M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr cze 20, 2012 20:46

powiem inaczej. podsadzenia ma być taki jak w pompie dawcy...
podsadzenie to nie podkładka a tylko wymiar. za pomocą podkładki tylko je korygujemy



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » śr cze 20, 2012 21:09

A więc przy zmianie wymiaru podkładki mogą być problemy z regulacją. Rozumiem to tak, że gdy kręcę dawką, to później da się resztę parametrów doregulować. Po zmianie wymiaru podsadzenia parametry się rozbiegają i np. Jak wyreguluje wydatek resztkowy, to może to zakłócić działanie korektora odśrodkowego lub odwrotnie?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr cze 20, 2012 21:54

Orzeł_01 pisze:Po zmianie wymiaru podsadzenia parametry się rozbiegają i np. Jak wyreguluje wydatek resztkowy, to może to zakłócić działanie korektora odśrodkowego lub odwrotnie?

właśnie o to cały czas mi chodzi. zawsze jak składałem pompy najlepsze wyniki były przy podsadzeniu takim jak w pompie z której się brało tłoko-rozdzielacz. przy zmianach fali na taki czy inne zawsze było lepiej czy gorzej ale nigdy lepiej niż na kompletnym tłoko-rozdzielaczu z falą...



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr cze 20, 2012 23:30

Ja przy okazji skróceniu tłoczka tymingu podmienię podkładkę z 2.3mm jaką mam obecnie na 2.4mm jaka byłą wcześniej i zobaczę czy będzie jakaś różnica. Mam inne pytanie... ośka regulatora odśrodkowego w pompie od land rovera jest bez żadnych kanałów bo jest pełna czy wkręcenie jej inaczej może też źle wpłynąć na działanie pompy?? Niby zmierzyłem jej wysokość przed wykręceniem, ale wiadomo zawsze na 100% w to samo miejsce się nie trafi nigdy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » śr cze 20, 2012 23:55

jeśli nie ma otworów to raczej nie ma to nic do rzeczy... ale ja też jeszcze wszytkiego nie wiem



Awatar użytkownika
Jonhson12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: wt kwie 19, 2011 08:43
Lokalizacja: BBi sqad

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Jonhson12 » czw cze 21, 2012 09:04

Witam wszystkich czytając wasz temat w sprawie M-Tdi chciałbym napomnieć delikatnie że posiadam taką pompę od Ladrovera 2.5Tdi oraz silnik 1Z +turbo moze byłby ktoś zainteresowany wiec moge służyć pomocą piszczie na Pw albo coś ja przejeździłem na tym 1,5 roku bez żadnych problemów Więc polecam :D


I Love my Corrado 2.9 VR6 ABV :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=496690


BBI Squad :D

Pasja - to coś, co pomaga Nam uciec od codzienności, coś co pozwala Nam wyzwolić z siebie emocje, stać się prawdziwym sobą ...

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw cze 21, 2012 09:58

Jonhson12, tylko którą wersje tej pompy masz z 200setki czy 300tki?? Jakieś mody w niej przeprowadziłeś??


To jeszcze jedno rozważanie teoretyczne... mamy korpus od pompy AAZ'ta i budujemy pompę do m-tdi wykorzystując bebechy z pompy AFN/ASV. Przypuszczam, że pompa od AAZ'ta zwykła nie jakiś wynalazek półelektroniczny ma podkładkę grubości 2.5-2.6mm, zaś pompa od TDI ma podkładkę grubości 2.25mm. Do tego fale w miejscu osadzenia tłoczka też się różnią... ta od TDI miejsce na podkładkę ma głębiej od swojej powierzchni górnej. To teraz jak to złożyć?? Bo według tego co piszecie regulator jak i cała reszta jest dobrana pod osadzenie tłoczka a tu się zaczynają schody bo tłoczek jest jakby "niżej" niż w TD.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Jonhson12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: wt kwie 19, 2011 08:43
Lokalizacja: BBi sqad

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Jonhson12 » czw cze 21, 2012 13:40

Dokładnie nie wiem jaką wersje mam ja tam głębiej sie nie zagłębiałem w nią wstawiłem ją taką jak kupiłem i nic nie przerabiałem.. co do składania pomp na korpusie AAZ i skłądaniu na bebechach z AFN/ASV to nie jestem do tego przekonany chociaż nie mówie ze to by nie chodziło.. u mnie bez wiekszych modów móje B3 chodziło tak ze w 200Km osiągał po upływie jakiś 22-23 sekundach na ori turbinie, Ciśnienie osiągało 2 bary i nie było żadnych problemów po za złączkami elastycznymi które nie wytrzymywaly ciśnienie.. ;/ a teraz już stoi u mnie od ponad 1,5 roku w garażu i jak by ktoś potrzebował takiej pompy+łapa mocująca roztoczona lub też silnika turbo to piszcie z chęcią sie pozbędę tych paru fantów a wiadomo że dla forumowiczów dobre ceny..


I Love my Corrado 2.9 VR6 ABV :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=496690


BBI Squad :D

Pasja - to coś, co pomaga Nam uciec od codzienności, coś co pozwala Nam wyzwolić z siebie emocje, stać się prawdziwym sobą ...

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw cze 21, 2012 22:16

marcinas1983, zrób podsadzenie jak w dawcy a przekonasz się że to będzie lepsze nić zrobić to na takim podsadzeniu jakie było w biorcy...



tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: tower » pt cze 22, 2012 11:05

Dla sprężyn od TDI KF powinno mieścić się w granicach 8.2 - 8.6mm. Taki wymiar będzie bezpieczny.

Obrazek

Edit: w przypadku podkładki, o której piszecie, istotniejszy będzie wymiar K - powinien wynosić od 3.6 do 3.8mm. Mierzy się go na złożone pompie, gdy fala jest w położeniu spoczynkowym.


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz cze 24, 2012 22:56

arwam, t0mal, macie racje z tą podkładką.... założyłem w sobotę tą od land rovera 2.4mm zamiast 2.3mm + dodatkowo tyming moda. To co stało się z samochodem przeszło moje oczekiwania. Nie wiedziałem, że 0.1mm może taką diametralną różnicę spowodować w tym jak auto się teraz zachowuje. Turbo znacznie szybciej się rozkręca, mało tego znacznie wcześniej wstaje i nie ma już tych przeładowań co wcześniej. Tylko brakuje mi paliwa u góry chyba... bo silnik przy wyższych obrotach jakoś dziwnie wpada w drgania, ale jeszcze mam podkładkę pod pinem i pina troszkę bardziej agresywnego niż ten z land rover'a. Niebawem dalsze mody, żeby auto zaczęło sprawniej jeździć. Doładowanie dobija do 1.1 bara przy czym WG później upuszcza, czyli tak jak być powinno :helm: . Jestem bardzo zadowolony jak teraz samochodzik pomyka i już wiem co zrobiłem źle jak modziłem pompę do 1.6TD.... szkoda że tak późno :panna: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pn cze 25, 2012 11:28

marcinas1983,

korpus masz ori od tej pompy co tłoko-rozdzielacz. jak tak to już będziesz wiedział o co chodzi. a jeśli przekładasz tłoko-rozdzielacz do innego korpusu to zapewnij mu taką głębokość osadzenia jak w ori pompie. i cały czas o tym mówię. a nie żeby przekładać do innej pmpy z tą samą podkładką.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn cze 25, 2012 11:34

arwam, cała pompa jest od land rovera... wcześniej tylko tą nieszczęsną podkładkę zmieniłem i sobie aby problem zrobiłem, ale już widzę że... trzeba będzie się rozglądać za innymi wtryskami bo paliwa brak przy wyższych obrotach mimo, że śruba od dawki prawie do końca wkręcona :helm: . Jeszcze została regulacja LDA bo obecnie mam z podkładką oryginalną pod pinem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » wt cze 26, 2012 22:13

A ja po zmianie silnika jeżdżę na oryginalnej pompie i mam pytanie czy jest sens zakładać do niej dźwignię dozownika z transita???
Zauważyłem, że zwiększając dawkę paliwa auto reaguje zwiększając moc ale tylko do pewnego momentu.
Gdy zwiększyłem o 1/4 obrotu była reakcja, o 1/2 też ale brak jest reakcji gdy zwiększam powyżej 1 obrotu.
Czy to już oznacza kres możliwości 9mm? Czy zmieniając dźwignię dozownika coś jeszcze da się ugrać?
Oczywiście doładowanie jest też zwiększone i brak dymu z tyłu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości