Strona 1 z 1

SWAP 1.6TD na AAZ

: pn kwie 29, 2013 00:25
autor: partyzant01
Siema.
Wiem, że trochę tych tematów było ale różnie ludzie piszą, jakby ktoś podał link do też byłbym wdzięczny.
Sprawa wygląda następująco; posiadam 1.6td seryjnie 1V. Z tego co wiem to turbo to garrett t3, skrzynia 4T + sprzęgło SB, blok JR, głowica oryginalna 1V z metalową uszczelką (ale z tego co się orientuję to w 1V, JR i SB głowicę były takie same), wtryski 1V, alternator niewiem do czego. Chcę wsadzić AAZ. Na pewno potrzebuję pompy (moja jest wystrzelona) oraz słupek.
1) Czy głowica w AAZ i 1.6TD była taka sama lub czy pasuję bez jakiś strat na mocy?
2) Jak wygląda sprawa z aletrnatorem?
3) Czy rozrząd jest taki sam w tych silnikach?
4) Jak się ma sprawa z elektryką?
5) Kolektory oraz dolot?
6) Turbo- jak to jest z tym podpięciem przewodu olejowego?
7) Wtryski mi leją ale mam nowe końcówki od JR'a- Czy po wymianie końcówek, uszczelek oraz regulacji ciśnienia wszystko będzie ołrajt do AAZ?
8 ) Chłodnica?
Spięci skrzyni z silnikiem to raczej bezproblemowe.

Na co jeszcze mam zwrócić uwagę? Ogólnie czego potrzebuję by wpakować tam AAZ wykorzystując osprzęt mojego silnika (nie licząć pompy)?

Z góry dzięki za pomoc :jezor:

SWAP 1.6TD na AAZ

: pn kwie 29, 2013 00:41
autor: Q_mac
1) w 1,9 są większe zawory, komory wstępne i ogólnie głowica jest wytrzymalsza
2) dajesz łapy z 1,6 i wszystko zostaje
3) w AAZ jest dłuższy pasek
4) to samo, chyba że wkładasz pół elektroniczną pompę
5) to samo, a w zasadzie zależy jakie turbo posadzisz.
6) zasilanie powinno być to samo, spływ w 1,9 do bloku, 1,6 do miski. Ale można wsadzić miche od 1V i zaślepić otwór w bloku
7) ołrajt, ale końcówki lepiej założyć od SB
8) 1V i tak ma największą z 1,6 TD, ew. zmień wentylatory na podwójne

Myśl nad sprzęgłem, 210 mm z bieda znosi kręcone 1,6 TD, a AAZ generuje więcej momentu..

SWAP 1.6TD na AAZ

: pn kwie 29, 2013 00:49
autor: partyzant01
1) czyli potrzebuję jeszcze głowicy?
3) Mam rozumieć, że nie założę paska od TD (mam nówkę z rolką napinającą)
4) pompę chcę mechaniczną- jak najmniej elektryki
5) trubo to co teraz siedzi czyli garrett t3
7) końcówki mam nowe więc nie będę pakował kasy w wydajniejsze (może z czasem)

Sprzęgło ma przelatane jakieś 500km więc na razie zostaje, w pierwszej kolejności chce odpalić i jeździć. Sprzęgło padnie poszuka się czegoś większego.

SWAP 1.6TD na AAZ

: pn kwie 29, 2013 09:33
autor: Q_mac
1) zwiększysz stopień sprężania co jest raczej niezalecane. Jeśli głowice masz hydro to będzie działało.
3) nie założysz, ale rolka powinna być ta sama
4) co najwyżej problem może wystąpić z łapą i kołkiem-ale dasz z 1,6 i po problemie
5) kolektor wydechowy z 1,6 i po sprawie. Wydech się podniesie ale w ramach tolerancji
7) pisałeś o wymianie

Sprzęgło padnie, to zmiana skrzyni na 02A. Albo podwójna sprężyna dociskowa

SWAP 1.6TD na AAZ

: ndz maja 26, 2013 20:47
autor: guzi94
Witam. Mam pytanie równierz bede robił swap z 1.6td na aaz i mam pytanie czy pompa z 1.6td podejdzie do aaz bo jest to silnik z toledo i posiada on elektroniczna przepustnice i nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.

SWAP 1.6TD na AAZ

: ndz maja 26, 2013 21:57
autor: Q_mac
Przepustnica w AAZ? Jeśli pompa nie była pół elektroniczna, to pasuje P&P, jedynie rurki od wtrysków muszą być z AAZ.

SWAP 1.6TD na AAZ

: pn maja 27, 2013 08:02
autor: guzi94
No chodzi mi wlasnie o to ze sterowanie od pedalu gazu do pompy jest elektryczne a nie na linke.

SWAP 1.6TD na AAZ

: pn maja 27, 2013 12:37
autor: mavric
w takim razie to nie AAZ tam siedział tylko jakiś TDI :)