slawko333 pisze: bo 2bary przy tym sprężaniu uszkodzi wał
juz dlugo jezdze na doladowaniu ok 2 bar(jakies 2 lata)najpierw na k24 teraz na td04, nieraz przekraczalo nawet 2 bary i nic nieuszkodzilo
dmuchnij z dużego turbo a nie z maleńkiego jakiegoś ślimaczka., i wtedy pogadamy
zarówno TD04 jak i K24 przy ciśnieniach powyżej 1,6bara już zaczynają grzać powietrze, nawet przy bardzo dużych przepływach,
jeśli będziesz dmuchał z dużego turba, które już nawet od dużych przepływów nie będzie grzać tak bardzo powietrza i solidnie schłodzisz powietrze, to nawet jeśli się nie rozleci nic to będą straty bardzo rosły na skutek zbyt dużego nacisku na czopy wału korbowego, i przez to następuje przerywanie filmu olejowego i występuje tarcze graniczne, zamiast tarcia płynnego.
powtórzę poraz kolejny to samo, pompujemy tylko tyle ile potrzebs ewentualnie odrobinę więcej, potem spada sprawność kompresora jak i samej turbiny i nie ma sensu dalsze podnoszenie doładowania, przy drastycznym spadku sprawności
kuCu176, z tłoków radziłbym nie zdejmować więcej niż 1-1,5mm materiału, jak zdejmiesz więcej to już poważnie osłabisz tłoki.
w twoim wypadku załóż głowicę od 1.9TD, obrób wyloty komór wirowych , i powiększ ich średnicę wewnątrz.
wypoleruj górną powierzchnię tłoków. odprężenie powinno przenieść do góry moment obrotowy który już będzie giął korby,
natomiast co do turbo, jeśli rzeźbisz dla samej sztuki, to zastosuj mniejszą i większą turbosprężarkę.
części gorące podłącz równolegle, a zimne szeregowo.
tylko pytanie czy wystarczy Ci miejsca na dwie sztuki i system zaworów do ich sterowania,
nie lepiej pójść w kierunku dużego turbo na VNT, z podciśnieniowym sterowaniem?
ja na 1.9TD przy mocy 213KM przy 5000rpm i momencie 366Nm miałem jeszcze przy 6000rpm ponad 200KM
u Ciebie może GTB2260VK będzie za duże ale pomyśl poważnie nad GTB1756VK.
jej potencjał na silnikach 1.9 to około 250KM
w GTB2260VK na 1.9TD nie wiele mi brakowało do przełamania 250KM
pamiętaj że silniki na komorach wirowych potrzebuję większego przeciągu niż silniki na wtrysku bezpośrednim, chodzi tu o przepływ a nie ciśnienie.
Przy GTB2260VK moc 210-220KM robi się na zaledwie 1,1-1.2bara ale potem już opornie idzie dodawanie koników na silnikach na komorze wirowej, jeśli dasz falę o łagodnym kącie nachylenia krzywek będziesz mógł wysoko kręcić, co w 1.6TD powinno niezłe efekty przynieść.
skoro AAZ'a można było kręcić nawet powyżej 7000rpm to tym bardziej 1.6TD.
tu już tylko podobnie jak w TDI będzie nas ograniczać wytrzymałość pompy wtryskowej, chyba zeby pokusić się o zabudowanie rzędowej pompy, myślę ze wtedy można próbować atakować 9000-10000rpm,
jeśli utrzymasz około 300Nm w tych obrotach to koniki będą przybywać jak szalone.
możesz też próbować bardzo mocno odprężyć silnik 1.9 za pomocą wału 1.6TD, i po odpowiednim splanowaniu bloku, uzyskać stopień sprężania około 16.5:1
nie chodzi tu o tylko pompowanie jak największego ciśnienia doładowania, tylko uzyskanie dużych przepływów.
z tym że przy tych obrotach jużtrzeba będzie myśleć o jakimś wałku rozrządu o sporych fazach przekrycia.
dzięki temu spadnie EGT, i będzie można sprawnie napełniać silnik przy bardzo wysokich obrotach, dobry na początek by był wałek z 1Z lub AFN, już samo to że zawór ssący sie późno zamyka, okroi moment obrotowy, także to że zawór wydechowy się wcześnie otwiera, sprzyja uzyskiwaniu dużych mocy przy wysokich obrotach.
napisz co myślisz o tym Co Ci napisałem.
widzę że mamy podobne upodobania, i jednak silniki TDI nie są dla nas