Strona 52 z 129

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 18, 2012 06:55
autor: lukas313
arwam pisze:
Orzeł_01 pisze:W zależności od grubości zastosowanej podkładki zmienia się zakres ruchu pierścienia dozującego. Z cieńszą podkładką jest w stanie mocniej przysłonić szczelinę w tłokorozdźielaczu i tym samym zwiększa się wydajność pompy.

ale możesz i najprawdopodobniej nie wyjedziesz z charakterystyką regulatora obrotów.
silnik albo będzie miał ciekawe efekty w postaci niestabilnych wolnych obrotów, lub np bedzie efekt jak przy źle wyregulowanym wydatku resztkowym
jak zmienia sie wydajność pompy w góre jak daje się mniejszą podkładke?
poskładałem pompe i wsadziłem podkładke 2,2mm auto dumi na niebiesko przy dodawaniu gazu nawet jak przyśpiesze pompa do samego końca
tłoczek tymingu działa i w sumie nie wiem co mam z tym zrobić dodam że wtryski są nowe(całe kompletne nowe z asv)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 18, 2012 10:42
autor: marcinas1983
lukas313, pompa składak??

Ja dodam coś od siebie, żeby zbytnio się nie rozpisywać... z obserwacji trochę siedząc na necie i śledząc tematy o m-tdi fabrycznych napisze tylko tyle, że kąt statyczny jest znacznie wcześniejszy niż w zwykłych TD, zaś dynamiczny nie zmienia się tak szybko jak w TD. M-tdi gdy zimny dymi lekko na niebieskawo gdy silnik złapie temp. to już kolor bardziej nabiera ciemniejszego koloru. Tak jest przynajmniej u mnie, ale ja nie mam dogrzewania świecami jak to miały AAZ'ty. Gdyby u mnie świece jeszcze grzały to pewnie i po odpaleniu by nie dymił na niebieskawo tylko na szarawo :helm: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 18, 2012 11:38
autor: Orzeł_01
marcinas1983 pisze:lukas313, pompa składak??
lukas313, jak tak, to już marcinas1983, znalazł przyczynę Twojego problemu :gora:

Seryjna pompa do M-TDI diametralnie różni się od takiej z TD. Większość ludzi kombinuje ze składakami, wydają kupę kasy, a i tak wychodzi z tego kibel :owca:
arwam pisze:ale możesz i najprawdopodobniej nie wyjedziesz z charakterystyką regulatora obrotów.
silnik albo będzie miał ciekawe efekty w postaci niestabilnych wolnych obrotów, lub np bedzie efekt jak przy źle wyregulowanym wydatku resztkowym
Chyba nie ma aż takiej tragedii marcinas1983, zastosował cieńszą podkładkę i jest mega zadowolony ze swojego M-TDI (jak na razie chyba jest jedynym zadowolonym użytkownikiem M-TDI-ka) :-)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 18, 2012 11:58
autor: marcinas1983
Tak jak Orzeł_01, pisze jestem zadowolony ze swojego m-tdi... łącznie zrobiłem już prawie 6 tys. km i mi się podoba jak to się spisuje, ale jeszcze trzeba poddać pompę modyfikacją ściągając w niej ograniczniki nałożone przez BOSCH'a :hmm: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 18, 2012 21:48
autor: arwam
lukas313, jeszcze raz i to ostatni raz powtórzę że wydajność pompy nie reguluje się za pomocą podkładki między tłoczkiem a falą a tylko śrubą wydatku max pompy, albo jak kto woli dawką.
Orzeł_01 pisze:Seryjna pompa do M-TDI diametralnie różni się od takiej z TD. Większość ludzi kombinuje ze składakami, wydają kupę kasy, a i tak wychodzi z tego kibel

nie jest tak źle, ja miałem składaka w M-TDI i mało palił i był żwawy, ale to nie było to samo co w TD, i zresztą nawet teraz nie dogoniłbym tamtego silnika.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 19, 2012 10:06
autor: marcinas1983
arwam, no dobra, ale skoro mówisz, że cieńsza podkładka może "oszukać" regulator odśrodkowy i ten zacznie nie wyrabiać, to stosując gov'moda też "oszukujesz" regulator odśrodkowy i tak samo może zajść sytuacja, że on nie będzie prawidłowo funkcjonował.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 19, 2012 22:16
autor: arwam
źle to rozumiesz. żeby regulator prawidłowo działał potrzebne jest określone napięcie sprężyn, które jest równoważone działaniem regulatora obrotów. teraz za równo za małe jak i za duże jest nieodpowiednie. robiąc governora blokujemy tylko działanie wysoko-obrotowej części regulatora a nie zakłócamy działania całości.

mam nadzieję że teraz to przedstawiłem wystarczająco obrazowo żeby nawet laik mógł mnie zrozumieć. nie mam tu na myśli Ciebie marcinas1983, bo Ty już również i w tuning TD i M-TDI masz swój wkład i masz trochę wiedzy,( choć masz pewne luki w wiadomościach o pompach ) ale każdego kto nie miał nigdy do czynienia z pompami a chce próbować modernizować swoją pompę

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 19, 2012 22:39
autor: marcinas1983
arwam, to co napisałeś może zaistnieć, ale weź pod uwagę to że... masz po to śrubki, aby wszystko podregulować i mimo, że po podmianie podkładki może być tak jak piszesz to można zmniejszyć/zwiększyć siłę działającą na regulator odśrodkowy.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 19, 2012 23:03
autor: arwam
marcinas1983 pisze:masz po to śrubki, aby wszystko podregulować i mimo, że po podmianie podkładki może być tak jak piszesz to można zmniejszyć/zwiększyć siłę działającą na regulator odśrodkowy.

ale uwierz mi że kombinowałem już na różne sposoby i powiem szczeże nie opłaca się kombinować z podsadzeniem. jak nie zrobisz tego jak trzeba to nie chce to potem chodzić

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 19, 2012 23:19
autor: Orzeł_01
arwam pisze:źle to rozumiesz. żeby regulator prawidłowo działał potrzebne jest określone napięcie sprężyn, które jest równoważone działaniem regulatora obrotów. teraz za równo za małe jak i za duże jest nieodpowiednie. robiąc governora blokujemy tylko działanie wysoko-obrotowej części regulatora a nie zakłócamy działania całości.
Przecież jak kręcisz śrubą od "dawki" to też się zmienia napięcie tej sprężyny, bo dźwignia dozownika jest przysuwana lub odsuwana w zależności od tego czy ja wkręcamy, czy wykręcamy.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 18:21
autor: arwam
Orzeł_01 pisze:Przecież jak kręcisz śrubą od "dawki" to też się zmienia napięcie tej sprężyny, bo dźwignia dozownika jest przysuwana lub odsuwana w zależności od tego czy ja wkręcamy, czy wykręcamy.
tak podnosząc dawkę zwiększa się napięcie na sprężynie dlatego obroty Ci rosną, ale potem regulujesz wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego i znów masz bardzo podobne napięcie sprężyny

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 18:54
autor: marcinas1983
arwam, ale Ty chyba piszesz o pompie, która ma zwiększanie obrotów osobne i resztkowy osobno. A w pompie od land rovera jedną śrubą regulujesz i wydatek i obroty, a gov ma 3 sprężynki. Dlatego po zastosowaniu cieńszej podkładki nie ma problemu o tych co wcześniej piszesz.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 19:28
autor: arwam
ale zasada działania jest taka sama.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 20, 2012 20:12
autor: t0mal
Masz jeszcze dwie w korektorze dawki (dźwigni jak kto woli). Tak samo jak arek raczej nie polecam dłubać podsadzenia, no ale zrobicie jak chcecie.