Regulacja LDA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » ndz wrz 17, 2006 10:45

evilvw78 pisze:vw wandal
U mnie 1,3 przy 4tys na 4 biegu
u innego kolegi 1,5 przy 3,5tyś
jedni twierdzą iz po zmianie pina ciśnienie rośnie inni mówią ze nie
inni jeszcze ze wzrasta po podniesieniu dawki paliwa
na forum jest zdjęcuie ta kolo ma chyba 1,7 przy 3tys tylko nie wiem na jakim biegu
Widzę iż w dużej mierze to sprawa indywidualna dla każgego silnika inne zużycie itp

Mój w teście serwisowym pokazuje prawidłowo międzi 0,6 a 0,83 ale podczas normalnej jazdy i bucie 1,3 bar
W końcu jak jest normalnie ?
a może te parametry są zależne od rodzaju turbiny i jej zużycia ,regulacji zaworów upustowych(niekiedy się zapieka ten w turbinie),dawkowania paliwem,ustawionego zapłonu,sprawności wtryskiwaczy tzn kąta wtrysku(mogą by np zużyte końcówki)....sprawnośc układu ssącego ,wydechowego...



Awatar użytkownika
evilvw78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:40
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: evilvw78 » ndz wrz 17, 2006 11:07

arti CCCO, vw_vandal, Michnik, Dziś spisałem symbol z turbinki k14 ale jak kręce tą szpilką na imbus to nic to nie daje Pewnie jest tak jakpisze arti zawór w turbawce sie zapiekł. Motor jest zdrowy. Tydzień temu sprawdzałem wtryski 100% sprawne Ciśnienie po 34bary na każdym cylindrze. Pompa wcześniej była regulowana w serwisie i pięknie wszystko chodziło . Jezdziłem nieswiadomie na cisniuenu 1,3bar dałem poina i jest 1,6bara alw wierzce mi ze boję sie iż ten motor tego nie przrżyje jak spróbowakliśmy wczoraj do setki to byłem w szoku trzy pomiary i tak około 9,5do 10s ale czuć było odlot silnika. Słyszałem iż można założyć jakiś zawór upustowy i nim regulować ciśnienie bo chciałbym aby tak dobijała na maxa do 1,1. Wiecie jaki to zawór i gdzie go kupić. Gdzieś czytałem o tym naforum ale nie mogę znaleść pozdr


przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]

MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 17, 2006 11:24

evilvw78, to nazywa się Manual Boost Control, wpinasz go jak pamiętam w kawałeczek węża gumowego przy turbo. Z twojego opisu wnioskuje, że masz zacięte Wastagate, gdzieś był opis jak to można od blokować.
Linki tego zaworu MBC:
http://allegro.pl/item126223759_nowy_mb ... urbo_.html
http://allegro.pl/item127360948_manual_ ... o_mbc.html


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » ndz wrz 17, 2006 11:28

evilvw78 pisze:arti CCCO, vw_vandal, Michnik, Dziś spisałem symbol z turbinki k14 ale jak kręce tą szpilką na imbus to nic to nie daje Pewnie jest tak jakpisze arti zawór w turbawce sie zapiekł. Motor jest zdrowy. Tydzień temu sprawdzałem wtryski 100% sprawne Ciśnienie po 34bary na każdym cylindrze. Pompa wcześniej była regulowana w serwisie i pięknie wszystko chodziło . Jezdziłem nieswiadomie na cisniuenu 1,3bar dałem poina i jest 1,6bara alw wierzce mi ze boję sie iż ten motor tego nie przrżyje jak spróbowakliśmy wczoraj do setki to byłem w szoku trzy pomiary i tak około 9,5do 10s ale czuć było odlot silnika. Słyszałem iż można założyć jakiś zawór upustowy i nim regulować ciśnienie bo chciałbym aby tak dobijała na maxa do 1,1. Wiecie jaki to zawór i gdzie go kupić. Gdzieś czytałem o tym naforum ale nie mogę znaleść pozdr
możesz jeszcze przecież wymagane ciśnienie ustawić na drugim zaworze na kolektorze



Awatar użytkownika
evilvw78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:40
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: evilvw78 » ndz wrz 17, 2006 11:40

vw_vandal, taki zawór chyba rozwiązał by problem. ale czynie będzie takiego efektu ze dobije do np. 1,1 zwór się otworzy i nap spadnie do 0,5 bara i od nowa Ciekawe jaka jest charakterystyka sprężyny w tym zaworze czy utrzymuje to ciśnienie na poziomi 1,1 bara ?[

mac79,Mam k14 Nie wiem gdzie jest ten drugi zawór na kolektorze. ?



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 17, 2006 12:08

evilvw78, ja też mam k14 a zawór jest:
Obrazek
Tak jest w mk2 ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » ndz wrz 17, 2006 13:10

dokładnie to ten zawór, mysle że powinien dać się ustawić odpowiednio dla twoich wymogów

pozdro



Awatar użytkownika
evilvw78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:40
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: evilvw78 » ndz wrz 17, 2006 15:38

mac79, vw vandal Dzięki chłopaki ale ja mam 1,9td aaz i u mnie oprócz gej gruszki z tyłu nie ma takiego zaworu jak na foto . Wiem o co wam chodzi bo coś takiego ma mój ojciec w jettcie 1,6td z intercoolerem. więc chyba pozostaje mi manual boost z allegro bo nic innego chyba nie wymyślę.

[ Dodano: 17 Wrz 2006 17:25 ]
Witam ponownie a może ktoś z was ma zamontowany taki manual boost w 1,9td aaz
Proszę o odpowiedz i ewentualny schemat podłączenia . jaki jest najlepszy itd.
pozdr


przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]

MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » ndz wrz 17, 2006 17:32

jeśli mnie pamięć nie myli to szerszeniak miał, ale efekty kiepskie



Awatar użytkownika
evilvw78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:40
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: evilvw78 » ndz wrz 17, 2006 18:18

mac79, dzięki właśnie napisąlem do niego meila więc może pomoże
ps jak dawać punkciki za pomoc bo nioe wiem


przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]

MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 17, 2006 18:23

evilvw78, musisz być założycielem tematu aby dać punkcik ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
evilvw78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:40
Lokalizacja: SANDOMIERZ

Post autor: evilvw78 » ndz wrz 17, 2006 18:31

vw_vandal, oki rozumiem


przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]

MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » ndz wrz 17, 2006 21:22

no właśnie,można jeszcze rególowac zaworem upustowym przy kolektorze ssącym i powinno się dac uzuskac odpowiednie ciśnienie..ale..zakładając np. że zawór w turbinie jest zapiekły to turbina będzie się niepotrzebnie wkręcac na za**biste obroty,z kolei druga strona taka tego jest że bardziej rozpędzony wirnik może w określonych warunkach będzie szybciej się wkręcał.
A tak z przygotowań to założyłem już czujnik o temp. złączania wentylatora 87-93 stopni(około z tego co pamiętam) niższych temp.już niema ,wentylator z dwoma łopatkami więcej.Jak narazie przy ostrej jeżdzie jest ok,ale po przeróbkach może trzeba będzie wstawic w obudowe wentylatora w takie miejsce żeby dało rade ..np taki czujnik od reno(umiejscowionyna zewnątrz ) mozna go przemieszczac.

A jeszcze mam takie pytanko ..jak u Was w niuniach radzi sobie układ chłodzenia???

[ Dodano: 17 Wrz 2006 21:35 ]
evilvw78 pisze:mac79, vw vandal Dzięki chłopaki ale ja mam 1,9td aaz i u mnie oprócz gej gruszki z tyłu nie ma takiego zaworu jak na foto . Wiem o co wam chodzi bo coś takiego ma mój ojciec w jettcie 1,6td z intercoolerem. więc chyba pozostaje mi manual boost z allegro bo nic innego chyba nie wymyślę.

[ Dodano: 17 Wrz 2006 17:25 ]
Witam ponownie a może ktoś z was ma zamontowany taki manual boost w 1,9td aaz
Proszę o odpowiedz i ewentualny schemat podłączenia . jaki jest najlepszy itd.
pozdr

jeśli niechcesz ruszac turbiny to może zamontowac jakiś zawór upustowy od czegoś w przewodach do kolektora ssącego ...a nawet jak byś miał taki zdjęty z kolektora od 1.6 ze złomowca to by nieszło wytoczyc przejścia i wspawac do kawałka rurki a ją wpiąc do przewodu....takie mam wrażenie że jeśli masz zapieczony zawór w turbo to ten mechanizm do jego sterowania może byc lipa



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn wrz 18, 2006 08:24

na kolektorze ssącym jest zawór bezpieczeństwa i raczej nie da tym się regulować cisnienia doładowania, bo jak ten zawór "puści" powietrze to odczujecie jak by auto się zatrzymywało. Zazwyczaj ludziska zaślepiają ten zawór.

jak zawór w turbinie się zapiecze to turbina i tak będzie się kręcić jak "głupia" a z otwartym zaworem bezpieczeństwa będzie "mielić" powietrzem w kółko.

Jak zawór zapieczony to można się pokusić o zewnetrznego wasergata, który będzie sterował spalinami. Jest tylko jedno ale zapewne montaż i kupno takiego wyjdzie więcej jak druga turbina.


Nissan Patrol K160

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości