Strona 56 z 129
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt lip 20, 2012 19:13
autor: spatz
marcinas1983 pisze:udało mi się znaleźć gdzieś informację jakie mam końcówki wtrysków w swoim SDI... są jeszcze gorsze niż od 1z
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
DSLA 150 (P672) średnica otworków... 0.155
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
nie no ręce załamać jednym słowem... zbieram na większe
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
DSLA150P672 zastosowanie AHH ,ALH,AGR,AQM,ASY,AGP
marcinas1983 pisze:SDI AEY
stosowane w TDI 66/81kW
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt lip 20, 2012 20:35
autor: marcinas1983
No to na dziwną jakąś stronkę trafiłem bo tam były podane wymiary w calach i po przeliczeniu wyszło, że są jeszcze mniejsze...
needved, wszystko się okaże w praniu
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
. W każdym razie pomysł jest tylko kasy brak
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt lip 20, 2012 21:46
autor: needved
Możesz kupić same końcówki wymienić w własnym zakresie ewentualnie sprawdzić u pompiarza ciśnienia otwarcia.
A o to aukcja z przykładowymi końcówki 216
http://moto.allegro.pl/koncowka-wtryski ... 66629.html
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt lip 20, 2012 21:49
autor: marcinas1983
needved, pytałem się swojego pompiarza za ustawienie wtrysków cena... 100zł od sztuki
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: pt lip 20, 2012 23:37
autor: needved
Za same ustawienie
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
ponoć w 80/90% udaje się złożyć bez potrzeby korekcji ciśnienia.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob lip 28, 2012 19:23
autor: marcinas1983
Po 2 dniach walki wyjechało ode mnie kolejne m-tdi na pompie z land rovera. Mody jakie zostały przeprowadzone:
- gora pompy od pompy bez zwiększania obrotów oraz ogranicznika dźwigni dozownika
- dłuższe ramie gov'a
- twardsza dłuższa sprężynka gov'a
- pin z landka ustawiony na agresywną stronę
- usunięta podkłada między pinem a słoneczkiem
Auto ma turbo k14 ustawione na 1.1-1.2 bara wtryski 0.210'tki z AEL'a. Chodzi trochę twardziej niż moje m-tdi ( przypuszczalnie przez wtryski tak piszą na forum audi80 ). Zbiera się bardzo dobrze jak na swoją masę
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
. Pod koniec sierpnia ma się pojawić wykres
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: ndz lip 29, 2012 09:44
autor: olszak1000
Panowie a że zapytam tak z innej beczki co się stanie jeśli koło zamachowe tylko na 5 śrubach będzie się trzymać ?
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 13:49
autor: marcinas1983
Pytanie... czy ktoś może mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa tyming na dwóch sprężynach? Taki mam w pompie od land rovera i pewien problem z kręceniem silnika z mocą powyżej 3 tys obr/min. Domyślam się, że problem właśnie leży w dynamicznym kącie wtrysku. Całość wygląda mniej więcej tak.... Chcę przyspieszyć od 0 do 100km/h to kręcąc silnik powyżej 4 tys obr/min auto zaczyna puchnąć.... owszem kręci się do 4.5 tys obr/min, ale do tych 4 tys obr/min albo nawet trochę wcześniej ciągnie dobrze a później brakuje mu mocy. Zrobiłem wczoraj prosty test... kręcąc silnik do 4.5 tys obr/min na każdym biegu auto gorzej przyspiesza niż jakbym kręcił silnik do 3 tys obr/min i wrzucał wyższy bieg. Tak samo podczas jazdy cisnąc gaz od dołu auto chętniej przyspiesza i przy 4 tys obr/min zaczyna słabnąć, ale jak wrzucę wyższy bieg to znów ciągnie i tak w koło. Gov'mod zrobiony, tyming zrobiony, ale ciągle problem z wyższym kręceniem... a i powyżej 4 tys obr/min silnik zaczyna jakby dziwnie drżeć i poddymiać lekko. Więc drogą dedukcji doszedłem, że wina będzie w tymingu, tylko czy lekkie obniżenie ciśnienia w pompie coś da skoro jest tam tyming na 2 spręzynach. Wiadomo seryjne pompy od m-tdi wszystko obcinają przy 4 tys obr/min więc trzeba poprawić fachmanów z BOSCH'a
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
.
P.S.
To nie jest wina wtrysków, że są za małe... na 210tkach podobny objaw.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 18:29
autor: arwam
to jest wina wtrysków, bo stawiają bardzo duży opór przepływu, to raz a dwa ja bym podbił lekko ciśnienie. wtedy paliwo zdąży Ci się dopalić
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 18:39
autor: marcinas1983
arwam, no to jak wyjaśnisz, że podobny problem występuje na 210tkach?? Tylko auto inne nawet z krótszą skrzynią biegów. Mało tego, tego odcięcia nie czuć tak bardzo na niższych biegach jak od 3 do 5.
Taka informacja jeszcze... land rover ma znacznie większe wtryski od 1.9TDI. Z tego co czytałem w temacie TDI po zamontowaniu większych wtrysków niż seryjne muszą przyspieszyć kąt wtrysku bo jest za późny. Dlatego wychodzi na to, że pompa z land rovera przy mikro wtryskach za szybko wyprzedza dynamiczny kąt wtrysku.
według tego tematu ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=402213" onclick="window.open(this.href);return false; przestawienie kąta wtrysku pomogło, ale pytanie czy przyspieszył go mocniej czy opóźnił. Z tego co napisał to turbo wstaje od około 3 tys obr/min czyli wychodzi na to, że jednak przyspieszył.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 19:00
autor: arwam
na mniejszych masz większy opór ale mniejszy pobór paliwa przez tłoko-rozdzielacz. a jak masz większe to masz mniejszy opór ale większy pobór paliwa i przez to kąt wtrysku zamiast być przyspieszany jest opóźniany.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 19:05
autor: marcinas1983
arwam, no czyli wychodzi na to, że kąt wtrysku jest teraz za mocno wyprzedzany bo mam mniejsze wtryski niż dawca pompy
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
.
Mam możliwość na załatwienia wtrysków 205 od ASV 220/300 mógłbym je założyć na próbę i sprawdzić jak auto na tym jeździ, ale to raczej nie będzie wielka różnica skoro podobnie auto jechało na 210tkach.
M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 20:47
autor: arwam
marcinas1983 pisze:arwam, no czyli wychodzi na to, że kąt wtrysku jest teraz za mocno wyprzedzany bo mam mniejsze wtryski niż dawca pompy .
nie bo teraz masz większą podaż paliwa na wtryski a to rzutuje na "wydajność" pompki wstępnej czyli, masz mniejszą ilość do sterowania ciśnieniem wewnętrznym, daj dodatkowy zawór na odpływie który spowoduje to że z pompy przy dużych wciśnięciach gazu będzie blokowany odpływ, będziesz widział sporą różnicę,
Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)
: sob sie 18, 2012 22:06
autor: marcinas1983
arwam pisze:marcinas1983 pisze:arwam, no czyli wychodzi na to, że kąt wtrysku jest teraz za mocno wyprzedzany bo mam mniejsze wtryski niż dawca pompy .
nie bo teraz masz większą podaż paliwa na wtryski a to rzutuje na "wydajność" pompki wstępnej czyli, masz mniejszą ilość do sterowania ciśnieniem wewnętrznym, daj dodatkowy zawór na odpływie który spowoduje to że z pompy przy dużych wciśnięciach gazu będzie blokowany odpływ, będziesz widział sporą różnicę,
Na Twoim starym filmiku z audi widziałem, że masz chyba śrubę zwykłą wkręconą na wylocie z pompy, próbowałeś z zaworem od TDI sprawdzić czy nie masz problemu co opisałeś na forum audi??