MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
a ja ma taki problem po swapie na 1,6td z 1,6b ze nie pokazuje temperatury na liczniku co to morze być ?
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
nie podpięty czujnik, ew inny typ czujnika spróbuj przełożyć z benzyny
Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Witam, jestem po swapie z 1.6 PN na 1.6 JK (to samo co JP tyle ze z Audi), silnik pracuje bardzo ładnie, samochód jeździ, odpala. Pytanie moje tyczy się czujnika temp. wody, mianowicie zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju, tzn na niskich obrotach temperatura jest 0, a po dodaniu gazu wskazówka wędruje od razu na maks, po puszczeniu gazu wskazówka opada (czujnik jest z silnika benzynowego, na wtyczkę 2 pinową, są jeszcze 2 inne czujniki na wsuwki, jeden do swiec, a drugi nie wiem do czego i niebieski kabel, który nie wiem do czego podłączyc)po dodaniu gazu miga rowniez czujnik poziomu plynu w ukl. chlodzenia, drugie pytanie dotyczy czujnika cisnienia oleju, mianowicie po włączeniu stacyjki kontrolka na chwilę zapala się i gaśnie, a powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników? (są dwa, jeden w głowicy, drugi w podstawce filtra oleju), trzecie pytanie dotyczy braku reakcji na ruch dzwigni kąta przyspieszenia wtrysku, czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika. Czwarte pytanie dotyczy adaptacji przedniej instalacji elektrycznej od golfa z roku 91 (moj jest 87), posiadam licznik na 2 wtyczki, czy po przelozeniu instalacji elektrycznej z golfa '91, licznik z golfa '91 będzie pasował bez problemu (jest na jedną wtyczkę)? czy wymagane są jakieś inne przeróbki?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Gdzie on się znajduje? Jakie ma kolory?sados26 pisze:zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju
Może tak być,ale sprawdź jeszcze czy kabli nie zamieniłeś.sados26 pisze:powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników?
Linka źle ustawiona lub zapieczony tłoczek timingu w pompie. Długo silnik stał nie odpalany? Miałeś problemy z pierwszym odpaleniem i wprowadzeniem go na obroty?sados26 pisze:czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika
Przednią wiązkę musisz przełożyć.sados26 pisze:po przelozeniu instalacji elektrycznej z golfa '91, licznik z golfa '91 będzie pasował bez problemu
Poszukaj,jest trochę tematów o tym na forum.
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Moja wina. Wpiąłem się kablem od czujnika temperatury w czujnik ciśnienia oleju w podstawcezachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju
To też ogarnąłem, wymieniłem czujnik, podłączyłem odpowiedni kabel i działapowinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników?
Mam pompę starego typu ( nie zwiększa obrotów, a jedynie "twardość" pracy silnika)czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika
Czy ktoś z kolegów mógłby wysłać mi zdjęcie "dziury" w komorze silnika przez którą przechodzi linka ssania? oraz zdjęcie miejsca w którym kończy się linka i sposób w jaki jest podpięta (przy pompie).
Kolego układ paliwowy odpowietrzyłem zalewając filtr paliwa olejem, popuściłem króciec na pompie i dmuchałem delikatnie sprężarką w bak, jak poszło paliwo króćcem to skręciłem to wszystko do kupy (robiłem to na przezroczystych przewodach, paliwo nie cofa się), świece podgrzałem kablem rozruchowym i kręciłem, za 3 obrotem wału zaczął łapać ale nie odpalil, jeszcze raz podgrzałem świece i zaskoczył (bez przyspieszacza), jak odpalił to troche się trząsł pare razy przerywał i już chodził, żadnych problemów z wprowadzaniem na obroty nie było. Póki co grzanie świec mam zrobione na guzik, ale przekaźnik juz zamówionyLinka źle ustawiona lub zapieczony tłoczek timingu w pompie. Długo silnik stał nie odpalany? Miałeś problemy z pierwszym odpaleniem i wprowadzeniem go na obroty?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Przerywał bosados26 pisze:jak odpalił to troche się trząsł pare razy przerywał
i bez przekaźnika nie ma dogrzewania komory wirowej po odpaleniu.sados26 pisze:grzanie świec mam zrobione na guzik
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
a ja mam pytanie odnośnie baku paliwa. Musze też przekładać ? ew. jak rozwiązać tą sprawę ? bo w pb chyba wlew jest węższy
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
można je przekładać... można też z benzynowca wyciąć/wyciągnąć zwężkę i też będzie dobrze.David2004 pisze:a ja mam pytanie odnośnie baku paliwa. Musze też przekładać ? ew. jak rozwiązać tą sprawę ? bo w pb chyba wlew jest węższy
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
a jeszcze jedno pytanie: czy instalacja silnika td starego typu różni się czymś od nowego typu ?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
tak... kostkami do skrzynki bezpieczników, oraz kostkami przy silniku do czujników.David2004 pisze:a jeszcze jedno pytanie: czy instalacja silnika td starego typu różni się czymś od nowego typu ?
MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD
Właśnie jestem na końcowym etapie swapa. Obecnie mam problem z lewarkiem, albo piatym biegiem. Poprzednio w benzynie miałem skrzynię 4biegową.
Diesla wkładałem kompletnego, razem ze skrzynią. Wszystko gra, tylko nie można wrzucić piątego biegu. Lewarek nie chce odejsć w prawo tak by włączyć piątkę. Jest tak samo jak było przy skrzyni 4biegowej- lewarka w prawo się nei dało bo coś blokowało.
Podpowie ktoś coś ?
W "Sam naprawiam" jest coś o regulacji śruby blokady piątego biegu. To o to chodzi ?
Diesla wkładałem kompletnego, razem ze skrzynią. Wszystko gra, tylko nie można wrzucić piątego biegu. Lewarek nie chce odejsć w prawo tak by włączyć piątkę. Jest tak samo jak było przy skrzyni 4biegowej- lewarka w prawo się nei dało bo coś blokowało.
Podpowie ktoś coś ?
W "Sam naprawiam" jest coś o regulacji śruby blokady piątego biegu. To o to chodzi ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości