "zmęczoną dwumasę", którą na dniach chcę wymienić wraz ze sprzęgłem, dociskiem, itp. Przy okazji jak skrzynia będzie zdjęta, to powiem mechanikowi, żeby zobaczył, o co chodzi z tymi biegami. I tutaj pojawia się pytanie: w czym szukać przyczyny? Czy to wina DM/sprzęgła? Nie wiem, ile ma nalatane na tym sprzęgle. Gdzieś na forum passata wyczytałem, że komuś uszczelniacz wału korbowego padł, olej ze skrzyni uciekł i wymiana pomogła. Pytam, bo chciałbym mniej więcej oszacować koszta dodatkowe przy wymianie DM. Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony wt mar 20, 2012 19:21 przez DuDa, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Jak dla mnie to sprzęgło nie rozłacza napędu na tyle ile powinno stąd problemy z wrzucaniem biegów.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Kiedy ostatnio był wymieniany płyn hamulcowy ( a za razem sprzęgłowy) ?
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Umiera Ci sprzęgło - DM. Normalna sprawa, że dzieją się takie problemy. Mi jak rozsypała się DM nie dość, że auto chodziło jak wibrator to dodatkowo nie mogłem zapiąć żadnego biegu... Będziesz robił DM to od razu będą mieli skrzynie na wierzchu i Ci wszystko sprawdzą...
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Jak zgrzyta przy zmianie to może płynu nie ma w skrzyni? Ja miałem podobnie i musiałem skrzynie uszczelniać a w skrzyni przed wymianą było zaledwie pół szklanki oleju.
Festina lente!!
moja Lalunia:P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=440963" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam lampy Hella Black do MK3 ,
moja Lalunia:P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=440963" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam lampy Hella Black do MK3 ,
Re: Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Nie wiem. Na pewno nie przez ostatni rok.sebekgolf pisze:Kiedy ostatnio był wymieniany płyn hamulcowy ( a za razem sprzęgłowy) ?
Dzięki za odpowiedzi. Sprzęgło będzie wymienione kompletne, więc mam nadzieje, że problem się rozwiąże. Przy okazji olej w skrzyni się wymieni.
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
to sprawdź sobie od razu uszczelnienia skrzyni, jak gdzieś cieknie to najlepiej zrobić do razu przy jednym wyciągnięciu bebechów na wierzch
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
sebekgolf, dzięki. Dlatego zadałem pytanie, żeby właśnie dostać informacje, co może być przyczyną i oszacować ew. koszta dodatkowe.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
dm...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
Dzięki.
[edit]
Montaż nowej dwumasy ze sprzęgłem rozwiązał problem. Dodałem prefix do nazwy tematu. Proszę o ewentualną korektę i zamknięcie tematu.
[edit]
Montaż nowej dwumasy ze sprzęgłem rozwiązał problem. Dodałem prefix do nazwy tematu. Proszę o ewentualną korektę i zamknięcie tematu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości