Strona 1 z 8

Uturbić 1.9D AEF???

: ndz maja 01, 2011 18:30
autor: tovdi1
Jako że potrzebowałem drugiego samochodu po sprzedaży wcześniejszego vana,a że golf sprawował się i sprawuje nad podziw dobrze, padło na kolejnego VW. Zostałem posiadaczem Polo 6N 1.9D
I pytanie właśnie tego polo dotyczy, czy da się uturbić ten silnik??? Co jest do tego potrzebne???
Czy kolektor od silnika AAZ będzie pasował??? Tzn. czy zmieści się pod maskę???? I kolejne pytanie jak zrobić spust oleju??? Mój AAZ w golfie ma spływ do bloku, a z tego co pamiętam starsze 1.6td miały spływ do miski, pytanie czy może tak być, czy np. miska od 1.6td podejdzie do mojego AEF???
Proszę o wszelkie sugestie i myśli

Uturbić 1.9D AEF???

: ndz maja 01, 2011 20:48
autor: chrzaniu
Ponoc ciezka sprawa, lepiej zrobic Swap na 1.9tdi .... wstaw moze 1,9tdi 90KM 1Z
a tak musisz miec turbo , kolektory, pompa wtryskowa pewnie tez od modelu z TDI , wiazka , komp , wtryski , i na Racing Forum cos pisali ze silniki 1.9D sa mniej odporne , czyli tloki i korby pewnie slabsze sa .

Uturbić 1.9D AEF???

: pn maja 02, 2011 07:49
autor: tovdi1
chrzaniu, to jest opcja na td, czyli nie potrzebowałbym wiązki, kompa, wtrysków
pewnie pompa też by mogła zostać, najwyżej jej dawkę podkręcić
wtryski chyba w dieslu są wydajniejsze jak w td, tak słyszałem

Uturbić 1.9D AEF???

: pn maja 02, 2011 07:50
autor: tovdi1
a poza tym mam całkiem zdrowy silnik, więc szkoda go wyrzucać
i w dodatku 1z ma niektóre tematy inaczej jak mój AEF więc mogłoby być za dużo mixów

Uturbić 1.9D AEF???

: pn maja 02, 2011 14:35
autor: arwam
tovdi1, daj foto silnka bo chyba o ile sięnie mylę w Polo sachylone do przodu więc miska z 1.6 wtedy nie będzie pasowaćale wspawać odpływ to nic trudnego.
a i uturbienie silnika to też jakaś trudność szczególna nie jest

Uturbić 1.9D AEF???

: pn maja 02, 2011 14:54
autor: tovdi1
tak, silnik jest pochylony do przodu, też właśnie myślałem żeby wspawać spływ oleju do miski
a że turbo nie jest ciężki temat to wiem, ale u mnie samochód jeździ codziennie, więc wolę dowiedzieć się co i jak, niż potem jeździć 40km do pracy rowerem :grin:
arwam, a podpowiedz, jako człowiek ogarnięty w tym temacie, co mi może się przydać poza tym co wpisałem???
hmmm.... wydaje mi się że kolektor od AAZ może nie zmieścić sie pod maskę do polo :grrr: jest jakiś inny niższy??? czy trzeba będzie zrobić sobie niższą górną część???

Uturbić 1.9D AEF???

: pn maja 02, 2011 21:46
autor: wesol
na forum polo juz to bylo poruszane nie raz. Sam mam AEFa a wlasciwie żona i byla koncepcja uturbienia go. Na forum pisali ze podejdzie turbo wraz z kolektorem ale nie pamietam czy od 1.6TD czy wlasnie od 1.9 TD. Jedynie co to splyw oleju i podejscie stanowiloby male utrudnienie a tak to pikuś no moze te rury jeszcze ale w sumie wszystko sie da. Ja zaniechalem sprawe bo lepiej zmienic auto. Podciagnalem tylko dawke na pompie by lepiej sie zbierala polina. W Sumie koncepcja niezla bo silnik prosty, latwy w naprawie ( poza wymiana swiec zarowych). Dwumas posiada ale moj egzemplarz juz ma wymieniony na jednomas.

Uturbić 1.9D AEF???

: pn maja 02, 2011 22:34
autor: tovdi1
wesol pisze:Dwumas posiada
moje polo z 96r. ma dwumas????? :goof:
wesol pisze:podejdzie turbo wraz z kolektorem ale nie pamietam czy od 1.6TD czy wlasnie od 1.9 TD
i to i to jest zamienne więc jedno i drugie podejdzie
wesol pisze:Ja zaniechalem sprawe bo lepiej zmienic auto
nie stać mnie na kolejny
wesol pisze:na forum polo juz to bylo poruszane nie raz
a dokonał ktoś tego???
i pytanie czy będę musiał ciąć maskę???

Uturbić 1.9D AEF???

: wt maja 03, 2011 01:58
autor: CrocodileReggae
tovdi1 pisze:nie stać mnie na kolejny
swap też tani nie jest...
również uważam że w Twoim przypadku ekonomiczniej będzie zmienić samochód

Uturbić 1.9D AEF???

: wt maja 03, 2011 08:02
autor: wesol
tovdi1 pisze: moje polo z 96r. ma dwumas????? :goof:
Niestety raczje tak. Co dziwne AEFy mialy dwumas a np SDI juz nie mialy. O wszytskim poczytasz na forum polo. Nie pamietam czy ktos tego dokonal z tym uturbieniem ale zdaje sie ze ktos musial skoro ludziska pisuja co trzeba zrobic, co potrzebne itd.

Uturbić 1.9D AEF???

: wt maja 03, 2011 09:01
autor: tovdi1
CrocodileReggae pisze:swap też tani nie jest...
czytaj, swap nie wchodzi w grę, jedynie przeróbka diesla na turbo diesla
wesol pisze:O wszytskim poczytasz na forum polo. Nie pamietam czy ktos tego dokonal z tym uturbieniem ale zdaje sie ze ktos musial skoro ludziska pisuja co trzeba zrobic, co potrzebne itd.
mogę prosić o link do tematu????

Uturbić 1.9D AEF???

: wt maja 03, 2011 20:35
autor: arwam
tovdi1, myślęże kolektor od 1.6TD będzie odpowiedzniejszy ewentualnie od T3 ogórka.
będziesz jeszcze potrzebował kolektora dolotowego. to już obojętnie od jakiego silnika pod warunkiem że będzie to 1.9
ja polecam rzeźbę i zastosować duży kolektor od 1.9D ale jeśli ktoś nie ma ochoty to można zastosować od np TDI 130KM lub zwykłego passata.
co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.
nie służyłby im nisko położony moment obrotowy, poza tym przy zastosowaniu małej turbiny rośnie obciążenie termiczne silnika, i spalanie. przy zastosowaniu większej masz tylko zwiększony przeciąg i mniejsze temp.
przy spokojnej jeździe spalanie pozostanie na tym samym poziomie lub nawet spadnie a przy wyższych obrotach już będzie turbo mocniej pompować co w zasadzie służy koncepcji auta ekonomicznego.


po za tym będzie ci jeszcze potrzebne IC i trochę rurek metalowych i gumowych żeby jakieś orurowanie do IC zrobić.
po drugie polecając Ci duże turbo mam na celu oszczędzenie Twojego sprzęgła które by się szybko poddało przy mniejszej turbinie.
po trzecie będzie miało większą trwałość niż małe z tego względu że masz krótką skrzynię biegów.



a ponieważ w silnikach 1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD chyba że masz ochotę na więcej to np 10mm.
większych nie polecam ze względu na ograniczoną wytrzymałość układu korbowo-tłokowego.
na takiej składance można z powodzeniem atakować okolice 8-9s do 100km/h
jeśli zrobisz krótszy czas będą się pojawiać problemy z tulejkami w korbowodach.

Uturbić 1.9D AEF???

: wt maja 03, 2011 21:44
autor: miras 33
arwam pisze:1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD
w tych klekotach to były Delphi pompy tłoczek z 1.6td nie podejdzie przynajmniej moja mama ma takową pompę w swojej polówce

Uturbić 1.9D AEF???

: śr maja 04, 2011 07:45
autor: tovdi1
arwam pisze:będziesz jeszcze potrzebował kolektora dolotowego
właśnie o dolocie od 1.9td myślę bo mam taki
i właśnie czy on mi się zmieści
arwam pisze:tovdi1, myślęże kolektor od 1.6TD będzie odpowiedzniejszy ewentualnie od T3 ogórka.
a czym się ten od t3 różni od tego od golfa II td
arwam pisze:po za tym będzie ci jeszcze potrzebne IC i trochę rurek metalowych i gumowych żeby jakieś orurowanie do IC zrobić.
???
nie bardzo widzę miejsce dla niego....
arwam pisze:co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.
nie służyłby im nisko położony moment obrotowy, poza tym przy zastosowaniu małej turbiny rośnie obciążenie termiczne silnika, i spalanie. przy zastosowaniu większej masz tylko zwiększony przeciąg i mniejsze temp.
bardzo mądre, wezmę napewno pod uwagę :bigok: