Strona 60 z 92

: pn gru 07, 2009 19:35
autor: arwam
zle postepowanie?? :bajer: czyli?
nie odpowiednie dokręcanie ponowne używanie starej śruby lub zębatego kólka pasowego.

: wt gru 08, 2009 12:17
autor: xxxMODZELxxx
dzis mi odpalil normalnie bez zadnego szarpania i dymienia. Kolo pasowe patrzylem to nie lata tam, ale jak wlaczam zaplon to nie ma tej lampki tej z akumulatorem no i jak odpalam silnik to nie dziala obrotomierz i miga lampka od oleju a chodzi silnik normalnie. Jak dodam gazu tak sporo to obrotomierz zaskakuje i przestaje migac lampka oleju i tak ciagle niewazne czy cieply czy zimny.

a z tym odpalaniem ciezkim rano to jutro tez zobacze bo ciagle tak mial a dzis nie to moze tak mu cos sie stalo ze jeden dzien dobrze palil :green_fuck:

: wt gru 08, 2009 14:42
autor: arwam
xxxMODZELxxx, zrób porządek z altkiem

: wt gru 08, 2009 15:16
autor: xxxMODZELxxx
arwam, A TO JEGO WINA? wczesniej wszystko bylo oki tylko po wymianie paska od altka (piszczal) tak mam.

: wt gru 08, 2009 15:22
autor: arwam
wina jego odnośnie dyskoteki kontrolek.

: wt gru 08, 2009 15:48
autor: xxxMODZELxxx
arwam pisze:wina jego odnośnie dyskoteki kontrolek.

no i obrotomierza? moze tam cos nie laczy no ale nie wiem pozniej zobacze

: wt gru 08, 2009 15:59
autor: synek16
xxxMODZELxxx ja miałem to samo u siebie z obrotomierzem i kontrolkami. Po oględzinach okazało sie jest przewód przerwany. U mnie to było miedzy wentylatorem chłodnicy a rozrusznikiem. Poszukaj dokładnie

: wt gru 08, 2009 17:09
autor: xxxMODZELxxx
arwam, synek16, macie racje to cos z przewodami od alternatora. Podociskalem wszystko i wszystko oki bylo od razu lampka sie swiecila i obrotomierz dzialal ale sie przejechalem troche potrzeslo i juz nie dziala. Musze dokladnie poszukac i dobrze polaczyc :crazy:

[ Dodano: 17 Gru 2009 15:31 ]
moze wiecie co zrobic z grzaniem swiec? bo nawet jak odpale silnik to dalej grzeja i nawet swiatla mi slabiej swieca i ciezej silnik pracuje. Jak przestaja grzac to od razu czuc roznice :grrr:

: pt gru 25, 2009 18:30
autor: Bolekrsko
xxxMODZELxxx pisze:moze wiecie co zrobic z grzaniem swiec? bo nawet jak odpale silnik to dalej grzeja i nawet swiatla mi slabiej swieca i ciezej silnik pracuje. Jak przestaja grzac to od razu czuc roznice :grrr:

diesle(td) tak maja sie swiece grzeja sie do momentu uzyskania odpowiedniej temperatury ;p

[ Dodano: 25 Gru 2009 17:31 ]
i pamietaj by nie cisnac td na zimnym silniku orazu po butowaniu nie gasic odrazu silnika, tylko zostawic silniczek na wolnych obrotach by ostudzic turbinke, o wiele zwiekszy sie jej zywotnosc, ja na 1,5 bara jezdze 9 miesiecy w roku a 3 mieszki to 1,1 i tak juz 3 rok i dziala :)

: pt gru 25, 2009 22:17
autor: mateusz_kajtek
arwam, we moim AAZecie to koło pasowe nie chodzi równo (ma takie bicia na boki) wyraznie to widać na wolnych obrotach, tak już ponad rok albo ze dwa lata jest i nic z tym nie robie, powiedz jaki może być koszt wymiany takiego wału, lub co grozi slinikowi gdy tego nie zrobie?

: sob gru 26, 2009 00:19
autor: arwam
mateusz_kajtek,

jak sobie będziesz sam robił to cię wyjdzie w granicach 200-250zł tyle co wał i do tgo jeszcze panewki liczyć trrzeba.
proponuję wał od TDI zakładać i będziesz miał spokój.
a jeśli będize Ci to robił mechanik to trzeba doliczyć jakieś 300-500zł robocizny.
jeśli tego nie zrobisz wcześniej zanim to koło się całkiem rozleci to będzie cię to kosztowało wymianę silnika.

: sob gru 26, 2009 12:32
autor: mateusz_kajtek
ale mówimy cały czas o tym głownym kole na dole silnika na którym kręci sie pasek micro prawda? podziekował za pomoc...

: sob gru 26, 2009 12:54
autor: munior
mateusz_kajtek pisze:ale mówimy cały czas o tym głownym kole na dole silnika na którym kręci sie pasek micro prawda?
Upewnij się czy masz dobre to koło z tłumikiem drgań(odkręć i obadaj czy guma cała nie sparciała i nie ma ubytków)Bo to duże koło z tłumikiem drgań po którym chodzi pasek micro jest przykręcone do małego koła które napędza pasek rozrządu i którego zbyt słabe połączenie z wałem silnika na klin jest właśnie powodem ścinania tego klina i całego nieszczęścia jakie następuje po tym

: sob gru 26, 2009 14:44
autor: mateusz_kajtek
munior, ok, a co panowie powiecie o takim przypadku z którym obecnie sie borykam, a mianowicie po zmianie pina z seryjnego na toczony właśnie od muniora, mam pewien problem... chodzi o to że po zmianie pina wszystko było ok autko bardziej elastyczne lepiej przyspiesza ogólnie super, ale postanowiłem wczoraj wywalić plastikową podkładke (że może bolec bedzie schodził jeszcze bardziej w dół pina) jak sie okazało przyspieszenie bez zmian (bolec nie mógł nizej zejść bo ograniczał go już pin) ale po jakiś 10 mintach agresywnej jazdy (1bieg ponad 4tyś obr, 2to samo,3 też,4 i nagle obrotomierz staje w miejscu przy około 3000 obr nie nie chce ani troche przyspieszyć, dopiero jak popuszcze noge z gazu na 2 sekundy i jeszcze raz depne na gaz to wtedy obroty dalej rosną...dzisiaj jeszcze miałem tak że obroty rosły ale powoli, poprostu mocno sie zamulał przy około 3 tyś... założyłem seryjnego pina i problem znikł, dlaczego? dodam że pin był toczony na 4mm średnicy w najweższym miejscu (ja tak chciałem) czy to jest przyczyną zbyt mała średnica?

[ Dodano: 26 Gru 2009 14:03 ]
może pomocny bedzie filmik kiepskiej jakości który nakręciłem wczoraj dla kumpla który tez nie wiedział o co chodzi :/ ogólnie w 35 sekundzie filmiku zmiana z 3 na 4 i wskazówka zatrzymuje sie przed 3000 obrotów a noga w podłodze i dopóki nie puszczam nogi z gazu obroty bez reakcji :/
najlepsze jest to że za każdym razem na nizszych biegach 1,2 obrotomierz zawsze idzie do końca a najcześciej prawie zawsze na 4 biegu go zamula...