Strona 7 z 52

: czw sie 03, 2006 22:03
autor: krzysiek-pere
To teraz ja. Mam golfa z silnikiem sb i podaje różnce między 1,9 TD:
Wtryski w niektórych modelach orginalnie ustawione są na 164 bary a nie na 155,
Komora wirowa w silniku 1,6 td ma o 2 mm mniejszą średnice niż 1,9 td,
Ciśnienie doładowania w silniku 1,6TD RA/SB fabrycznie reguluje się na 0,8-0,9 bar.
a w innych 1,6 TD i 1,9 TD na 0,7-0,8 (warunki pomiaru 2 bieg 50 na godzine pełny gaz, dozowanie hamulcem (żródło AUTODATA))
Prywatnie jestem pracownikiem w sieci BOSCH-Serviece, specjalizuje się w nowych systemach dieslowskich UIS, CR

: pt sie 04, 2006 01:40
autor: piotrek1712
heh, u mnie w garazu stoi juz golfik dawca z pompa odpowiednia, IC (ma ulamany uchwyt :( ) i tarczami z tylu... niedlugo zaczynam wiec usprawniac swojego eko-dieselka, ale najpierw sprzeglo do zrobienia hehe ;)

: pt sie 04, 2006 23:26
autor: adam16v
Pompa już doszła do mnie:). Teraz muszę jeszcze znaleźć troche czasu i załozyć ją. Mam nadzieją że da to pozytywny efekt. Po całej robocie zdam relację jak całość chodzi!

: sob sie 05, 2006 00:28
autor: tomogolf2
adam16v pisze:. Po całej robocie zdam relację jak całość chodzi
czekamy, czekamy :food:

: wt sie 08, 2006 15:41
autor: adam16v
Jutro mechanik ma się zabrać za montaż pompy. Zastanawia mnie tylko jedno. niewiem czy pompa którą mam ma w tym grzybku bolec z wciąciami czy ten gładki bez wcięć. Czy można to sprawdzić bez rozbierania pompy? Po jakiś numerach seryjnych?

: wt sie 08, 2006 16:18
autor: vw_vandal
adam16v, jak jest od 1.6 TD i ma grzybek to ma membrankę i ten bolec.

[ Dodano: 08 Sie 2006 16:18 ]
Chyba że ktoś coś tam majstrował

: czw sie 10, 2006 21:33
autor: adam16v
Witam! włąśnie jestem po pierwszych testach z nową pompą. co do osiągów nie zauwarzyłem jakiegoś durzego przyrostu mocy choć muszę przyznać że turbo prawie zaraz daje maxymalne 0.7. Jest tylko małe ale. Silnik zaczął głośno chodzić:( ! Klekocze jak jasny gwint! Czego to wina? coś nie tak wyregulowane? poradźcie coś proszę!! :(

[ Dodano: 10 Sie 2006 21:35 ]
Aha. Od początku był problem z tym że nie trzymał obrotów po odpaleniuwięc na cięgle od gazy naciągneliśmy go trochę.

: czw sie 10, 2006 22:01
autor: szerszeniak
adam16v, źle ustawiona pompa kąt wtrysku za wczeny jakby bardzo niekorzystne dla silnika albo dawka za mała kopci jak dosz czadu?

: czw sie 10, 2006 22:20
autor: adam16v
Kopci na białawo tak jak przed wymianą pompy, ale to olej mi wypala jak go przycisnę. Na czarno nic nie kopci. A co do konta to tan mechanik ustawiał coś przy nim ( tyle że wsztsko na oko i na słuch). Też mi cos sugerował że trzeba wyregulować wtryskiwacze. Drogi jest koszt takiej regulacji? Jakich kwot mam się spodziewać jak pujdę do zakłądu i im to zlecę?
Aha przejechałem się teraz chwilkę na trasie i zauważyłem że dużo lepiej zaczął ciągnąć na wysokich obrotach. Tak w zakresie 100-140km/h zrobił się dużo dynamiczniejszy. Tyle że klekocze jak jasny gwint :(.

: czw sie 10, 2006 22:28
autor: szerszeniak
adam16v, hmm a podjedz to tego mechaniora zeby ci troche zapłon opuźnił praca powinna być delikatniejsza podkręć dawke zeby ciut na czarno zaczoł dawać

: czw sie 10, 2006 23:00
autor: adam16v
A czy te ustawienia kąta mogę zrobić samemu a jeśli tak to jaką śrubą?

: czw sie 10, 2006 23:41
autor: tomogolf2
tomcio666 pisze:musisz mieć czujnik zegarowy, pompiarz ci to musi zrobić
ta, samemu to mozesz tylko podpatrzec jak robi to pompiarz :) a potem kupic taki zegaek i sam ustawiac :)

: czw sie 10, 2006 23:42
autor: adam16v
A z jakimi kosztami się liczyć u pompiarza?