Strona 7 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 12:57
autor: spawacz
Czyli o pompie z AAZ w AFN nawet z ostrym boostpinem/goverem i timingiem, nie ma co myslec nawet o 100ps?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 16:31
autor: superkasztan
Rozumiem że w takim razie nawet 11 trzeba rozebrać i pomodzić żeby to miało jakieś osiągi, zbliżone do 100 KM??
Przecież pisze tu że to tdi ?? są tdi 'ki na mechanicznych pompach?? czy to jakaś pomyłka??

Pozdrawiam

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 16:33
autor: DaroD
spawacz pisze:Czyli o pompie z AAZ w AFN nawet z ostrym boostpinem/goverem i timingiem, nie ma co myslec nawet o 100ps?
Raczej na tych modach to 100 bedzie, Ja narazie jezdze na prawie seryjnej pompie z AAZ w 1z i mam toczydlo bo jechac to to za bardzo nie chce :( Ale w najblizszej przyszlosci przerobka mojej pompy na 10mm z fala od minimum 1z moze wyceluje w 130ps. Nie wiem czy by sie oplacilo robic timing mod ze wzgledu na koszty, gdzies tu na forum jest taki temat poswiecony takiej modernizacji i koszty pewnie tez sa podane.
Ja planuje moja pompe przerobic na 10 mm,boost pin,gov mod,zwiekszona dawka paliwa i cisnienie doladowania, w tej chwili k14 a ma byc k24, skrzynia od 1z z odchudzonym kolem zamachowym no i wymiana chebli :hehe: :hehe: :hehe:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 16:36
autor: DaroD
superkasztan pisze: Przecież pisze tu że to tdi ?? są tdi 'ki na mechanicznych pompach?? czy to jakaś pomyłka??

Pozdrawiam
Sa to M-tdi czyli korpus tdi(bezposredni wtrysk paliwa) z mechaniczna pompa wtryskowa i silnik nie jest sterowany komputerem

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 17:12
autor: superkasztan
No tak wiem że m-tdi
Ale ktoś napisał że ten silnik vw 2,8 tdi
i na alledrogo jak są te pompy to też piszą że pompa jest z tdi
Ja nie znam tych silników z LT'ka ale jak pompa wygląda identycznie jak do 1,6 td czyli ma grzyb to znaczy że jest do turbodiesla. Prawda ??
http://allegro.pl/vw-lt-28-46-2-8tdi-po ... 84315.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ten ma dopisane małe i
Czyli to TD z intercoolerem
Czyli wszystko jasne. Rozumiem że w żadnym TD niema odpowiednio wysokiej fali??
A tłok 11 mm odpowiada tylko za większą dawkę??
I to fala jest odpowiedzialna za większe ciśnienie ??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 17:54
autor: spawacz
Tlok za ilosc dawki a falka za dynamiczny wzrost ,chyba tak to mozna nazwac.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 21:17
autor: vision
DaroD pisze:Sa to M-tdi czyli korpus tdi(bezposredni wtrysk paliwa) z mechaniczna pompa wtryskowa i silnik nie jest sterowany komputerem
prawda
superkasztan pisze:Rozumiem że w takim razie nawet 11 trzeba rozebrać i pomodzić żeby to miało jakieś osiągi, zbliżone do 100 KM??
na 10 terz uzyskasz
superkasztan pisze:Ja nie znam tych silników z LT'ka ale jak pompa wygląda identycznie jak do 1,6 td czyli ma grzyb to znaczy że jest do turbodiesla. Prawda ??
LT2.8 to TDI na mech pompie 12mm ma niski zakres rpm

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 22:31
autor: superkasztan
Czyli w TD i w M-tdi nie ma sensu pakować pompy 11??

Mam w moim 1.6 td pompę z tłoczkiem 10 mm, ale póki co nie ogarnąłem tego na tyle żeby robiło wrażenie.
Ostatnio zapaliłem go przy - 10 to dymił szaro-niebiesko na wyciągniętym przyśpieszaczu, a jest po wymianie pierścieni, gumek na zaworach wtrysków.
Jak się rozgrzał to przestał i nie było widać dymu.

Turbo T-3 z całkowicie zaślepionym WG pompuje 1,3 -1,5 czyli trzeba podkręcić dawkę ??

Tak sobie pomyślałem o takiej mega pompie z tego Lt'ka
myślałem że poprostu by się wstawiło ustawiło kąt wtrysku i powinno być git
ale tylko by chyba zaczął dużo palić ??

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob sty 08, 2011 23:24
autor: spawacz
No to po 5H rekonwalescenicji z pompami powiem tak: 5 pomp rozebranych , 1.6 TD , 1.9AAZ , 1.6 D forD , 1.9 TDI 110 , i 1.9 TDi renult. I najlpesza falke ma ta z Renowki bardzo osty wznios falki i lagodny spadek, co oznacza ze dynamiaka lepsza niz w org. TDI VW wysokosc falek jak w TDI, AAZ od SB sie rozni tylko jedna rzecza wyciecie w obudowie pompy w miejscu nasttawnika dawki przez co sie zwieksza skok gazu a konkretniej pierscien na tloczku sie wiecej przesunie -wiec dawka bedzie wieksza, i teraz najlpesze pompa forda oczywscie BOsch nastawnik dawki calkowice inny ogromny zakres pracy poniewaz oska jest inaczej przesunieta niz w VW przez co sie bardziej odchyla w dole tak gdzie przestawia pierscien + jest orginalnie podciety wiecej. I tak skonstruowana zostala hybryda, korpus z AAZ + falka z tloko rozdzielczem z renaut + nastawnik z forda + boost pin a SB do tego jeszcze nastawnik dodatkowo podciety i podcieta tez obudowa zeby mozna bylo lepiej dawke wyregulowac i byl wiekszy zapas , na koniec jeszcze powiem ze miedzy tloczek a falke wchodzi podkladka cierna w TDI i AAZ ma 2.2mm a w SB na 2.6mm co oznacz ze tloczej jest bardzie przesuniety i zakres dawki sie zwiekszy. Niestety nie bylo juz dzis czasu na testy ale w przyszlym tygodniu zonaczymy co narozrabialismy.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 09, 2011 00:05
autor: tower
Od czego dałeś timing? No i nie piszesz jaka średnica tłoczka.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 09, 2011 01:07
autor: spawacz
Myslalem ze sam sie domyslisz jaki jest Renia 1.9 tdi ma 10mm, a timing z SB rozwiercony na 1.2mm.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 09, 2011 02:10
autor: tower
spawacz pisze:Myslalem ze sam sie domyslisz jaki jest Renia 1.9 tdi ma 10mm
Przynajmniej dwa modele masterów 1,9 dti miało 11mm.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 09, 2011 10:53
autor: spawacz
Ale ja nie napisalem ze pompa z Mastera ,pompa byla ze Scenica. Taka sama pompe ma Volvo V40/s40

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz sty 09, 2011 20:08
autor: superkasztan
Pierwsze pytanko
jakie znaczenie ma grubość podkładki która jest pomiędzy falą a tłoczkiem?
Jeżeli damy grubszą jest większe napięcie sprężyn i wydawało mi się że zmniejsza się komora sprężania przed tłoczkiem, przez co można osiągnąć wyższe ciśnienie wtrysku. Choć nie wiem jak ściśliwa jest ropa, czy może to mieć jakikolwiek wpływ na ciśnienie wtrysku.

Drugie pytanko o to wycięcie w korpusie dające większy zakres regulacji, w której części jest to wycięcie ??

No i jeszcze ten timing 1.2 z SB, chodzi o rozwiercenie pokrywki zamykającej sprężynę przyśpieszacza?? Wystraczy tam tylko coś rozwiercić, dać tłoczkowi możliwość większego przemieszczenia??

Nie trzeba zmieniać sprężyny lub zmieniać siły jej napięcia??

pozdro