Strona 1 z 3

Budowa 12nastki

: śr sie 08, 2012 15:57
autor: EnejVW
Witam, już od dłuższego czasu planuję budowę pompy do MFa, wybór padł na 12mm, tylko nie wiem czy szukać całej pompy czy tylko pompy dawcy, z czego pompa podeszła by bez wielu przeróbek lub z jakich pomp szukać części słyszałem o lt, ducato czy transicie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Budowa 12nastki

: czw sie 09, 2012 15:50
autor: EnejVW
Nikt nie pomoże?? :-( Dodam jeszcze że wolałbym inną pompę z powodu tej głupiej regulacji wolnych obrotów, a może ktoś miałby cały setup głowiczka + fala?

Budowa 12nastki

: czw sie 09, 2012 17:15
autor: marcinas1983
TDiesel power, szczerze.... nie opłaca się budować pompy 12mm lepiej zaadoptować oryginalną 12'tke :helm: , ale można wiedzieć po co chcesz się rzucić na 12mm nie lepiej 11mm?? Pełno tego z dostawczaków.

Budowa 12nastki

: czw sie 09, 2012 19:02
autor: KurierOPL
ktore kolego proponujesz ? chodzi o 11nastki ;)

Budowa 12nastki

: czw sie 09, 2012 19:18
autor: marcinas1983
Wszelkiej maści dostawczaki i auta terenowe mają pompy 11mm, te drugie miały pompy japońskie na licencji bosch'a. Po numerach dojdziecie co jest 11'tka a co nie. Ja np. mam w swoich zbiorach pompę 11mm od fiata ducato na pośrednim wtrysku :helm: .

Budowa 12nastki

: czw sie 09, 2012 21:02
autor: EnejVW
Powiem tak chciałbym 12 ale jak się trafi 11 za małą kasę to też wezmę, mógłby ktoś jeszcze napisać jakie ori pompy wchodzą po niewielkich przeróbkach??

Budowa 12nastki

: sob sie 11, 2012 14:29
autor: arwam
TDiesel power,

ja bym przekładał 11mm z transita 2.5D
składasz tylko aby podsadzenie było takie jak w dawcy , jeśli chcesz wysoko kręcić to governor a jak mało to i timing i już masz pompe zdolną wykrzesać ponad 200KM.
ja mam z falą od TD na skutek awarii,i mam juiż sporo więcej niż na Majóvwce, a na fali z transita wiem że byłoby jeszcze lepiej.

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 18:38
autor: Michał_1977
TDiesel power pisze: mógłby ktoś jeszcze napisać jakie ori pompy wchodzą po niewielkich przeróbkach??
Ja mam pompę 11mm z Iveco 2,8l turbo daily.
Weszła w całości ze swoim kadłubem.Zrobiłem w niej tylko gov-a i timing :bajer:

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 20:07
autor: arwam
Michał_1977,

przydałoby się dostroić dynamiczny kąt wtrysku.
ichyba trzeba co nieco podrzeźbić żeby wchodziła na nasze silniki...

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 20:17
autor: EnejVW
Chyba będę robił swoją na 12 tylko bez przyśpieszacza i z przerobioną regulacją obr. na cięgnie gazu, czekam jeszcze na odpowiedź co z głowiczką, teraz rozglądam się jeszcze za wtryskami, myślałem o mercach 265, a może jakieś bardziej wydajniejsze?

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 20:43
autor: ADIkrot
Albo wytryski z silników vw 1.6TD o znaczeniu SB , RA

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 20:47
autor: EnejVW
Ale są dużo droższe a podobno tak samo wydajne tylko merce pomoć cichsze ma myślałem o tych z firdsa 20zł za sztukę na aledrogo

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 20:56
autor: arwam
ja jeżdżę na ponad 20letnich (!!!) wtryskiwaczach z SB i sobie chwalę.
fakt sdą w bdb stanie jak to określił pompiarz "są jakby się wczoraj urodziły"

to tylko dowodzi jakiej jakości robiono produkty 20lat temu... a auto miało 280tys udokumentowanego przebiegu. więc rodzi się tutaj pytanie ile muszą mieć auta które już muszą mieć robione wtryskiwacze często po raz kolejny, pomijamy fakt jeżdżenia na polskim paliwie które jest na każdym etapie produkcji i dystrybucji jak wszystko rozwadniane.
zaraz się rozlegną głosy obrońców że nie, że to teoria spiskowa, to ja sie zapytam tylko czemu tankując nawet tuż za granicą jest różnica w pracy/mocy silnika na plus i to ogromna.
ja akurat miałem okazję tankować w Niemczech i Luksemburgu. i tamte paliwa przede wszystkim pachną jak ON a nie jak nie wiadomo co jak te nasze paliwa...

Budowa 12nastki

: ndz sie 12, 2012 21:03
autor: EnejVW
arwam, zgodzę się z tobą w 100% po miałem kiedyś parę litrów benzyny jak i ropy z Ukrainy, wtedy jeszcze dużo tańszej i jest różnica w zapachu, kolorze, konsystencji, i w pracy silnika, a szczególnie widać to przy odpalaniu przy minusowych warunkach.

a chciałbym się jeszcze zapytać (pewnie jest to rzecz oczywista) ale czy DNO SD265 to tylko oznaczenie BOSCHa czy jest to wielkość czy wydajność rozpylacza?