JP+k14, jaka pompa ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

migoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 15, 2012 23:42
Lokalizacja: Kalety

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: migoo » czw sty 03, 2013 19:46

Witam.
Mam uturbionego JP w Passacie B3 (buda po AAZ). Takiego już kupiłem.
Po uszczelnieniach pompy w pewnym zakładzie (narazie nazwę pominę :/) muszę kupić inną pompę wtryskową.
Mam na stanie pompę z AAZ (niestety ekopompa), oraz pompę z 1,9D (1Y).
Powiedzcie czy jest sens kupować pompę z boostpinem (np z 1,6td albo 1,9td). Czy lepiej te 2-3stówki na co innego przeznaczyć?
Dodam że wtryski, skrzynie biegów i turbo(k14) mam z AAZ przy tum moim JP-eku.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: EnejVW » czw sty 03, 2013 20:01

Pompa z 1Y a pompa ecopompa z 1.9td to to samo :helm:, po zmianie na pompę 9 z lda to odczujesz różnice w mocy auto będzie żwawsze, szczególnie z AAZ (pod warunkiem że będzie w dobrym stanie), tylko kupuj z pewnych rąk bo, jak kupisz taką na allegro to na 90% będzie się nadawała do regeneracji, to już zależy od ciebie co zrobisz. Zależy co chcesz osiągnąć.



migoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 15, 2012 23:42
Lokalizacja: Kalety

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: migoo » czw sty 03, 2013 20:13

TDiesel power, ok, może masz rację.
Pompy mam takie:
- 0 460 494 336 (jeździła przy AAZ, niestety pusta puszka bez pina)
- 0 460 484 022 (jeździła przy 1,9D, bez puszki)
Co chcę osiągnąć? Do momentu aż zarżnę ten silnik (nie ma podobno natrysku oleju) nie tarasować przejazdu innym :) (wiadomo B3 do lekkich nie należy).
Jak ten motor klęknie kupie AAZ i może podkręcę do 100KM. Trochę zależy mi na ekonomii - auto wozi graty do pracy przy remontach mieszkań.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: EnejVW » czw sty 03, 2013 21:11

no natrysku niema, ale jak jeszcze nie jest najgorszy to też go możesz ciut podkręcić i jak się będzie jeździć z głową to od razu nie klęknie, turbo podkręcić na 1bara, do tego pompa z aaz regulacja pompy + większa dawka pin z 1.6 i nie będzie tak źle, takie moje zdanie. a i zapomniał bym że do tego by się jakiś intercooler przydał bo jednak jp jest delikatniejszy a w tedy będą większe temperatury, ale około 90-100 można wydusić bezboleśnie dla silnika



migoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 15, 2012 23:42
Lokalizacja: Kalety

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: migoo » czw sty 03, 2013 21:27

TDiesel power, czyli te pompy co mam mogę sobie podarować? a może ma ktoś tylko górę pompy (z grzybkiem)?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: EnejVW » czw sty 03, 2013 22:11

możesz zakładać będą troszeczkę lepsze od 1.6, bo 1.9 ma lepszy dozownik, ale cudów nie będzie chyba że trochę w nich pogrzebiesz zrobisz govmoda wywalisz ogranicznik dawki itp, z tym że przy tej samej mocy silnik będzie trochę bardziej cierpiał na 8 niż na 9, jak masz dobrą pompę to bym zakładał, może trochę szkoda pakować pieniądze w nie wiadomo co.



przepraszam nie popatrzyłem na te nr co napisałeś, jednak nie to samo przynajmniej nie w tym przypadku, ta z aaz to 9 czyli nie będzie tak źle, to ja bym do niej założył górę od tej z eco i zrobił to co ci już wyżej napisałem, góra z 1y będzie o tyle lepsza że będzie lepszy dostęp, bo nie wiem po kupa tam pusta obudowa



arwam

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: arwam » pt sty 04, 2013 12:25

TDiesel power pisze:Pompa z 1Y a pompa ecopompa z 1.9td to to samo ,

to nie jest to samo!!!

sama eco pompa jest dość rozwojowa jednak dopiero po rozblokowaniu...

jesli nie boisz się chmurki z dolnych obrotów to wybijasz tylko bolec blokujący ruch dozownika i go skracasz i już mozna śmigać na dużych dawkach.


pompa od AAZ'a zawsze jest 9mm, a od 1Y z małymi wyjątkami 8mm.


co do ciśnienia i dawki to ciśnienie można dość wysokie ustawić nawet w okolicach 1.5bara, jesli ktoś rozważnie jeździ i gazu do spodu używa żadko, natomiast dwakę ustawić tak żeby przy pełnym doładowaniu nie było dymu. proponujję nawet ustawić tak aby dym się pojawił przy pełnym doładowaniu( sprawdzamy w trakcie jazdy) i odjąć 0,25-05 obrotu śrubą od dawki.

wtedy EGT nie powinno być tak zabójcze, dla silnika... o ile nie masz stylu jazdy, na autostradzie czy drodze szybkiego ruchu w stylu 'tempomatu" czyli cegła na gaz :jezor:

ja kilka lat temu zrobiłem podobny manewr w audi 80B3 i auto jeździ do dziś...



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: EnejVW » pt sty 04, 2013 21:56

arwam, a po co dmuchać 1.5 bara z k14 i to jeszcze w JPku?



Awatar użytkownika
adamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 11:45
Lokalizacja: Lędziny ŚLĄSK
Kontakt:

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: adamer » wt mar 19, 2013 11:05

Jak kolego jest rozwiązana sprawa Turbiny w Twoim JP-eku?


VW Golf II GLD 91' 1.6d JP 4b

arwam

JP+k14, jaka pompa ?

Post autor: arwam » wt mar 19, 2013 12:27

EnejVW pisze:arwam, a po co dmuchać 1.5 bara z k14 i to jeszcze w JPku?

po to żeby silnik sie nie rozpłynął.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości