Strona 3 z 6

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: sob gru 20, 2014 19:54
autor: bigsasza
A da się jakoś spiąć tył z przodem, żeby mieć stały napęd 4x4 w handlexie? Widziałem na filmiku, że u Ciebie ładnie się tył kręci.

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: pt gru 26, 2014 14:19
autor: GMS
Na stałe nie możesz go spiąć dlatego że nie masz żadnego mechanizmu różnicowego między osiowego i nie miał byś możliwości skręcania.
Ja mam sterowanie z pod "palca" na sztywno przód z tyłem i pół spięcie delikatny uślizg sprzęgła w haldexie . Przy manewrach parkingowych rozpinam całkiem napęd w pozycję 0 tylko sam przód ciągnie inaczej jest to nie zdrowe dla napędu tworzą się naprężenia przy mocnych skrętach.
Całą robotę że tak się tył kręci jak na filmiku robi tylna szpera bez niej nie było by możliwości zrobienia czegoś takiego na suchym lub mokrym asfalcie.
Generalnie ludzie psioczą na ten napęd że to nie prawdziwe Quattro bo nie jest stały i kiepsko działa, oczywiście to są bzdury bo osobiście uważam że po zamontowaniu takiej szpery przykładowo do s3 kręcił by się jeszcze lepiej bo ma lepsze zawieszenie z tyłu a seryjna elektronika dobrze steruje haldexem

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: sob gru 27, 2014 17:05
autor: bigsasza
Sorry za pytania, bo jestem laikiem jeśli chodzi o haldex. Myślę w przyszłości być może o S3, dlatego pytam. Czyli zamontowałeś szperę na tył, a dodatkowo jak spinasz przód z tyłem, żeby nie rozłączał? Potrzebne jest zamontowanie dodatkowego sterowania elektroniką, czy trzeba ingerować w napęd? Pozdrawiam!

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz gru 28, 2014 12:07
autor: GMS
Może nie jasno napisałem, ja mam sterownik własnej konstrukcji i jak już zepnę napęd to nie mam możliwości żeby się sam rozpiął tak to u mnie działa
Do oryginalnego rozwiązania jakie jest w s3 nic już nie dołożysz żeby móc samemu sterować tym napędem dodatkowo.
Firma ecumaster produkuje takie sterowniki w miejsce oryginalnego jednak przeznaczone są do aut gdzie nie ma całej elektroniki w aucie a oryginalny sterownik musi z nimi współpracować do prawidłowego działania po can
Najlepszym rozwiązaniem do s3 jest taki sterownik http://www.gmpperformance.com/index.cfm ... &PID=90667 montuje się w miejsce oryginalnego który współpracuje ze wszystkimi systemami a ponoć lepiej steruje haldexem, niestety to dość drogie zabawki bo koszt "niebieskiego" sterownika i szpery na tył to myślę z 8 tyś zł

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz gru 28, 2014 15:00
autor: bigsasza
Dzięki!

Re: MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz mar 15, 2015 16:34
autor: GMS
Kilka fotek z budowy docisku sprzęgła, myślę że już sprzęgło nie będzie się ślizgać :-) za to moja lewa noga będzie miała ciężej...
Obrazek
Sprężyna przed obcięciem
Obrazek
Sprężyna po obcięciu
Obrazek
pierwsze przymiarki obu sprężyn
Obrazek
Obrazek
Nowe i stare kołki trzymające obie sprężyny dorobione przez mojego tokarza wedle moich wytycznych, dwa wymiary kołków zostały zwiększone
Obrazek
Obrazek
A tu już obie sprężyny zmontowane
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Tutaj część żeliwna docisku po szlifowaniu i przeróbce wedle moich wytycznych
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak to finalnie wygląda zmontowane, wszystko sprawdzone docisk na prasie rozłącza sprzęgło jak ori więc powinno wszystko chodzić :-)
Dodatkowo musiałem przyciąć kołki trzymające sprężyny ponieważ tarcza sprzęgła luka w ogóle nie nie mieściła na wysokość i ją blokowało, tarcza sachsa jest niższa i się już wszystko mija lecz dla bezpieczeństwa przyciąłem kołki...

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz mar 15, 2015 16:47
autor: 16vg60
czyli zostaje na 228 mm ,tak jak bylo ?

to teraz odetkac wydech i doj... do pieca pod pińćet :hmm: ,z walkami cos wydumales ? :chytry:

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz mar 15, 2015 17:05
autor: GMS
tak 228 mm raczej nie przewiduje zmiany na te moje moce wystarczy, pińcet :-) na obecnej turbinie to nie do osiągnięcia jak się uda 450 km zrobić to max dlatego właśnie robię jakieś pomiary wałków, w zasadzie prawie wszystko zmierzyłem ale na razie nie wymyśliłem nie bardzo miałem czas na to, myślę że coś wymodzę

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: pt kwie 03, 2015 20:06
autor: jacek2323244
lepiej niż VR6 :O

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: śr lip 01, 2015 16:24
autor: RysiekOdGolfaGTI
Kolego czy w lublinie macie jakieś zloty ? Bo w tym roku będe studiował w lublinie i chciałbym swoim golfem jeździć na spoty :) BTW. Super idzie golfik, pozazdrościć, gdzie robiłeś softa ?

Re: MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: czw lip 02, 2015 09:00
autor: GMS
jeżeli chodzi o zloty to ja nie jestem w temacie, co do strojenia to oczywiście sam stroiłem

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: sob sie 01, 2015 22:05
autor: Marszall
Panie jaka masz kompreche w bolidzie? Chodzi mi o CR

Re: MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz sie 02, 2015 11:24
autor: GMS
Nie komprechę tylko stopień sprężania 9:1

MK3 2.0 16v TURBO 4 MOTION 0-220km/h

: ndz sie 02, 2015 13:08
autor: Marszall
No pisalem ze chodzi mi o Compression Ratio.

9:1 to wlasnie na wieksze moce jak na ABF