Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Auto(OCTAVIA 99r, 1.6 AKL, przebieg 110 tyś) stało ponad 2 tygodnie w garażu. Dzisiaj wiozłem psa na zabieg chirurgiczny, parkuję tyłem nagle...hmm wrażenie jak bym zatrzymał się na krawężniku bądź walnął w coś. Wysiadam ale nic nie ma pod kołami. Powrót do domu bezproblemowy i dopiero przed garażem znowu się pojawiło.
Nie wiem czy to jest sprzęgło ale objawia się tym(nie za każdym razem) że podczas jazdy z niewielka prędkością(jedynka i wsteczny) nagle coś się blokuje i auto stoi. Trzeba dodać wyraźnie dużo więcej gazu. Sprzęgło wydaje się brać normalnie. Nie ma żadnego problemu z wrzucaniem biegów, nie występuje też to zjawisko przy wyższych prędkościach.
Co to może być?
Nie wiem czy istotne ale auto było zimne a ręczny na okres stania pojazdu w garażu nie był zaciągnięty, tylko na biegu.
Dwa miesiące temu zostały wymienione:
-łożyska
-bębny
-tarcze
-końcówki drążków
Wróciłem właśnie z garażu i mogę napisać już coś więcej. Wyjechałem normalnie na wstecznym, wrzucam jedynkę i pupa blada .Obroty i pedał sprzęgła normalnie chodzą a auto stoi. Parę kombinacji i udało się metr do tyłu. Postanowiłem je w końcu wepchnąć z powrotem do garażu ale tu kolejne zdziwienie - da radę przepchnąć na kilkadziesiąt cm następnie bujnie i koniec. Pierwsza myśl - na biegu został?Ale nie. Auto na luzie odpalane i nie gaśnie. Po kilkudziesięciu minutach delikatnych prób udało się wjechać do garażu. Było słychać jak coś delikatnie zazgrzytało(jak by parę nakrętek podrzucić we wiadrze ) pod autem raczej z przodu.
Tak jak pisałem powymieniane we wrześniu na dobrych częściach, łożyska(SKF), bębny, szczęki, sprężynki szczęk, cylinderki z dwóch stron,przewody hamulcowe, końcówki drążków przednich i przeguby.
Proszę o pomoc.
Nie wiem czy to jest sprzęgło ale objawia się tym(nie za każdym razem) że podczas jazdy z niewielka prędkością(jedynka i wsteczny) nagle coś się blokuje i auto stoi. Trzeba dodać wyraźnie dużo więcej gazu. Sprzęgło wydaje się brać normalnie. Nie ma żadnego problemu z wrzucaniem biegów, nie występuje też to zjawisko przy wyższych prędkościach.
Co to może być?
Nie wiem czy istotne ale auto było zimne a ręczny na okres stania pojazdu w garażu nie był zaciągnięty, tylko na biegu.
Dwa miesiące temu zostały wymienione:
-łożyska
-bębny
-tarcze
-końcówki drążków
Wróciłem właśnie z garażu i mogę napisać już coś więcej. Wyjechałem normalnie na wstecznym, wrzucam jedynkę i pupa blada .Obroty i pedał sprzęgła normalnie chodzą a auto stoi. Parę kombinacji i udało się metr do tyłu. Postanowiłem je w końcu wepchnąć z powrotem do garażu ale tu kolejne zdziwienie - da radę przepchnąć na kilkadziesiąt cm następnie bujnie i koniec. Pierwsza myśl - na biegu został?Ale nie. Auto na luzie odpalane i nie gaśnie. Po kilkudziesięciu minutach delikatnych prób udało się wjechać do garażu. Było słychać jak coś delikatnie zazgrzytało(jak by parę nakrętek podrzucić we wiadrze ) pod autem raczej z przodu.
Tak jak pisałem powymieniane we wrześniu na dobrych częściach, łożyska(SKF), bębny, szczęki, sprężynki szczęk, cylinderki z dwóch stron,przewody hamulcowe, końcówki drążków przednich i przeguby.
Proszę o pomoc.
