M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 26, 2012 11:52

JABcok20, jeżdżę na 10W60 castrola edge, u mnie silnik nie był na max'a rozgrzany wskazówka temp. była między minimum a połową. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Następnym razem zagrzeje silnik na max'a i sprawdzę czy będzie tak samo.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt sie 31, 2012 22:04

Mi w M-TDI też kilka razy zdarzyło się podstawienie zaworów. Ale za każdym razem w podobnych warunkach, czyli nie do końca rozgrzany silnik i gwałtowne wkręcenie silnika na obroty. Silnik wtedy tracił kompresję i gasł. Za każdym razem musiałem odczekać ok 30 sek aby uruchomić silnik, i przez chwilę dymił na niebiesko.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 08, 2012 20:39

Pora trochę odświeżyć temat... założyłem do swojej pompy falę DE 110 od TDI ASV i teraz tak... okazuje się, że pompa przestawiona na max'a do silnika o auto chodzi tak jak wcześniej na landkowej a może nawet miękciej. Jak się domyślam trzeba zwiększyć ciśnienie w pompie, żeby przyspieszało bardziej dynamiczny kąt wtrysku. Ogólnie lepiej ciągnie z dołu w porównaniu do DE 633. Mam jeszcze dwa problemy... jeden to to, że wieszają się obroty powyżej 3 tys obr/min na jałowym, drugi to taki, że po zgaszeniu czasem auto zrobi jeszcze ze 2-3 obroty wałem zanim zgaśnie.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 08, 2012 20:56

co do wieszania obrotów za duży wydatek resztkowy.
co do drugiego to najprawdopobniej zanieczyszczony zawór gaszenia silnika lub uciąłeś tą śmieszną dźwignię która jest związana z pedałem gazu.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 08, 2012 21:15

arwam pisze:co do wieszania obrotów za duży wydatek resztkowy.
wiesz co... możliwe, ze jest za mocno przestawiona ośka gazu względem dźwigni gazu. Nie mam dodatkowej regulacji z tyłu obrotów jak i regulacji szczątkowego tylko jedna śruba od obrotów i szczątkowego :helm: .
arwam pisze: najprawdopobniej zanieczyszczony zawór gaszenia silnika lub uciąłeś tą śmieszną dźwignię która jest związana z pedałem gazu.
nie wyciąłem jej po prostu założyłem górę bez tej dodatkowej dźwigni.

Następne pytanie... jak ustawiacie dźwignie gazu względem ośki gazu... bo przeważnie standardowo w pompach jest ustawiona na środkowe kreski ( czy to są trzy po jednej stronie czy pięć ) ja mam gov'a przestawionego względem tych kresek może to powoduje, że... auto lepiej ciągnie z dołu i mało gazu trzeba dusić ale góra jest kiepska??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 08, 2012 21:41

marcinas1983 pisze:Nie mam dodatkowej regulacji z tyłu obrotów jak i regulacji szczątkowego tylko jedna śruba od obrotów i szczątkowego .

to wyjmij podkładki z pomiedzy talerzyków oporowych sprężynki wolnych obrotów. różnice odczujesz natychmiast.




marcinas1983 pisze:Następne pytanie... jak ustawiacie dźwignie gazu względem ośki gazu... bo przeważnie standardowo w pompach jest ustawiona na środkowe kreski ( czy to są trzy po jednej stronie czy pięć ) ja mam gov'a przestawionego względem tych kresek może to powoduje, że... auto lepiej ciągnie z dołu i mało gazu trzeba dusić ale góra jest kiepska??

ustawiam na wyczucie.
jak góra kiepska to albo masz za słabego gov'a albo zły dynamiczny kąt wtrysku. lub ewentualnie silnik cos trzyma na wydechu jak w/w audi, tam przy bucie tlko syk słychać i to nie słabo że słychać silnik z wydechu, delikatnie przechodzący w syk tylko sam syk.

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2012 23:06 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 08, 2012 22:05

arwam pisze:zły dynamiczny kąt wtrysku
to jest raczej to... fala DE 110 względem DE 633 ma... opóźniony kąt wtrysku. Dlatego auto nie chodzi nawet jak oryginalne TDI. Muszę podbić lekko ciśnienie w pompie żeby wyprzedzić dynamiczny i tym sposobem może rozwiążą się inne problemy :grin: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » sob wrz 08, 2012 22:30

dodam to co zauwazylem przy dłuabiu programu z moim sdi. czasami lanie paliwa bądz wyprzedzanie kąta dynamicznego daje negatywne efekty poza tym nie wiem jak to mozliwe zeby na m-tdi trafic najlepsze ustawienia bez elektroniki lub stołu. zreszt nie wiem jak mozna trafic ze np. w przedziale 1000-2000 opóźnie kąt wtrysku a w przedziale 2200-3500 go przyspiesze no i zeby w przedziale 3500-4200 został przyspieszony ale zmniejszyc dawke... Miałem m-tdi fajnie sie zbierał ale po przejsciu na tdi i programie było lepiej. Moje zdanie jest takie że szkoda czasu.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 08, 2012 22:36

JABcok20, jest na to sposób... tyming z dwoma sprężynami wpierw masz opóźniony dynamiczny a później przyspieszony :helm: , co nie zmienia faktu, że na fali od TDI jest za późny bo sama fala sprawia, że kąt wtrysku jest późniejszy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 08, 2012 23:00

marcinas1983, spróbuj lekko przyspieszyć statyczny, plus też będzie taki że auto powinno sie nieco szybciej nagrzewać.


JABcok20, nikt nie mówi mechanika to najlepsze wyjście ale wiąże się to z tym ż zmiany można samemu wprowadzać, natomiast ja nie potrafię w elektronice nic zrobić dlatego wałkuję ten temat ponieważ w TDI R4 jest on w miarę łatwy do ogarnięcia i uzyskujesz co najmniej dobre efekty. w R5 koszt zbudowania odpowiedniej pompy przerasta to co musimy włożyć w elektronikę. tu nie pogodzisz ekonomii użytkowania z dynamiką, albo jedno albo drugie.

W R4 da się to w pewnym stopniu pogodzić ze wskazaniem na to pierwsze

JABcok20 pisze:zreszt nie wiem jak mozna trafic ze np. w przedziale 1000-2000 opóźnie kąt wtrysku a w przedziale 2200-3500 go przyspiesze no i zeby w przedziale 3500-4200 został przyspieszony

można opuźniasz statyczny, a podbijasz ciśnienie wewnątrz pompy. jeśli chcesz aby statyczny był po tym zabiegu wcześniejszy należy zmodernizować pokrykę przestawiacza po stronie silnika tak aby tłoczek był bardziej w pompę wciskany.

jak widzisz można dużo osiągnąć i mechaniką posługując się odpowiednim schematem myślenia. elektronika ma jedną znaczącą zaletę, że jest w ogromnym stopniu precyzyjniejsza i z tym nie zamierzam polemizować.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 08, 2012 23:19

arwam pisze:marcinas1983, spróbuj lekko przyspieszyć statyczny, plus też będzie taki że auto powinno sie nieco szybciej nagrzewać.
statycznego już nie przyspieszę bo pompa jest na max'a do silnika :helm: . Chyba założę fale DE 185 bo jest bardzo podobna do tej z landka, ale wyższa. A jak to nic nie da to wkładam ponownie falę DE 633 od landka i tyle na temat :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob wrz 08, 2012 23:32

jak Ci brakuje regulacji to przekładasz na pasku o ząbek do przodu a pompę pochylasz do przodu tak samo i wtedy regulujesz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz wrz 09, 2012 16:15

arwam, zmieniłem fale na DE 185 i już nie telepie silnikiem podczas gaszenia, słyszę też że dynamiczny trochę wcześniejszy się zrobił. Tutaj mam zdj. porównujące falę DE 633 z land rovera i fale DE 185 z renówki:

Obrazek


Jak widać mają podobną charakterystykę jeśli chodzi o początek wtrysku. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie :hmm: .

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Poradziłem sobie z zawieszającymi się obrotami :helm: .

arwam, co to audi B4 z filmiku tak sadzi dymem??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz wrz 09, 2012 22:16

marcinas1983 pisze:arwam, co to audi B4 z filmiku tak sadzi dymem??

taka dawka, jest, przy restrykcyjnym turbo i wydechu jesli chciało sie ugrać trochę mocy trzeba było pójść w stronę dużych temperatur, za to jak w trakcie jazdy turbi dmuchało 1.15-1.2bara to dymu już sporo mniej było choć i tak jeszcze całkiem znaczny, za to bardzo małe spalanie, przy deptanej mojej jeździe ponad 450km na połowie baku.


dodatkowo ogromne ilości sadzy jest jeszcze odłożone w wydechu i tego szybko sie tak nie wygoni,



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości