Strona 71 z 92

: wt maja 25, 2010 09:20
autor: rafal86
ze zegar do turbo jest potrzebny to wiem i mam go
mi chodzi czy da sie podkrecic cisnienie w tej turbinie bez sruby bez zaworu MBC

: wt maja 25, 2010 10:33
autor: t0mal
To jest Garrett T2, jak ma regulację na cięgnie to da się regulować ciśnienie, jak ma zawias bez regulacji to się nie da.

: wt maja 25, 2010 12:45
autor: rafal86
aha ok a dokladnie to mam turbo z takim zaworem na dwa przewody cos takiego jak na aukcji
http://moto.allegro.pl/item1046339692_g ... legro.html

wie ktos moze co to jest za turbina i ile mozna z niej wycisnac tak zeby bylo optymalnie

: wt maja 25, 2010 13:00
autor: t0mal
To jest Garrett T3, no ale to nie jest temat o turbosprężarkach :bajer:

: sob cze 12, 2010 17:53
autor: QbaM
Witam,
jakis czas temu kupiłem i zalozylem boost pina, poprawa osiagow była bardzo wyrazna. O niebo lepsza elastycznosc, przyspieszenie itp. Po jakims czasie jednak oddałem samochód do mechanika poniewaz auto zaczelo masakrycznie dymic na czarno (wczesniej tak nie było, nawet po zalozeniu boost pina) oraz turbo zaczelo syczec przy wyzszych obrotach.

Okazało sie, ze miałem dziure w dolocie do turbosprezarki, tak jak podejrzewałem, natomiast dymienie na czarno było jeszcze spowodowane wtryskami. Wtryski zostały wymienione, natomiast wiem ze mechanik cos jeszcze dlubał przy pompie paliwowej, ale nie wiem dokładnie co.

I teraz o co mi chodzi: otóz po tych naprawach auto zachowuje sie dokładnie tak, jak przed zamontowaniem boost pina, mimo ze mechanik mi go nie wymontnował (sprawdzałem). Jest ustawione największym wycięciem w stronę bolca, czyli tak jak być powinno - ale osiągi spadły do seryjnych. Co takiego mogl zrobic mechanik? Ma ktos jakis pomysł, jak moge przywrocic lepsze osiagi? Czy dawke paliwa reguluje sie jeszcze w innym miejscu? Moze pokrecic tym kołem z ząbkami (wkrecic go), bo zostało bardziej wykręcone?

: ndz cze 13, 2010 14:45
autor: człek
Wydaje mi się, ze mógł Ci przestawić kąt wtrysku. Od tego bym zaczął.

: ndz cze 13, 2010 14:50
autor: Bartek_R
Może też dawkę zmniejszył żeby nie kopcił...

: sob lip 10, 2010 17:26
autor: gomez1982
A więc postanowiłem sobie zamontować boost pina ale teraz pytanie co to jest na tej mojej pompie paliwa.Mam LDA więc pina można wrzucić ale nie wiem co to jest na tej pompie.Poniżej zamieszczam foto:
Obrazek
Jak ktoś wie niech napisze.

: sob lip 10, 2010 19:15
autor: t0mal
Podaj nr pompy, będzie wyglądał coś jak 0 460 494 xxx

: sob lip 10, 2010 20:55
autor: munior
gomez1982 pisze:ale nie wiem co to jest na tej pompie.Poniżej zamieszczam foto:
A cóż to znowu za wynalazek :bajer: ,chyba się inżynierom z boscha nudziło bo im nowsza pompa tym więcej "bajerów" :grin: jak nie półelektroniczna z jakimś "wyrafinowanym" przestawiaczem kąta wtrysku w której nikt nie umie ustawić kąta wtrysku to jakieś inne gó...no :rolleyes: Nadgorliwość to też choroba

: sob lip 10, 2010 21:08
autor: gomez1982
Mniej więcej opisze co jak od tego odchodzi.Przewód od tego (tam gdzie jest ta plastykowa gruszka) idzie do jakiejś plastykowej skrzyneczki na której pisze tylko "VW Made in USA" a od tej skrzyneczki idzie na wężyk do turbiny.Jutro jak coś porobię inne zdjęcia bardziej może co to jest.

A od tego właśnie urządzonka idzie linka metalowa do pompy paliwa do jakiejś dźwigienki.

Przypuszczam że w AAZ z początku produkcji był ten przyspieszacz przy odpalaniu a że mój jest z 97 roku to może ten przyśpieszacz zamienili właśnie na elektroniczny.

BTW kiedy Munior nowe piny na allegro bo chce kupić i wymienić pin ale cholera nie wiem jak tą pompę ruszyć.

: sob lip 10, 2010 23:26
autor: munior
gomez1982 pisze:kiedy Munior nowe piny na allegro
Jak chcesz to pisz na pw albo gg. bedzie szybciej i taniej :grin:

: ndz lip 11, 2010 08:31
autor: t0mal
Prawdopodobnie siłownik ten podbija wolne obroty, kiedy włącza się EGR.

: ndz lip 11, 2010 09:23
autor: arwam
t0mal,

ten siłownik służy do podnoszenia obrotów kiedy się włącza klimatyzacja a nie kiedy się włącza EGR.
jeśli nie masz klimy to pompa jes nie z tego auta