vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Tutaj zamieszczamy linki do ciekawych filmów i zdjęć o tematyce VW.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: el Kozako » wt sty 31, 2012 12:46

jakies fotostory moze :popcorn:


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

MłOdYGs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt gru 27, 2011 21:20

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: MłOdYGs » śr lut 01, 2012 23:52

No własnie el Kozako, w kompresorze jest westegate bo zawór musi byc jakis odcinajacy..A przy turbie jest gruszka i nawet sam koles mi pisał co zrobił ten projekt ze on nie załozył jeszcze tego zaworu i nie jezdzi na wiekszych obrotach niz 4000rpm bo juz ma wtedy bicie okolo 1.2 bara.. to sorry :)



Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: el Kozako » czw lut 02, 2012 00:26

MłOdYGs ten zawór to jest blow off bo kompresor jest napedzany z paska a nie siłą spalin wydechu - tak jak masz w artykule: wastegate jest na odcięciu GORĄCEGO, a blow off na dolocie między kompresorem/turbo a przepustnicą i wypuszcza nadmiar cisnienia - w cywilnych autach ma to formę bypassu i nawet ten zawór co na filmiku mierzą, a o nim mówisz to jest blow off włanie :grin: więc sorry i poczytaj trochę zanim cos pykniesz inie pisz, że nazwy ci się pomeliły. A jesli gruszka nazywasz blow off to wiedz, ze przy turbo jest i to i to :grin:

Służę wiedzą :grin:

Obrazek
Obrazek

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_upustowy

http://jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?p=1106007
...Drugie primo zawór upustowy (waste gate) nie występuje w kompresorach wiec bedzie Ci dmuchał ile pasek go napędzi (zależnie od sprężarki)...
Mylisz nomenklaturę, a założę się, że zaworu jeszcze nie załozył bo jak go założy to silnik obrotów nie trzyma i głupieje.

A zgłebiłem troche ten temat bo przez króciutką chwilę chciałem sklonować ten pomysł, ale taniej by wyszło PG znaleźć niż RP rasować pod PG, bo conajmniej:

- RP nie ma natrysku na tłokach i może spłynąć,
- ma niezakute graty - czyli max 0.5 bar przy sprezaniu 9:1 - podobno softturbo,
- zapłon przyspiesza z podciśnienia, a nie jak w ABSie z kompa - jak dasz doładowanie to sie robi nadciśnienie,
- serwo hamulca(dzięki zaworkowi zwrotnemu zadziała jak gaz odpuścisz, ale prędzej czy później membranę szlag trafi),
- RP zasilany jest monojetronikiem co w skrócie oznacza, że oprócz wtryskiwacza z 2l Audi wydajniejszego nie znajdziesz,
- nie da rady praktycznie map zapłonu zmienić bo sa stałe,
- skonstruuj napęd kompressora,

z reszta poczytaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=1019

Chłopaków podziwiam za inwencję i dlatego tak czekam na jekies szczegóły bo nadal mi się ten pomysł podoba z samej pozytywnej ciekawoci

koniec elaboratu :grin:


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

PtasiorSki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 20, 2012 08:51

Re: vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: PtasiorSki » pn lut 20, 2012 09:37

dosc stary temat pytanie ma ktos kontakt do koleogi rau3000 ? jaki kolwiek meil telefon bo mam pare pytan bo instaluje kompressor w 1,8 add .



rau3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:45
Lokalizacja: Prudnik

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: rau3000 » czw mar 22, 2012 16:28

Silnik został odprężony uszczelką z 10 bar na 7 więc dość znacznie, cały czas trwają różne modyfikacje, niestety praca,studia, ciężki dostęp do warsztatu i narzędzi wszystko opóźnia, ale mam nadzieję, że w Nysie na Vagu wszyscy znów usłyszą goferka;)



Awatar użytkownika
DukeNukemPL
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 581
Rejestracja: śr paź 13, 2010 22:11
Lokalizacja: Bullerbyn
Kontakt:

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: DukeNukemPL » pn mar 26, 2012 10:44

I bardzo ładnie rau3000tak 3maccc !!


A3 8p 2.0TDI 140hp : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=514589

https://soundcloud.com/dominik-buda" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fotosik.pl/u/dukenukempl" onclick="window.open(this.href);return false;

rau3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:45
Lokalizacja: Prudnik

Re: vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: rau3000 » pn mar 26, 2012 14:09

Blancik pisze:Pewnie się zesrało i projekt spłynął. Na Nysie to widziałem, właściciel niezbyt rozmowny, odpalić też nie chciał"problem z panewkami" :bigok:
Co za bzdury kolega wypisuje, widzę, że niesamowite plotki się tworzą, każdemu w Nysie kto mnie zaczepił, bardzo chętnie odpowiadałem na pytania, zaś nie było żadnego problemu z panewkami, został przegrzany tłok na 1 cylindrze z mojej winy, wszystko zostało zrobione, silnik wyremontowany, niestety nie mam czasu dokończyć projekt i jest to robione krok po kroku.
Wkurza mnie bardzo takie gadanie projekt upadł itp itd, koledzy tacy cwani bo jak się chce zrobić taki projekt wystarczy napisać do mnie i pomogę, ja niestety nie mam kogo się poradzić i do wszystkiego musze dochodzić sam, często wstawiać części i elementy które nie spełniają swojego zadania i robić od nowa wstawie pare fotek bo faktycznie projekt się rozrósł i nic już nie wygląda tak jak na początku, ale tak jak mówię, niestety praca, studia i nie jestem w stanie poświęcać tyle czasu na to niestety
MłOdYGs pisze:No własnie el Kozako, w kompresorze jest westegate bo zawór musi byc jakis odcinajacy..A przy turbie jest gruszka i nawet sam koles mi pisał co zrobił ten projekt ze on nie załozył jeszcze tego zaworu i nie jezdzi na wiekszych obrotach niz 4000rpm bo juz ma wtedy bicie okolo 1.2 bara.. to sorry :)

co do tego westegatea i bova. Sprawa wygląda zupełnie inaczej, w przypadku kompresora najlepiej byłoby zrobić bypass jak jest to w g60,g40 itp. chodzi o to że robi się 2 przepustnice tak aby w momencie gdy zamykana jest jedna, druga się otwierała i oddawała nadmiar powietrza spowrotem na wejście kompresora, my zastosowaliśmy inne rozwiązanie, zamiast bypassa daliśmy BOVa system jest prosty jak otwierasz przepustnice BOV się zamyka i całe powietrze idzie w dolot, jak zamykasz przepustnicę, BOV się otwiera upuszczając nadmiar powietrza, jak się jeździ na ciśnieniu 0,5bara nie ma problemu, ale jeżeli jest to wyższe ciśnienie to wiadomo, że w momencie jak chcemy jechać pół gazem( otwarta przepustnica do połowy) BOV się jeszcze nie otworzy więc całe powietrze znów idzie w dolot, co sprawia, że mieszanka jest zbyt uboga,a ciśnienie w dolocie rośnie i robi opór dla kompresora, po czym auto dostaje czkawki, problem powinien rozwiącać wastegate, który w takim momencie otworzy się z powodu nadmiaru cisnienia i wszystko powinno byc ok. mam nadzieję, że troche rozjaśniłem temat, niestety nie wchodzę tak często na forum, lepiej jak ktoś pisze na maila, kolega młodygs może potwierdzić, że chętnie odpowiadam na pytania
el Kozako pisze: Mylisz nomenklaturę, a założę się, że zaworu jeszcze nie załozył bo jak go założy to silnik obrotów nie trzyma i głupieje.

