Strona 1 z 2
swap 1.6TD ic go golfa 1
: czw maja 11, 2006 20:32
autor: mietek_81
witam wszystkich uzwąłem opcji szukaj zeby nie było ale nie znalazłem nic takiego chodzi mi o swap silnika 1.6td z ic do golfa 1 wiecie moze jak tam z mocowaniem trzeba dorabiac cos przerabiac itp...jak myslicie za ile moznawyrwac w dobrym stanie taki silnik a allegro patrzyłem to sa tylko dwa cena 1000zł napiszcie wasze sugestie...a i jeszcze jedno jak ktos wie ile lzejszy jest golf 1 od 2 to niech napisze bede wdzieczny a własni chodzi o wersje 3 drzwiowa pozdrawiam
: pt maja 12, 2006 07:58
autor: Cinek
zależy jaki silnik był w jedynce. TD z IC kompletny to w zasadzie tylko SB, no i takie sobie cenią a na dodatek nie chcą sprzedawać w komplecie z IC. ale tobie nie wiem czy seryjny IC przypasuje więc pomyśl nad JR i dołóż IC od czegoś innego najlepiej przed chłodnice. koszt takiego silnika to około 1-1,5 tyś zależy od stanu za kompletny no i reszta części
co do wagi zależy co porównujesz bo różne silniki mają różny ciężar. diesle są cięższe ale myśle żę różnica bedzie w granicach 100 kg
: pt maja 12, 2006 16:47
autor: mietek_81
dzieki za info...ale co tak mało ludzi sie wypowiada...w tym golfie 1 jest jakis stary diesel ..czy ten 1.6td bedzie pasowął na stare łapy zy trzeba cos przerobic czy tylko wyjac ten stary włozyc 1.6td i ma byc...z tym ic tez tak myslałem ze przed chłodnice dac i od innego autka...
: pt maja 12, 2006 18:27
autor: vw_vandal
Łapy będą pasować oprócz tej od skrzyni biegów ją musisz mieć z Mk2. Też Ci proponuje JR z IC od mondeo (IC ok 200 zika ale zalerzy JR ok 1200 zł). Jak miałeś będzyne w tej jedynce to musisz też wziąć z Mk2 (musi mieć większą średnicę). Zawias też mocniejszy (czyli utwardzany bo od dwóki troche roboty jest z przerobieniem) i pamiętaj z baku musisz mieć tą sawkę z Mk2 Diesla.
: pt maja 12, 2006 18:52
autor: bm86
Też sie zastanawiam nad taki swapem. Ale nie wiem czy wart bo te silniki troche drogie są a potrzebuje komplet ze skrzynią. Przy przełożeniu nei powinno być problemu większego a ic by sie gdzieś upchnęło, najlepiej przed chłodnice.
: pt maja 12, 2006 21:03
autor: lukas1987
Do tego czy warto - warto i to bardzo. Masa golfa MK1 diesla około 830 kg MK2 diesel ok 970 kg. Intercooler na pewno nie z MK2 w ogóle do dupy umieszczenie pod maską ja bym polecał ic z audi 80 B3 TD- mały - w sam raz przed chłodnicę. Dawka paliwa w górę, ciśnienie doładowania w górę (tylko z umiarem:)). Koszta są duże ale efekt powinien być tego wart:)
Pozdrawiam
: sob maja 13, 2006 09:19
autor: zaprzal
warto robic taki swap i nie powinno byc wiekszych problemow. Trzeba tylko kawalek wydechu od turbiny nieco przerobic chyba
Poza tym seryjny intercooler w SB jest jak najbardziej ok, a jak dasz rade zrobic swapa to rownie dobrze dasz rade wstawic ic z przodu przed chlodnice... To moze byc swietny projekt, gratuluje pomyslu
: sob maja 13, 2006 09:40
autor: vw_vandal
Zaprzal mój kolega ze studiów takie coś kupił MkI z silnikiem 1.6 TD JR i powiem wam że bierze mojego JR dlatego jeśli ktoś jest zakochany w jedynce to też popieram go w takich projektach. Mietek_81 ja nie dawno kupiłem Golfa 2 1.6 GTD (trochę zajeżdzony ale za 950 zł) i masz wszystko więc poszukaj a znajdziesz.
: sob maja 13, 2006 16:02
autor: mietek_81
wielkie dzieki chłopaki to sa narazie moje plany bo wydaje mi sie ze taka jedyneczka fajnie by zapierdzialała lepiej niz ten wymiatajacy golf 1.7 bara co ma...a tak jakmyslicie ile trzeba by miec kasy zeby sie wogule zabierac za takie cos..w ta sume trzeba wliczyc silnik no i golfa 1 w dobrym stanie ...i wiadome jakis wydech i wiadome dobra zawieszka i chamulce pozdrawiam
: sob maja 13, 2006 23:50
autor: lukas1987
To tak na początek: jedynka w dobrym stanie (gatunek na wymarciu
- bardzo ciężko takie cacko spotkać, trzeba sporo sie na męczyć zeby znaleźc) koszt jakieś 2-3 tyśiączków jeżeli mówimy o stanie dobrym i oczywiście dieslu(może trafisz wersję z silnikiem CY czyli MKI turbo diesel 70PS, może obejdzie sie bez kupna innego silnika) żeby innych klocków nie było(instlacja, zbiornik paliwa, filtr paliwa), silnik to +/- 1000 zł ale ja zatanawiam sie nad przywiezieniem z reichu MK2 Gtd jako dawcy 1200 - 1500 zł jak sie poszuka oczywiście + koszta transportu, jako że chcesz mieć doładowanie ok 1,7 bara to przydał by się remont: głowica u Sprawki w Częstochowie 400zł, tłok sztuka 140zł Mahle, tuleja ok 100, pierścienie koło 120 - 150 zł w primie w Łodzi, panewki których ceny nie znam, szlif wału jeśli będzie konieczny, regeneracja korbowodów, sprawdzenie bądź w najgorszym razie remont pompy wtryskowej, ewentualna bądź (raczej) konieczna regeneracja turbiny + uszczelki, paski i inne pierdoły. Słyszałem od jednego kolesia że kapitalka jego 1,6 d wyszła 3 tyś oczywiście bez turbiny, której ta wersja nie posiada:). Intercoller tak jak wcześniej mówiłem na pewno nie od MK2(problem z zamocowaniem w MKI, w krytycznych warunkach woźisz akku w aucie,a nie pod maską:),cięcie żeberek w grillu) tak teraz zaciski najlepsze byłyby od GTI - cena zależna od widzi mi się właściciela szrotu, tarcze brembo(nacinane, wentylowane) i jakieś konkretne klocki, zawieszenie najlepsze gwintowane (Supersprint-1500zł czy jakoś tak) alternatywa sprężyny obniżające -40, -60, -80 mm , z tym że do obniżenia -40 mogą pozostać normalne amortyzatory, -60, -80 muszą zostać zainstalowane krótsze i utwardzane, koszt od 750 zł w góre (supersport), na wydechu sie nie znam więc nie pisze:) Reasumując najgorszy wypadek(czyt. najdroższy) auto 3000 + silnik 1000 + mały remont 1000(kapitala 3000)+ zawiecha 1500 hamulce też z 500 wyjdą=7000 zł = golf MK3, ale czego sie nie robi z miłości do MKI, powiem ci tyle ze ja mam auto w kapitalnym stanie blacharskim(takiego udało mi się kupić
) mam silnik w którym rozpocząłem remont i teraz brakuje funduszy na dokończenie tego dzieła, ale nie poddaje sie i mam nadzieje ze jesienią wyjedzie mój MKI TD intercooled. Mam nadzieje że Cie nie zniechęciłem, życzę udanych poszukiwań, dobrych zakupów i tanich warsztatów. Pozdrawiam
: ndz maja 14, 2006 09:05
autor: vw_vandal
mietek_81 Wczoraj kontaktowałem się z tym moim kumplem i wiesz co chyba będzie sprzedawał swoją jedynkę. Ale chcem od razu Ci powiedzieć że trochę będzie trzeba włożyć w nią ale to już jest 1.6 TD i wszystko jest już porobione, zawiecha, wydech. W jednym miejscu próg jest do podspawania, końcówki drążków są do wymiany no i w papierach jest 1. 5 diesel a w aucie 1.6 TD
ale z policją już ma to załatwione i ma papier że jest już wszystko git.
: ndz maja 14, 2006 12:45
autor: mietek_81
lukas1987, aha wszystko wiem bede myslał nad tym a odnosnie warsztatow to bede sam wszystko robił jak juz cos wypali mam bardzo duzy garaz hehhe 8m na 15m wiec jak wstawie tam jedynke to moze stac i rok nawet bo niebedzie mi wcale przeszkadzało to hehe
: ndz maja 14, 2006 14:02
autor: Krzylu
silnik TD dobry cos okolo 2000tys
ale czy nielepiej wziac 1.9TD i z nim sie pobawic
one maja podobna cene a mozliwosci i trwałosc elementow troche lepsza niz 1.6TD
(głowice,bloki)
uklad wydechowy bedziesz musial caly wymienic od TD
jest wieksza srednica w TD a w D malutka rureczka bedzie zamulac i bedziesz to czuł
: ndz maja 14, 2006 16:29
autor: zaprzal
Krzylu, roznie to bywa, czasem lepiej sie bawic w 1.6, znalezc naprzyklad takiego SB niz dlubac w 1.9, 1.6 sie ladnie wkrecaja na obroty