Strona 61 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 10:57
autor: marcinas1983
arwam, może coś w tym być... oryginalnie nurniki od land rovera to taka hybryda... połączenie nurników z TD i TDI, ten element co wkręcasz w głowiczkę i dotyka podkładki miedzianej jest taki sam jak w TD, zaś w środku na wylocie jest podobny do TDI. Później dodam zdj. jak to wygląda po rozebraniu.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 11:09
autor: arwam
rozbierz również ori nurniki od TDI i wtedy się przekonasz w czym tkwi szczegół.
te z TD nie ograniczają przepływu, i mozna dzięki nim wysoko kręcić silnik nawet TDI, Nie polecam natomiast szczególnie nurników od 1.9D i TD. tak przepływ jest bardzo mocno dławiony.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 11:20
autor: marcinas1983
arwam, wiem o co chodzi... o otwór na wylocie... w TDI jest malutki, zaś w TD jest z 2-3 razy większy.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 11:44
autor: arwam
marcinas1983 pisze:o otwór na wylocie... w TDI jest malutki, zaś w TD jest z 2-3 razy większy.

nie tylko, chodzi również o samą konstrukcję zaworu odcinającego.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 13:41
autor: Orzeł_01
arwam pisze:nie tylko, chodzi również o samą konstrukcję zaworu odcinającego.
Chodzi Ci o to, że zaworek odcinający z 1.6td ma 4 rowki i jest w stanie przepuścić więcej paliwa niż zaworek z 3-ma rowkami z TDI?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 17:11
autor: marcinas1983
Przejechałem się na nurnikach od TD... auto wyraźniej dymi niż wcześniej, turbo zamiast 1.1 bara ładuje aż 1.4 bara, chociaż jest MBC i powinien utrzymywać ciśnienie doładowania ( mogę mieć za mocno przykręcone WG ), chciałem sprawdzić ciśnienie w pompie bo coś mi się wydaje, że teraz jest niższe niż standardowo. Do tego doszedł objaw falowania/przebierania na wolnych obrotach. Nie mogę poradzić sobie z ustawieniem gov'a. Jak chcę ustawić na środkowe kreski to muszę śrubę od obrotów prawie na max'a wykręcić, jak bardziej go naciągnę to podczas jazdy czuć, że np. od połowy duszenia na gaz nic się już nie dzieje... :panna: .

P.S.
Założyłem falę od landka statyczny ustawiony na razie na oko, ale tak jak zawsze ustawiałem pompę. Nie ma problemu z "wypadającymi zapłonami" podczas gaszenia co miało miejsce wcześniej.


P.S. 2

Jest problem... nie mogę ustabilizować wolnych obrotów... faluje na obrotach jak benzyna na sportowym ostrym wałku... :panna: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 19:27
autor: biznes88
Marcinas1983 Ja rowniez zalozylem nurnki od 1.6 (dzieki podpowierzi arwama) zapalam auto i co? Obroty biegu jalowego spadly z ok 800 na 500 wiec srobokret i zwiekszam dawke do tych ok 800 jest OK. Jazda probna- poprostu miazga! auto nie do poznania... cisnienie sie zwiekszylo (wczesniej 0.9 po zmienionych nurniach od 1.6 dmucha 1,5bara!!! - bez zadnego ustawiania MBC) w calym zakresie obrotow jest lekka nadwyzka paliwa tzn przydymia ale nie za bardzo... Teraz jest juz OK.Dodam jeszcze ze pompa jest ori Landy 300 jest tylko lekki gov
PS: ciekaw jestem jakby to chodzilo jeszcze na wtryskach 210 lub 216...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 19:46
autor: marcinas1983
biznes88, jak podkręciłeś dawkę to nie ma się co dziwić, że lepiej jedzie :bajer: , trzeba było obroty podnieść i zobaczyć jak auto będzie na takiej samej dawce a innych nurnikach jechać :bigok: .
biznes88, a wcześniej od czego miałeś nurniki??

Ja założyłem nurniki od ASV i... musiałem zmniejszyć obroty bo silnik po nurnikach z 1.6 miał aż 1.5 tys obr/min :kac: . Szybkie doregulowanie obrotów nie ruszając dawki i powinno być dobrze, bo jeszcze autem nie jechałem.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 20:12
autor: biznes88
Nurniki mialem z tdi tylko nie wiem dokladnie czy 1z czy afn... Marcinas ale jak na tamtych nurnikach (z tdi) podkrecalem dawke to nie dymil i nie mial takiego kopa. (dawka poszla w sumie ok1/2 obr.)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 20:44
autor: Orzeł_01
biznes88 pisze:(dawka poszla w sumie ok1/2 obr.)
1/2 obrotu do dość dużo, bo różnice czuć już po 1/8 obrotu.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 21:12
autor: biznes88
No wlasnie powiem ci ze jak dalem np 1/8 to praktycznie nic sie nie dzialo... powaznie. tamte nurniki z tdi za bardzo "przytykaly" takie mam wrazenie. Orzel a ty jezdzisz na mtdi czy juz nie?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 21:36
autor: marcinas1983
biznes88... Orzeł_01 ma m-tdi :hmm: . Gdyby nie jaja z regulacją wolnych obrotów to bym założył te z TD, ale co zauważyłem, musiałem mocno z dawką pojechać żeby po włączeniu klimy nie spadał mocno z obrotów :hmm: .

biznes88, pamiętaj dużo dymu nie oznacza, że auto będzie dobrze jechać :grin:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 22:07
autor: biznes88
Wiem wiem... musze to jeszcze podregulowac zeby przy doladowaniu tych 1.3-1.5bara nie bylo wogole dymu. dzis juz mi sie nie chce jutro niedziela moze w pon cos poprawie i narazie zostawie. Bardzo mnie ciekawi jak autko by jezdzilo z pompka od LT 2.8tdi :grin: moze ktos ma taka pompe? Bo ciekawe jest to ze np pompa d JR ma 0 460 494 138 a od LTka 0 460 424 138 czyli rozni sie jakby tylko tlokiem... ;/ szkoda kasy na same testy bo bym kupil taka pompe i zobaczyl jakby to chodzilo, oczywiscie wtryski tez wypadalo by zamienic na wieksze... Jutro postaram sie nakrecic cos i wrzucic :)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob wrz 15, 2012 22:27
autor: marcinas1983
biznes88, założyłeś te nurniki z pompy od JR'a?? Może te od SB'ka się nie nadają i muszę założyć od jakiegoś innego TD?? :hmm: