M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 09:19

sprawdzałem nawet z zaślepką i jest lepiej póki trochę powietrza się do pompy nie dostanie ale z zaślepką jeździć się nie da a takich zaworków z osadzeniem nie miałem nigdy jak np w pompie u Trochima do jego 2.5M-TDI
w R4 możesz poprostu dać nieznacznie wyższe ciśnienie wewnątrz pompy i to już da spore korzyści. jak chcesz zrobić wysoko kręcoąće się M-TDI z mocą to ekonomia trochę schodzi na drugi ale jest wykonalne, może nie na tym poziomie jaki miałem w golfie ale nadal bedzie to ekonomiczna jednostka. a jak ma byź głównie ekonomicznie to trzeba z naprawdę mocnej góry zrezygować na rzecz dużego momentu obrotowego



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 19, 2012 09:38

arwam, tu nie chodzi o kręcenie górą... a o to, że silnik zaczyna puchnąć i robi się nieciekawie jak ma się coś wyprzedzić... a i czasem podczas wyprzedzania trzeba zmienić bieg na wyższy i robi się niebezpiecznie. Spróbuję założyć ten zaworek od pompy elektronicznej i zobaczymy czy to coś da, ale mam jeszcze jedną rzecz do sprawdzenia :grin: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 10:04

wiem o co Ci chodzi przynajmniej tak mi się zdaje.
żeby mniejs więcej do 4500-5000rpm silnik równo ciągnął. czy tak?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 19, 2012 10:06

arwam pisze:żeby mniejs więcej do 4500-5000rpm silnik równo ciągnął. czy tak?
dokładnie, bo tyle wystarczy więcej już nie potrzeba do normalnego jeżdżenia.

A wracając do ciśnienia w pompie i jego spadku przy wyższych obrotach to pewnie po to w autach na mechanicznych pompach z większymi tłoczkami montują fabrycznie dodatkową pompkę mechaniczną jak to było kiedyś w autach gaźnikowych.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 10:59

słuchaj, spadek ciśnienia nie ma miejsca do momentu kiedy dawki na wtryskiwacze są małe podawane, jak są duże to już wtedy zaczyna sie spadek. wejdź sobie na forum audi i przeczytaj dokładnie opis problemu, jak mam ustawione na "eko" czyli tak by kąt wtrysku grał w całym zakresie obrotów to mogę sobie jechać nawet i 150km.h i nic sie nie dzieje, problem jest dopiero wtedy jak pedał gazu ląduje głębiej.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » ndz sie 19, 2012 11:30

Co może być przyczyną poszarpywania? Jadę stałą prędkością, obojętnie na którym biegu, gdy zdejmuję nogę z gazu silnik robi 3 szarpnięcia, gdy znów wciskam pedał z pozycji zero, to znów 3 szarpnięcia. Dzieje się tak tylko wtedy jak zupełnie puszczę gaz, lub jak go wcisnę z pozycji "zero" jak mam lekko wciśnięty gaz i wciskam mocniej, to nie szarpie. Podobnie jest, gdy jadę po mieście 40km/h na 3 biegu, to wtedy ledwo wciskam gaz i silnik cały czas poszarpuje, gdy wcisnę mocniej gaz to przestaje.
Pompę mam z Land Rovera, taką jak marcinas1983, bez dodatkowej dźwigni regulacji obrotów jałowych. Macie jakieś pomysły, co może powodować takie zachowanie. Może zbyt zmęczone sprężynki na gov-ie?

Tak wygląda gov z tej pompy, ma 4 sprężyny:
Obrazek


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 13:16

za twarde sprężynki w govie to raz a co do szarpnięć w trakcie wciskania i puszczania gazu to prześwietl poduszki i luz na sprzęgle, półosiach i poduszkach.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » ndz sie 19, 2012 14:16

arwam, ale to są oryginalne sprężynki z tej pompy. marcinas1983, do swojej pompy dał jeszcze twardsze i nic u Niego nie szarpie.
arwam pisze:co do szarpnięć w trakcie wciskania i puszczania gazu to prześwietl poduszki i luz na sprzęgle, półosiach i poduszkach.
Auto seryjnie było TDI (audi 80 b4 1.9TDI) i nic nie poszarpywało, dopiero po przerobieniu na M-TDI pojawił się problem. Wszystkie poduszki, przeguby i cała reszta są w bardzo dobrym stanie, bo już wcześniej o to zadbałem i wymieniłem zużyte części na nowe w tym jedną poduszkę skrzyni biegów i jeden przegub.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 19, 2012 14:56

Orzeł_01, tylko zapomniałeś dodać, że ja mam korpus ori od pompy z land rovera a Ty wkładałeś wszystko do korpusu od peugeota. Może w tym jest problem??

arwam, dzisiaj jeszcze zrobię jeden test... będę jechał na 3 biegu, ale delikatnie przyspieszał i wtedy zobaczymy do ilu będzie silnik się rozkręcał, jeśli będzie kręcił się ponad 4 tys obr/min bez żadnych problemów to widocznie dzieje się tak jak piszesz, że pod obciążeniem zaczyna świrować dynamiczny kąt wtrysku. Jeśli jednak nic się nie zmieni wtedy jesteśmy w punkcie wyjścia.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 15:56

najlepiej jest to zjawisko widoczne jesli masz governora w wersji "hard" zorbionego wtedy masz wgląd w to co się dzieje z dawką...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz sie 19, 2012 16:13

arwam, ten zaworek od TDI na wylocie założyłeś tak jak był czy coś w nim doregulowałeś??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » ndz sie 19, 2012 16:32

moim zdaniem jak do silnika tdi będziesz lał paliwo w caym zakresie obrotów do 3500-5000 do tego jeszcze na pompie 11mm to silnik będzie puchł, do tego nie ma wglądu jak działa dynamiczny przyspieszacz.ja w swoim sdi gdzie sam pisałem mape miałem tak że jak dałem albo za duzo paliwa albo za wczesny kat to przy 160 na 5 biegu gdy lekko puszczałem gaz czułem że moment wzrasta i ciągnie lepiej niż na maks wcsnietym gazie, odczytałem dawke z vaga w tej chwili i zmienilem mape według spostrzeżeń, poza tym zawsze lepiej zmniejszyć dawke niz opóźnić kąt. W m-tdi tego wglądu nie ma i gaz jest dużo czulszy. w przypadku puchnięcia silnika według mnie za wczesny kąt dynamiczny. Poza tym jak przesiadłem sie z td na tdi to myślałem że w silniku cos popsute bo ciągnął do 3500 i koniec.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz sie 19, 2012 16:49

gdyby był za wczesny to wbicie zaworka w przypadku M-TDI by powodowało pogorszenie a nie polepszenie sytuacji


marcinas1983, o który zaworek Ci chodzi?



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » ndz sie 19, 2012 19:47

arwam pisze:marcinas1983, o który zaworek Ci chodzi?
Chodzi o śrubę przelewową z zaworkiem z TDI.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości