M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
No rurki to nie problem nawet powiem wiecej: Jak kupilem autko to byly od poczatku dlugie nurniki przy pompie (dlatgo potem jak zminilem pompe z krotkimi nurnikami to wyginalem z powrotem) Wazne zeby dobrze dogiac bo moze ropka "cieknąć"
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
biznes88, tylko pytanie czy były od land rovera czy od AAZ'ta .
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
ale nie zle mnie zrozumiales... mianowicie jak kupilem autko to byl caly osprzet z aaz i pompa tez, nie wiem czy ori pompa z aaz ma dlugie nurniki - pewnie tak... poniewaz mialem 2pompy z aaz i byly dlugie nurniki. No mniejsza o to w kazdym badz razie wsio sie da a zeby ladnie wygladaly to mogles je palnikiem podgrzac i wyginac jak ci pasuje... hehe
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Zamontowałem dzisiaj wskaźnik żeby zobaczyć jak wygląda ciśnienie w pompie i... nic nie zmalało po założeniu nurników od landiego. Teraz ciśnienie dobija max do 9 barów. Założyłem też zaworek od SB'ka żeby zobaczyć jak auto będzie się zachowywać na nim i chyba wolniej narasta na nim ciśnienie wewnętrzne. No to zrobiłem inny myk... założyłem landkowy zaworek ze sprężynką od SB'ka odpaliłem auto i sprawdziłem ciśnienie wewnętrzne w pompie na jałowym miał.... 6 barów . Wykręciłem zaworek wybiłem go na równo wkręciłem i ustawiłem ciśnienie na 2.1 bara tak jak było wcześniej. Jeszcze nie jechałem, ale uwagami się podzielę. Co ciekawe jak miałem 6 barów na jałowym to auto znacznie głośniej niż teraz nie chodziło... pewnie wszystko się kaszani przez ten tyming na dwóch sprężynach.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983, Mogles wlozyc nurniki od 1.6td i zobaczyc jakie jest cienienie...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Założyłem przed chwilą zawór na powrocie paliwa taki jak jest w TDI. Zobaczymy czy to powstrzyma ubytek ciśnienia w pompie wtryskowej i będzie można wyżej zakręcić autem bez żadnych zgrzytów .
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
Małe co nie co informacji odnośnie nurników... Nurniki mają wpływ na dawkę oraz.... kąt wtrysku. Dzisiaj u kumpla sprawdziliśmy to w TDI AHU. Założony tłokorozdzielacz 11mm, nurniki od AHU dawka na vagu po rozgrzaniu silnika 1.8 ( im mniej tym większa dawka ), kąt wtrysku 40-42, zmiana nurników na takie od tłokorozdzielacza 11mm, dawka na vagu.... 3.4 ( im więcej tym mniejsza dawka ), kąt wtrysku.... 28-32... jak widać nurniki to nie tylko za wielkość dawki odpowiadają, ale też w jakimś stopniu wpływają na kąt wtrysku, że się opóźnił.
Po zastosowaniu zaworu z TDI na powrocie na jałowym biegu widzę w wężyku coś ala pianę. Jeszcze autem nie jechałem .
Po zastosowaniu zaworu z TDI na powrocie na jałowym biegu widzę w wężyku coś ala pianę. Jeszcze autem nie jechałem .
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
co do dawki jeśli nie ustawiasz nastawnikiem to zmiany wskazań dają Ci wgląd w to co się dzieje w pompie. natomiast to że im mniejsze wskazanie, to dawka większa tyczy się tylko ustawiania dawki bo zwiększając dawkę zmniejsza się wychylenie nastawnika przy tej samej podawanej dawce, obserwuj dawkę i np włącz światła, dawka sie zwiększy na skutek wiekszego obciążenia.
a na kąt wtrysku wpływa poprzez większe obciążenie kosza z rolkami, podczas tłoczenia paliwem.
a na kąt wtrysku wpływa poprzez większe obciążenie kosza z rolkami, podczas tłoczenia paliwem.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, tylko tutaj chodzi o to, że nastawnika żeśmy nie ruszali a po zmianie tłoczka kąt wtrysku był ustawiony na niebieską linię. Później założone zostały nurniki od głowiczki ( spoglądając pod światło widać mały otworek w nich ) i nagle dawka się zmieniła jak i kąt wtrysku.
Coraz bardziej się zastanawiam czy nie przełożyć do korpusu z land rovera wszystkich bebechów z pompy TDI, fale DE 110, tłoczek 11mm, zaworek ciśnienia wewnętrznego, zaworek na powrocie i cały tyming na jednej sprężynie.
Coraz bardziej się zastanawiam czy nie przełożyć do korpusu z land rovera wszystkich bebechów z pompy TDI, fale DE 110, tłoczek 11mm, zaworek ciśnienia wewnętrznego, zaworek na powrocie i cały tyming na jednej sprężynie.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
marcinas1983,
ja nie bez powodu robię na nurnikach od 1.6D/TD. tym ze nie przykładam wagi do tego że silnik bardziej klekocze...
ja nie bez powodu robię na nurnikach od 1.6D/TD. tym ze nie przykładam wagi do tego że silnik bardziej klekocze...
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
arwam, tylko od jakiego TD zakładasz?? Od SB'ka czy krótsze od starszych TD?? Miałem od SB'ka i szału nie było, ale mam jeszcze od TD one są trochę krótsze.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości