Strona 53 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 20:46
autor: arwam
powiem inaczej. podsadzenia ma być taki jak w pompie dawcy...
podsadzenie to nie podkładka a tylko wymiar. za pomocą podkładki tylko je korygujemy

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 21:09
autor: Orzeł_01
A więc przy zmianie wymiaru podkładki mogą być problemy z regulacją. Rozumiem to tak, że gdy kręcę dawką, to później da się resztę parametrów doregulować. Po zmianie wymiaru podsadzenia parametry się rozbiegają i np. Jak wyreguluje wydatek resztkowy, to może to zakłócić działanie korektora odśrodkowego lub odwrotnie?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 21:54
autor: arwam
Orzeł_01 pisze:Po zmianie wymiaru podsadzenia parametry się rozbiegają i np. Jak wyreguluje wydatek resztkowy, to może to zakłócić działanie korektora odśrodkowego lub odwrotnie?

właśnie o to cały czas mi chodzi. zawsze jak składałem pompy najlepsze wyniki były przy podsadzeniu takim jak w pompie z której się brało tłoko-rozdzielacz. przy zmianach fali na taki czy inne zawsze było lepiej czy gorzej ale nigdy lepiej niż na kompletnym tłoko-rozdzielaczu z falą...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 23:30
autor: marcinas1983
Ja przy okazji skróceniu tłoczka tymingu podmienię podkładkę z 2.3mm jaką mam obecnie na 2.4mm jaka byłą wcześniej i zobaczę czy będzie jakaś różnica. Mam inne pytanie... ośka regulatora odśrodkowego w pompie od land rovera jest bez żadnych kanałów bo jest pełna czy wkręcenie jej inaczej może też źle wpłynąć na działanie pompy?? Niby zmierzyłem jej wysokość przed wykręceniem, ale wiadomo zawsze na 100% w to samo miejsce się nie trafi nigdy.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 23:55
autor: arwam
jeśli nie ma otworów to raczej nie ma to nic do rzeczy... ale ja też jeszcze wszytkiego nie wiem

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 21, 2012 09:04
autor: Jonhson12
Witam wszystkich czytając wasz temat w sprawie M-Tdi chciałbym napomnieć delikatnie że posiadam taką pompę od Ladrovera 2.5Tdi oraz silnik 1Z +turbo moze byłby ktoś zainteresowany wiec moge służyć pomocą piszczie na Pw albo coś ja przejeździłem na tym 1,5 roku bez żadnych problemów Więc polecam :D

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 21, 2012 09:58
autor: marcinas1983
Jonhson12, tylko którą wersje tej pompy masz z 200setki czy 300tki?? Jakieś mody w niej przeprowadziłeś??


To jeszcze jedno rozważanie teoretyczne... mamy korpus od pompy AAZ'ta i budujemy pompę do m-tdi wykorzystując bebechy z pompy AFN/ASV. Przypuszczam, że pompa od AAZ'ta zwykła nie jakiś wynalazek półelektroniczny ma podkładkę grubości 2.5-2.6mm, zaś pompa od TDI ma podkładkę grubości 2.25mm. Do tego fale w miejscu osadzenia tłoczka też się różnią... ta od TDI miejsce na podkładkę ma głębiej od swojej powierzchni górnej. To teraz jak to złożyć?? Bo według tego co piszecie regulator jak i cała reszta jest dobrana pod osadzenie tłoczka a tu się zaczynają schody bo tłoczek jest jakby "niżej" niż w TD.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 21, 2012 13:40
autor: Jonhson12
Dokładnie nie wiem jaką wersje mam ja tam głębiej sie nie zagłębiałem w nią wstawiłem ją taką jak kupiłem i nic nie przerabiałem.. co do składania pomp na korpusie AAZ i skłądaniu na bebechach z AFN/ASV to nie jestem do tego przekonany chociaż nie mówie ze to by nie chodziło.. u mnie bez wiekszych modów móje B3 chodziło tak ze w 200Km osiągał po upływie jakiś 22-23 sekundach na ori turbinie, Ciśnienie osiągało 2 bary i nie było żadnych problemów po za złączkami elastycznymi które nie wytrzymywaly ciśnienie.. ;/ a teraz już stoi u mnie od ponad 1,5 roku w garażu i jak by ktoś potrzebował takiej pompy+łapa mocująca roztoczona lub też silnika turbo to piszcie z chęcią sie pozbędę tych paru fantów a wiadomo że dla forumowiczów dobre ceny..

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 21, 2012 22:16
autor: arwam
marcinas1983, zrób podsadzenie jak w dawcy a przekonasz się że to będzie lepsze nić zrobić to na takim podsadzeniu jakie było w biorcy...

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt cze 22, 2012 11:05
autor: tower
Dla sprężyn od TDI KF powinno mieścić się w granicach 8.2 - 8.6mm. Taki wymiar będzie bezpieczny.

Obrazek

Edit: w przypadku podkładki, o której piszecie, istotniejszy będzie wymiar K - powinien wynosić od 3.6 do 3.8mm. Mierzy się go na złożone pompie, gdy fala jest w położeniu spoczynkowym.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 24, 2012 22:56
autor: marcinas1983
arwam, t0mal, macie racje z tą podkładką.... założyłem w sobotę tą od land rovera 2.4mm zamiast 2.3mm + dodatkowo tyming moda. To co stało się z samochodem przeszło moje oczekiwania. Nie wiedziałem, że 0.1mm może taką diametralną różnicę spowodować w tym jak auto się teraz zachowuje. Turbo znacznie szybciej się rozkręca, mało tego znacznie wcześniej wstaje i nie ma już tych przeładowań co wcześniej. Tylko brakuje mi paliwa u góry chyba... bo silnik przy wyższych obrotach jakoś dziwnie wpada w drgania, ale jeszcze mam podkładkę pod pinem i pina troszkę bardziej agresywnego niż ten z land rover'a. Niebawem dalsze mody, żeby auto zaczęło sprawniej jeździć. Doładowanie dobija do 1.1 bara przy czym WG później upuszcza, czyli tak jak być powinno :helm: . Jestem bardzo zadowolony jak teraz samochodzik pomyka i już wiem co zrobiłem źle jak modziłem pompę do 1.6TD.... szkoda że tak późno :panna: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 25, 2012 11:28
autor: arwam
marcinas1983,

korpus masz ori od tej pompy co tłoko-rozdzielacz. jak tak to już będziesz wiedział o co chodzi. a jeśli przekładasz tłoko-rozdzielacz do innego korpusu to zapewnij mu taką głębokość osadzenia jak w ori pompie. i cały czas o tym mówię. a nie żeby przekładać do innej pmpy z tą samą podkładką.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 25, 2012 11:34
autor: marcinas1983
arwam, cała pompa jest od land rovera... wcześniej tylko tą nieszczęsną podkładkę zmieniłem i sobie aby problem zrobiłem, ale już widzę że... trzeba będzie się rozglądać za innymi wtryskami bo paliwa brak przy wyższych obrotach mimo, że śruba od dawki prawie do końca wkręcona :helm: . Jeszcze została regulacja LDA bo obecnie mam z podkładką oryginalną pod pinem.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 26, 2012 22:13
autor: needved
A ja po zmianie silnika jeżdżę na oryginalnej pompie i mam pytanie czy jest sens zakładać do niej dźwignię dozownika z transita???
Zauważyłem, że zwiększając dawkę paliwa auto reaguje zwiększając moc ale tylko do pewnego momentu.
Gdy zwiększyłem o 1/4 obrotu była reakcja, o 1/2 też ale brak jest reakcji gdy zwiększam powyżej 1 obrotu.
Czy to już oznacza kres możliwości 9mm? Czy zmieniając dźwignię dozownika coś jeszcze da się ugrać?
Oczywiście doładowanie jest też zwiększone i brak dymu z tyłu.