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
stara "dobra skrzynia" w 1.6 dała o sobie znać???
zobacz czy nie leci ci olej ze skrzyni
zobacz czy nie leci ci olej ze skrzyni
Re: Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Nic nie leciało i nie leci teraz.tovdi1 pisze:stara "dobra skrzynia" w 1.6 dała o sobie znać???
zobacz czy nie leci ci olej ze skrzyni
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
czyli pewnie to co napisałem powyżejdominikgd pisze:(jak by parę nakrętek podrzucić we wiadrze ) pod autem raczej z przodu.
pewnie rozsypał ci się mechanizm różnicowy, póki co nie jeździj, może jakiś dobry magik rozłoży ci skrzynię i złoży dyfer na śrubytovdi1 pisze:stara "dobra skrzynia" w 1.6 dała o sobie znać
jeśli nie to wymiana skrzyni
polecam założyć skrzynię od 1.9sdi, parę razy bardziej wytrzymała
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
pogooglowałem trochę i faktycznie, problem niestety znany. Auto jest w sumie ,,pamiątką'' po tacie o którą miałem tylko dbać i dokarmiać. Jak można sprawdzić bez dłubaniny i rozbiórki, że na 100% mechanizm różnicowy wykluczając przy okazji inne możliwości?
To normalne aby tak nagle padło bez ujawniania wcześniej żadnych objawów?
To normalne aby tak nagle padło bez ujawniania wcześniej żadnych objawów?
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Miałem to samo -zerwane nity.Moja rada :nie kombinuj z używkmi!Znajdziesz to samo albo jeszcze większe gó..o.Skręc mechanizm różnicowy na śruby (ja kupiłem zestaw naprawczy w ASO)Mechanicy niechętnie się zabierają za rozkładanie skrzyni -wolą wymienić !Remontuj swoją będziesz wiedział na czym stoisz !Powodzenia !
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Dziękuje wsystkim za pomocne wypowiedzi jednak im więcej czytam tym chyba coraz głupszy jestem. Więc konkretnie?
Jak sprawdzić czy na 100% jest to mechanizm różnicowy a nie np. przeguby?
Czy opisana sytuacja odpowiada objawom uszkodzonego mechanizmu różnicowego?
Jak sprawdzić czy na 100% jest to mechanizm różnicowy a nie np. przeguby?
Czy opisana sytuacja odpowiada objawom uszkodzonego mechanizmu różnicowego?
Czy w takim przypadku obowiązkowy jest wyciek oleju? U mnie nic takiego nie ma.Miałem to samo -zerwane nity
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
podnieś samochód na lewarku, pokręć kołem i zobacz czy kręci się cała półoś, jesli tak i będzie coś brzęczeć w skrzyni to pewnie jest jej wina
nadal polecam przerzutkę na skrzynię z 1.9sdi, pasuje, sąsiadowi zrobiłem taki zestaw w mk4 1.6sr i gra już ponad rok, i w dodatku spalanie spadło przy większych trasach
nadal polecam przerzutkę na skrzynię z 1.9sdi, pasuje, sąsiadowi zrobiłem taki zestaw w mk4 1.6sr i gra już ponad rok, i w dodatku spalanie spadło przy większych trasach
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
może jeszcze dyfer nie wytarł dziury w karterzedominikgd pisze: Miałem to samo -zerwane nity
Czy w takim przypadku obowiązkowy jest wyciek oleju? U mnie nic takiego nie ma.
Re: Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Lewe przednie koło blokuje się, do tyłu chodzi lepiej płynniej. Prawe po paru obrotach wydaje się ok.tovdi1 pisze:podnieś samochód na lewarku, pokręć kołem i zobacz czy kręci się cała półoś, jesli tak i będzie coś brzęczeć w skrzyni to pewnie jest jej wina
nadal polecam przerzutkę na skrzynię z 1.9sdi, pasuje, sąsiadowi zrobiłem taki zestaw w mk4 1.6sr i gra już ponad rok, i w dodatku spalanie spadło przy większych trasach
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
przeguby przy skrzyni kręcą się razem z flanszą wychodzącą ze skrzyni???
Mechanizm różnicowy, przegub czy coś innego?
Nie kombinuj ! Może jeszcze uratujesz skrzynię !U mnie po wymianie nitów na śruby chodzi jak nówka .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości