Strona 8 z 10

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: sob gru 22, 2012 11:36
autor: piotrekgal
Tyle ile ludzi, tyle wersji. Ja jednocześnie do wtrysków wrzucałem kolektor AWX, nie wiem czy to była przde wszystkim różnica dzięki nowemu kolektorowi, ale pierwsze wrażenia były takie, że auto idzie jak wściekły dzik. Tylko pompa 9tka.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: sob gru 22, 2012 12:50
autor: marcinas1983
t0mal pisze:Nic, odpuść sobie.
miałem merce, ustawione na 160 barów... fabrycznie chodzą na niższym ciśnieniu 130/135 barów. Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem szczególnie, że masz nowe od SB. W TD przypuszczalnie takiej różnicy nie ma po zmianie wtrysków jak w TDI. t0mal, coś kiedyś pisał o końcówkach z jakiegoś francuza... może takie przetestujesz??

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: sob gru 22, 2012 14:39
autor: t0mal
Jeszcze się nie nacieszyłem świerzym silnikiem, ale kto wie, może kiedyś, jak w końcu poskładam 12mm ;)
Na razie montuję webasto.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: sob gru 22, 2012 22:08
autor: Michał_1977
t0mal pisze:poskładam 12mm
Chcesz 12mm od Iveco? Identyczna jak moja,tylko 12-ka.
Roztaczasz stożek w kole pasowym od 1,6TD,robisz timing,gov-a i heja :bigok:
Tak jak ta w aukcji http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 05135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak coś,to PW.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: ndz gru 23, 2012 20:11
autor: biznes88
Michał_1977, a czy te pompy nie sa z "wtrysku posredniego"???

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: ndz gru 23, 2012 21:12
autor: souler
alleluja i doczekałem się prostej odpowiedzi. czyli robię wydech, skrzynię i sprzęgło, a potem jeszcze dawka.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 08:26
autor: Michał_1977
biznes88 pisze:czy te pompy nie sa z "wtrysku posredniego"???
A jakie to ma znaczenie?
marcinas1983 pisze:Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem
Każdy może mieć swoje zdanie :bigok:
Ja jednak swojego nie zmienię,nawet gdyby chodziło tylko i wyłącznie i cichszą pracę Merców to i tak wybrał bym je,zamiast nowych SB-ków.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 18:51
autor: arwam
marcinas1983 pisze:Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem szczególnie, że masz nowe od SB.

i pod tym podpisuję się rękami i nogami...

Michał_1977 pisze:biznes88 napisał(a):
czy te pompy nie sa z "wtrysku posredniego"???

A jakie to ma znaczenie?

a no ma dla kąta wtrysku. przy bezpośrednim masz większą progresję przyrostu ciśnienia, wewnątrz pompy, a po założeniu na pośredni dynamiczny kąt będzie za wczesny.


Michał_1977 pisze:Ja jednak swojego nie zmienię,nawet gdyby chodziło tylko i wyłącznie i cichszą pracę Merców to i tak wybrał bym je,zamiast nowych SB-ków.

to spróbuj się pobawić falą 600, i kątem wtrysku, jedyny minus to bardzo mały moment obrotowy poniżej 2000rpm

Re: WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 20:17
autor: tower
arwam pisze:
a no ma dla kąta wtrysku. przy bezpośrednim masz większą progresję przyrostu ciśnienia, wewnątrz pompy, a po założeniu na pośredni dynamiczny kąt będzie za wczesny.
Nie bardzo Ci wyszło to zdanie. Tzn jak w końcu - że ciśnienie wewnętrzne bardziej przyrasta w pompach obsługujących bezpośredni wtrysk czy pośredni? Czy może jest jeszcze inaczej.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 20:22
autor: marcinas1983
tower, w pompach dla wtrysku bezpośredniego wolniej wyprzedza kąt wtrysku i wolniej narasta ciśnienie wewnętrzne w pompie, zaś pompa dla pośredniego szybciej wyprzedza kąt wtrysku jak i ciśnienie w niej szybciej narasta. Co innego jest ze statycznym... w TD jest późniejszy niż w oryginalnych m-tdi.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 21:47
autor: Michał_1977
arwam pisze: marcinas1983 napisał(a):Jak dla mnie zmiana ich mija się z celem szczególnie, że masz nowe od SB.




i pod tym podpisuję się rękami i nogami...
Nie dawno napisałeś,że tylko krowa nie zmienia zdania...zgadza się,ale-parafrazując-nie rozumiem tylko,po co prawie do upadłego bronić jednego przed drugim,żeby za chwilę bronić tego drugiego przed pierwszym...
Oprócz wtrysków,mam tutaj również na myśli suszarki na WG i VNT :chytry:

Re: WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 21:56
autor: tower
marcinas1983 pisze:tower, w pompach dla wtrysku bezpośredniego wolniej wyprzedza kąt wtrysku i wolniej narasta ciśnienie wewnętrzne w pompie, zaś pompa dla pośredniego szybciej wyprzedza kąt wtrysku jak i ciśnienie w niej szybciej narasta. Co innego jest ze statycznym... w TD jest późniejszy niż w oryginalnych m-tdi.
Ciekawe info. Leci punkcik.

Re: WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 22:25
autor: t0mal
Michał_1977 pisze:
t0mal pisze:poskładam 12mm
Chcesz 12mm od Iveco? Identyczna jak moja,tylko 12-ka.
Roztaczasz stożek w kole pasowym od 1,6TD,robisz timing,gov-a i heja :bigok:
Tak jak ta w aukcji http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa- ... 05135.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak coś,to PW.
Mam troszke inną, z eurocargo, jest wydajniejsza ale trzeba troche rzeźbić. No i nie wiem jak wtyski.

WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ

: pn gru 24, 2012 23:26
autor: arwam
marcinas1983,

mały błąd się zakradł.
pompa powiedzmy od landka pracując na sinliku z bezpośrednim wtryskiem będzie wolniej wyprzedzać ale szybciej w niej przyrasta ciśnienie w funkcji obrotów niż w pompie od pośredniego wtrysku, związane jest to z tym wtryskiwacze do bezpośredniego wtrysku generują znacznie większe obciążenie dla przestawiacza.
zakładając tą samą pompę do silnika z pośrednim wtryskiem gdzie nie generują wtryskiwacze takiego obciążenia dla przestawiacza, dynamiczny kąt wtrysku staje się za wczesny.
właśnie dlatego po takim zabiegu jeśli fala naprawdę nie jest łagodna to silniki pracują w wyższych obrotach bardzo twardo. pamiętajmy że pompa jest dostrajana pod konkretne wtryskiwacze.

Michał_1977 pisze:Nie dawno napisałeś,że tylko krowa nie zmienia zdania...zgadza się,ale-parafrazując-nie rozumiem tylko,po co prawie do upadłego bronić jednego przed drugim,żeby za chwilę bronić tego drugiego przed pierwszym...

a doczytałeś to w jakim kontekście napisałem?

to samo tyczy się turbin na WG i VNT :pub:

osprzęt dobieramy w zależności od tego co chcemy uzyskać.