Strona 1 z 1

Rozbieram silnik 1.9TD - co mam sprawdzić co ulepszyć

: wt maja 23, 2006 12:33
autor: eldorado84
rozbieram silnik (głowica będzie ściągnięta) i chce pare rzeczy ulepszyć wymienić aby miał więcej mocy i momentu.
- intercooler (będzie miał)
- ciśnienie na turbinie do 1,0 - 1,2 (wzrośnie)
- dawka większa paliwa
- wywalenie katalizatora (zastąpienie rurką)

.... no właśnie i co jeszcze wymienić a może wtryskiwacze... no nie wiem
prosze o porady i opinie

: wt maja 23, 2006 12:56
autor: pasiak
wtryski zamień na wydajniejsze (chyba GTD wersja miała porządne :)) zobacz jak się ma wał i cylindry z tłokami , panewki - wyjdzie ci prawie jak remont :bigok:

: wt maja 23, 2006 13:15
autor: Cinek
pasiak pisze:wtryski zamień na wydajniejsze (chyba GTD wersja miała porządne :)) zobacz jak się ma wał i cylindry z tłokami , panewki - wyjdzie ci prawie jak remont :bigok:
gtd to przeważnie 75 kucy więc wątpię żeby wtryski były lepsze. jak pompa jest dobra to można je wustawić na wyższe ciśnienie, ale ine ma raczej potrzeby.
tak jak mówisz, IC, dawka, popatrz na ustawienia pompy, odcięcie zapłonu, turbina, szerszy wydech i powinno być nieźle :hmm:

: wt maja 23, 2006 15:02
autor: eldorado84
Cinek pisze:
pasiak pisze:wtryski zamień na wydajniejsze (chyba GTD wersja miała porządne :)) zobacz jak się ma wał i cylindry z tłokami , panewki - wyjdzie ci prawie jak remont :bigok:
gtd to przeważnie 75 kucy więc wątpię żeby wtryski były lepsze. jak pompa jest dobra to można je wustawić na wyższe ciśnienie, ale ine ma raczej potrzeby.
tak jak mówisz, IC, dawka, popatrz na ustawienia pompy, odcięcie zapłonu, turbina, szerszy wydech i powinno być nieźle :hmm:
piszesz że szerszy wydech czyli jaki od jakiego golfa, słyszałem że przelotowy jest odpowiedni do TD (ale tylko słyszałem) ale czym sie on charakteryzuje no i te odcięcie zapłonu - co dokładnie mam z tym zrobić

: wt maja 23, 2006 15:15
autor: Cinek
szerszy znaczy jakieś 2,5 cala przelotowy. natomiast z odcięciem zapłonu to poważna sprawa, było opisane gdzieś ostatnio, zaprzal ma wiedze na ten temat. zapisz do niego. nie jest to proste bo pomyłka grozi śmiercią :) zrób reszte a to zostaw na koniec. jeszcze pytanie jaką masz pompe, żeby było jasne

: śr maja 24, 2006 08:44
autor: eldorado84
nie mam pojęcia, mam tylko takie zdjęcia silnika - te na samym dole:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47160

: śr maja 24, 2006 09:16
autor: Cinek
pompa chyba taka jak RAPIXA, pogadaj z nim to coś ci może podpowie z jej ustawieniami

: śr maja 24, 2006 19:16
autor: zaprzal
pompa ma podlaczony przewod do kolektora wiec pewnie ma bolec i grzybek. zamien ten bolec na taki z pompy od 1.6, lub spiluj swoj zeby byl podobny.
jesli chodzi o wtryskiwacze to najwieksze byly chyba w SB/RA, wieksze niz w 1.9 ale glowy nie dam. Jak chcesz to robic porzadnie to zamontuj EGT, bo na oko to sie nic nie poustawia, moze sie pozniej okazac, ze masz dziury w tlokach. W 1.9 nie bylo przypadkiem jakiejs wady zwiazanej z ktoryms kolkiem od rozrzadu?

: czw maja 25, 2006 07:07
autor: eldorado84
kurcze skąd wezme taki grzybek :rolleyes: zobacze na allegro, a co to EGT

: czw maja 25, 2006 07:43
autor: zaprzal
EGT to czujnik mierzacy temperature spalin, bez niego nie sprawdzisz nigdy co sie dzieje w silniku na pompie po regulacji paliwka i cisnienia. Grzybka raczej napewno nie znajdziesz na allegro, chyba ze razem z pompa :/

: czw maja 25, 2006 18:43
autor: eldorado84
aha to chyba zostanie podpiłować grzybka :( , gdzieś wcześcniej widziałem na forum jak ktoś piłował tego grzybka. A co do czujnika to mam tylko od temp. oleju i od ciśnienia w turbinie. A co do późniejszej rególacji to tylko zostanie próby i błędy no i jakiś stoper do sprawdzenia elastyczności.
A jak sie podkręca chodzi mi co najpierw: słyszałem że najpierw ustawia sie turbinę do wymaganej wartości np. 1,1bara a potem sie kręci sróbką na pompie i sprawdza ze stoperkiem elastyczność na danym biegu np: na 4biegu ile ma 80-120km/h