Listek22 pisze:Golf MK3 rocznik 95. Zdjecia porobie jutro. Pompa wyglada ta
i właśnie dlatego pytam czy pod spodem pompy nie masz dodatkowego elektro zaworka, ta pompa z foto wychodziło mniej-wiecej do 92-93, potem były pompy z elektro zaworkiem na pokrywce przestawiacza a potem już po 94 były pompy z elektrozaworkiem pod głowiczką.
Listek22 pisze:Chce modzic, ale nie wydaje mi sie zebym kupil 2 silniki
w takim układzie kup dół TDI a na allegro lub na tutejszym forum zamów komplet tłoków z silnika AAZ, koiecznie komplet z jednego silnika
tym bardziej będzie to przemyślane rozwiązanie z dwóch powodów:
po pierwsze TDI ma mocniejszy i masywniejszy blok od silników D/TD do roku 92. , ma również dużo mocniejszy układ korbowo-tłokowy. szczególnie widoczne jak chcesz polerować korbowody. te z TD można powiedzieć że są zrobione z "Plasteliny" zarówno wał jak i korby.
dwa że jeśli planujesz modzić z elektroniką masz odrazu miejsce na czujnik obrotów i położenia wału korbowego.
Listek22 pisze:Czy to prawda ze wiekszy tlok w pompie pozwala jedynie krecic silnik do wyzszych obrotow?
jest dokładnie odwrotnie, czym większy tłoczek, tym parametry (moment obrotowy i moc) są większe ale przesuwają się w niższe partie obrotów, sztuką jest osiągną satysfakcjonujący kompromis.
Q_mac pisze:Turbo bez zmiennej geometrii dużo łatwiej założyć, bo odpada problem sterowania (choć jest już można powiedzieć opanowane na forum). Turbo ze zmienną geometria ma większe możliwości kształtowania momentu obrotowego. Generalnie jest szybsze od WG, choć ciepek udowadnia że WG też potrafi.
czy ja wiem czy trudniej? jesli zakładasz WG ze stajnie VW stosowane w silnikach TD to tak. jesli za to zakładasz coś innej marki to tak samo czeka się dorabianie flansz, i wydechu,
dodatkową "tdudnością" jest zbudowanie układu sterrującego turbiną VNT. ale to wbrew pozorom jest łatwe. potem tylko się troche pobawić i już mamy naprawdę fajnie działające VNT.
na WG jesli nie będziesz chciał robić zasłony dymnej to będziesz miał słaby dół. tu niestety jeśli chcesz żeby turbo szybko wstawało to trzeba zdrowo poddlać. VNT może wstawać przy znikomej ilości dymu lub nawet przy jego braku jesli nie założymy przewymiarowanej turbiny jak np moja GTB2260VK. choć można ją obudzić i przy 1600rpm ( początek wstawania) to mas ciśnienie nawet przy takiej losze to obroty już około 2300-2400rpm. wtedy mozna juz uzyskac nawet ponad 2.0bary.
WG szczególnie to które sie łatwo wkręca i szybko wytraca ciśnienie wskazane jest przy zastosowaniu krótkiech skrzynkie biegów. powiedziałbym że takie TD04 szczególnie dobrze się sprawi przy skrzynkach 020 bo one świetnie zmieniają biegi i to naprawdę błyskawicznie. są niestety krótkie i mają słabe sprzęgła i delikatniejszą budowę.
jeśli chodzi o silniki z elektroniką lub bez to silnik wyposażony w elektronikę będzie pracował bardziej kulturalnie jak do niego dopracujesz mapy. nie będzie róznych obrotów na zimnym i ciepłym silniku. można lepiej i precyzyjniej kontrolować dawkę kąt wtrysku. doładowanie, i moment obrotowy modelować według upodobań.
w pompie mechanicznej jest to znacznie trudniejsze, i nie będzie przedewszystkim już tak precyzyjne. z tego co zauważyłem to na elektronice wbrew pozorom wzrasta zużycie paliwa( nieznacznie, nawet na postoju na wolnych obrotach).
mechanika to znacznie łatwiejsze podnoszenie parametrów silnika. większ niezawodność. odporność na zawilgocenie, i nie tylko, także mniejsze zużycie paliwa.
przy elektronicznym sterowaniu wiekszy nacisk jest kładziny na to żeby paliwo lepiej, dokładniej spalić ze względu na czystość spalin za to jest ono gorzej wykorzystane. gdyby ktoś kumaty i potrafiący się "poruszać wśród bitów" napisał program od podstaw, gdzie priorytetem byłoby maksymalne wykorzystanie wtryśniętego paliwa , efekty mogłyby być jeszcze lepsze.
jednak na początek proponuję spróbować najpierw z mechaniką.
Listek22 pisze: Chce miec mozliwosc wyprzedzania czegos szybszego od widlowego wozka i niesamowita frajde sprawialo by mi odstawianie "mlodych gniewnych" w ospojlerowanych zaciemnionych wozidlach. Vmax to dla mnie 140 nie wydaje mi sie zebym mial potrzebe utrzymywac wieksza predkosc.
z tego względu polecałbym krótką skrzynkę i turbo na WG jesli zużycie paliwa nie jest priorytetem., jesli jest to proponuję długą skrzynkę mocne sprzegło, turbo na VNT i większą pompę. u mnie przy spokojnej jeździe spalanie zaczyna się od 4.5l. niestety tyle to prawie nigdy mo nie spala bo wina jest prawa stopa, za bardzo lubię sobie masować plecy podczas wyprzedzania...
TDiesel power pisze:Takie cuda jak wyżej opisałeś według mnie mniemają najmniejszego sensu, wywalenie kasy w błoto a i tak nie osiągniesz zadowalających wyników.
jesli dobrze zna temat procesów spalania to nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto pod warunkiem że umie też pisać programy. bo na pewno nie sprawdzi sie tutaj program z TDI
jesli byś chciał modzić z elektroniką to wtryskiwacze weź sobie z BMW 2.5TDS.
wymieniasz tylko w nich końcówki wtryskiwaczy i dolne połówki tak aby gwinty i oprawki pasowały do głowicy od VW TD/D