- RP nie ma natrysku na tłokach i może spłynąć,
- ma niezakute graty - czyli max 0.5 bar przy sprezaniu 9:1 - podobno softturbo,
- zapłon przyspiesza z podciśnienia, a nie jak w ABSie z kompa - jak dasz doładowanie to sie robi nadciśnienie,
- serwo hamulca(dzięki zaworkowi zwrotnemu zadziała jak gaz odpuścisz, ale prędzej czy później membranę szlag trafi),
- RP zasilany jest monojetronikiem co w skrócie oznacza, że oprócz wtryskiwacza z 2l Audi wydajniejszego nie znajdziesz,
- nie da rady praktycznie map zapłonu zmienić bo sa stałe,
- skonstruuj napęd kompressora,


koniec elaboratu :grin:
Chciałbym zdementować, parę rzeczy, zacznijmy po kolei,
-co do natrysku na denko tłoka, fakt na pewno by nie zaszkodziło, ale weźmy pod uwagę podstawową różnicę między kompresorem a turbo, w przypadku turbiny jest ona napędzana spalinami wiadomo ok800 st.C. co za tym idzie powietrze jest kur...sko gorące, nawet po przejściu przez IC jest ono ciepłe, zaś jeżeli chodzi o kompresor jedyne nagrzewanie się powietrza jest spowodowane sprężaniem, co przy ciśnieniu 0,5 bara jest praktycznie niewyczówalne, więc jeżeli mam dobrą mieszankę paliwowo powietrzną tłoki nie mają prawa się stopić(osobiście pękł mi tłok ale tylko z mojej winy, ponieważ zbagatelizowałem to że projekt niedokończony-powietrze zasysane było zza chłodnicy co już dawało ok. 90 st. a był upalny dzień ok 40st. w słońcu co po zmieleniu przez kompresor dało pewnie ok 150st co zaś spowodowało pęknięcie tłoka, na szczęście wystarczyło wymienić tłok i pierścionki-groszowe sprawy-dodam, że było to na VAGu przed samą nysą, aczkolwiek autko na tych 3 garach spokojnie porobiłoby niejedno auto:)

-z tego co się orientuję niemal na pewno PG tez nie ma zakutych gratów, zaledwie korbowody są wykonane z innego stopu, aczkolwiek na pewno nie są kute-PG o ile dobrze pamiętam ma sprężanie 9:1? albo 8:1 zaś mój RP po odprężeniu 7:1 myślę że korbowody są w miarę bezpieczne jak jeździ się z głową, oczywiście jak zapniemy 5 przy 50km/h i gaz do końca to nie zdziwiłbym się jakby poszły korby lub wygiął się wał

-serwo taaak, sam się nad tym na początku zastanawiałem, będzie hamować, czy nie, ale z hamulcami nie miałem w ogóle problemów(warto zauważyć, że zazwyczaj jak się hamuje to się nie wciska gazu a co za tym idzie serwo jak hamujemy ma podciśnienie- można oczywiście zastosować zaworek zwrotny, żeby na serwo w ogóle nie działało ciśnienie, ale ja tego nie zrobiłem i nie ma problemów)

-mape zapłonu da się zmienić(oczywiście zależy co rozumiemy przez mapę zapłonu, w nowszych autach jak pisałeś komputer steruje kątem zapłonu(przepływka), czasem wtrysku itp. zaś w przypadku monojettronic steruje on chyba tylko czasem w trysku i częstotliwością wtrysku, więc to można zmienić) ewentualnie jezeli chcemy zmienić czas wtrysku w prostszy sposób wystarczy dać odpowiedni opornik na czujniku temperatury powietrza, jest to troche toporny sposób ale dla chcącego nic trudnego tylko troche policzyć

-jeszcze kwestia wyprzedzenia zapłonu, zapłon jest wyprzedzany gdy wciskamy gaz, co za tym idzie podciśnienie się zmniejsza, dokładnie taka sama sekwencja jest w przypadku kompresora wciskasz gaz podcisnienie się zminiejsza(z tym, że tu idzie ono od ujemnego-podciśnienia do dodatniego-ciśnienia, a nie do 0 (pozornej próżni) jak normalnie)
jedynie co że zapłon jest wyprzedzany szybciej co raczej jest pozytywnym aspektem dla upartych można dać dławik, tylko po co??

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem wszystko, to jest temat o którym mógłbym mówić godzinami i napisać 3 tomy książek, więc chętnie odpowiadam na pytania.
Chciałbym jeszcze przypomnieć, że nie jestem profesorem w tej dziedzinie i wszystko do czego doszedłem zawdzięczam sobie i mojemu kuzynowi, wszystko musieliśmy obmyśleć sami i zazwyczaj wygląda to tak, że: składamy auto wyjeżdzamy, po drodze okazuje się że coś jest nie halo, wracamy, poprawiamy i tak w kółko, więc proszę weźcie pod uwagę, że to był pierwszy, bo teraz już może nie jedyny taki projekt w PL i my nie mieliśmy się kogo poradzić.

Pozdrawiam rau3000 do zobaczenia w nysie

Dorzucam filmik, nie chciałem go dodawać, ze zwgledu na jakość, ale myślę, że chociaż troche odda amosferę jazdy tym autem(nie ma ludzi którzy by nie zwrócili uwagi) z góry przepraszam, za wulgaryzmy, ale wiecie, emocje
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: el Kozako » pn mar 26, 2012 20:21

No i w końcu wypowiedź twórcy i zapis z urządzenia utrwalającego obraz i dźwięk :pub: tak jak zawsze pisałem 3mam kciuki bo to jak dla mnie b.ciekawy pomysł - może inni się odważą :grin:

Co do kucia PG to użyłem ogólnego skrótu myślowego - który oznacza wzmacniane bebechy, wiadomo powszechnie, że kute elementy nie istnieją od zawsze, wcześniej stosowano trwalsze stopy metali by osiągnąć te same cele, co dziś kucie :pub:

i tak jak pisałem - mam sie za laika, stad głód wiedzy :cool:


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

Awatar użytkownika
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 12:56
Lokalizacja: Sandomierz

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: Bryla » pn kwie 02, 2012 21:59

Ale pięknie syka :) Gratuluję pomysłu,ludzie pewnie na ulicach o mało karku nie skręcą.


Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.

rau3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:45
Lokalizacja: Prudnik

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: rau3000 » pn kwie 02, 2012 22:03

nooo muszę przyznać, że piękne jest to, że czy ktoś się zna czy nie zna, nie ma osoby która by się nie odwróciła:)



MłOdYGs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt gru 27, 2011 21:20

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: MłOdYGs » pn kwie 30, 2012 10:58

Odkopuje stary ale bardzo dobry temacik :) jak zmieniło sie cos ? w projekcie ? bo chciałbym sie dowiedziec co i jak bo w wakacje zamierzam tez zrobic tak :)



rau3000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:45
Lokalizacja: Prudnik

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: rau3000 » czw maja 03, 2012 11:36

właśnie wczoraj zdjąłem koło zdawcze z alternatora na kompresor, żeby zawieźć je do tokarza, aby ten wytoczył troche mniejsze, tak, żeby ciśnienie doładowania było w okolicach 0,8 bara, takie zmniejszenie ciśnienia powinno rozwiązać 90% problemów, mam nadzieję że do VAGa w nysie się wyrobimy-musimy pozdrawiam



Awatar użytkownika
el Kozako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1471
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 11:08
Lokalizacja: CK - City Kielcowo

vw golf mk II 1,8 RP + eaton m65

Post autor: el Kozako » czw maja 03, 2012 13:03

3mam kciuki :pub:


R.I.P. CzarnyCzarnuch
R.I.P. PiaskowyCzarnuch
Third MKII in progress - jurney to the vr6
viewtopic.php?f=87&t=565756

ODPOWIEDZ

Wróć do „Filmy i zdjęcia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości