Strona 51 z 129

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 07, 2012 23:24
autor: Viking
tower pisze:Ja na zestawie o którym pisałem miałem spalanie ok 6-7l. Nie było jakiejś specjalnej tragedii, ale o dynamicznym wyprzedzaniu można było zapomnieć. W sumie na ten wynik spalania złozyły się dwie rzeczy: nie znałem wtedy pojęcia "jazda ekonomiczna" a okres eksploatacji przypadł na dość kapryśną zimę. Odkąd mam pompę 11mm najniższe spalanie jakie zanotowałem było 4,4l/100km (cykl mieszany) i z miesiąca na miesiąc jest coraz niższe, bo staram się jeżdzić coraz lepiej.

Jak nie masz specjalnych wymagan skladaj mtdi z pompą od TD i ciesz się jeżdzącym wozem :smoke:
kicha - turbo mialbym, ale tylko od vnt -znajdzie się też pompa z sb - to na później, na razie spróbuję zrobić więc to m-sdi

acha,mam jeszcze pompę uszkodzoną z t4 2.5 tdi 102 km acv ( 5 cylindrów) -może z niej dałbym falę do pompy sb i jakoś by bylo ? Turbo vnt ponmoc można przestawić gruszkę...Ale to pieśń przyszłości....

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 07, 2012 23:33
autor: tower
O ile dobrze Cie zrozumiałem to turbina za dużo Ci nie pomoże bo i paliwa będzie mało. A zamiast wkładać falę od sb poszukaj fali od tdi. Wtedy jest szansa na lepszy wynik.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt cze 08, 2012 09:01
autor: marcinas1983
Viking pisze:mam jeszcze pompę uszkodzoną z t4 2.5 tdi 102 km acv ( 5 cylindrów)
fala od silnika 5 cylindrowego ma 5 najazdów zaś ta od 4 cylindrowego 4 najazdy... więc już w przedbiegach odpada. Kombinujecie jak konie pod górkę.... najtaniej wychodzi kupić pompę od typowego m-tdi i ją zamontować. Bo tak od TD ma tłoczek 9mm, żeby ją przerobić na tą typowo do m-tdi to trzeba zmienić falę, tłokorozdzielacz i dodatkowo bawić się z dźwignią dozownika... tylko po co jak można kupić gotowy zestaw 11mm do m-tdi?? Pompę od TD można założyć na pewien czas, żeby uzbierać kasę na tą lepszą.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt cze 08, 2012 10:13
autor: zyto
Panowie mam pytanie czy pompa o której pisał marcinas1983 z land rovera zdała by egzamin w TD ?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt cze 08, 2012 14:51
autor: needved
zyto pisze:Panowie mam pytanie czy pompa o której pisał marcinas1983 z land rovera zdała by egzamin w TD ?
Auto na pewno będzie chodzić na takiej pompie, może być tylko problem z kątem wtrysku, warto spróbować

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt cze 08, 2012 15:25
autor: marcinas1983
needved pisze:
zyto pisze:Panowie mam pytanie czy pompa o której pisał marcinas1983 z land rovera zdała by egzamin w TD ?
Auto na pewno będzie chodzić na takiej pompie, może być tylko problem z kątem wtrysku, warto spróbować

[youtube][/youtube]



Na forum vw.golf3.pl był temat o tym golfie.

zyto, pytanie co chcesz tym osiągnąć. Jeśli większy tłoczek itp itd.... to lepiej poszukaj sobie fabrycznej 11'tki do TD a jest ich całkiem sporo. Jeśli planujesz w późniejszym czasie przejść na m-tdi to możesz założyć tą z land rovera i bawić się z kątem wtrysku.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt cze 08, 2012 19:51
autor: zyto
marcinas1983, ogólnie mtdi kładę do mk1 więc się ciesze , że w końcu jest jakieś alternatywne rozwiązanie z pompą :) .Co do TD to mam taki silnik w mk3 i jezdziłem na TR10mm i teraz myślę o 11 . Ale może rzeczywiście kupno samego TR będzie lepsze.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob cze 09, 2012 00:36
autor: Viking
marcinas1983 pisze:fala od silnika 5 cylindrowego ma 5 najazdów zaś ta od 4 cylindrowego 4 najazdy... więc już w przedbiegach odpada. Kombinujecie jak konie pod górkę.... najtaniej wychodzi kupić pompę od typowego m-tdi i ją zamontować. Bo tak od TD ma tłoczek 9mm, żeby ją przerobić na tą typowo do m-tdi to trzeba zmienić falę, tłokorozdzielacz i dodatkowo bawić się z dźwignią dozownika... tylko po co jak można kupić gotowy zestaw 11mm do m-tdi?? Pompę od TD można założyć na pewien czas, żeby uzbierać kasę na tą lepszą.

masz rację -poluję na słupek tdi, poskłądam na pompie najzwyklejszej, później po prostu zapoluję na pompę z land rovera - skopiuję Cię bezczelnie (czy jako pompowy laik mogę w niej nie grzebać i tragedii nie będzie ? ) , dołożę turbo i icka ( mam nawet z iveco) i będzie "końcowy stage" :-)

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pn cze 11, 2012 22:46
autor: marcinas1983
Viking, pompa bez zmiany ustawień podchodzi prawie P&P. Trzeba rozwiercić łapę w którą mocujesz pompę bo ori VW ma otwór 50mm, zaś land rower ma średnicę osadzenia pompy w łapie 68mm. Trzeba też zmienić krućce wylotowe z pompy na takie z TDI bo te z land rovera są za długie. Flansze do regulowanego kółka z land rovera ściągadz i dajesz albo kółko z TDI i wtedy musisz wymyślić jak regulować kąt statyczny, albo zapodać kółko z polo 1.9D regulowane i odejdzie Tobie problem z doregulowaniem kąta statycznego. I ostatnią rzeczą do rozwiązania to zastosować tylną blachę mocującą pompę wtryskową taką, żeby z tyłu ją przykręcić śrubą m8, bo land rover niestety nie ma tak mocowanej pompy wtryskowej z tyłu jak VW.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 12, 2012 12:24
autor: Orzeł_01
Na tym foto widać różnicę mocowania między pompą regulowaną na "fasolkach" i pompą z landrovera. Z lewej obudowa pompy z peugeota z wnętrznościami pompy z landrovera, z prawej wypatroszona obudowa z landrovera:
Obrazek

Żeby uniknąć przerabiania łapy i kombinowania z doborem koła pasowego, przełożyłem wnętrze pompy z landrovera do obudowy pompy z peugeota. Tak wygląda hybryda po złożeniu:
Obrazek Obrazek Obrazek

Przy okazji tego, że pompa jest na stole zostały wykonane następujące modyfikacje: gov mod (zastosowałem sprężynkę dłuższą o 2mm), timing mod (tłoczek ścięty o 4mm). Podsadzenie tłokoroździelacza z oryginalnego 2,40mm zostało zmienione na 2,20mm. Do tego zlikwidowałem dźwignię ogranicznika widoczną z przodu pompy na fotkach.

W pompie z peugeota jest zawór n-108, został w nim zaspawany otwór, celem zaślepienia. Aktualnie n-108 robi jako zaślepka.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: wt cze 12, 2012 12:30
autor: marcinas1983
Orzeł_01, dajesz z tematem bo sam jestem ciekaw jak to będzie jeździć po govie i tymingu, którego sam nie zrobiłem przed wyjazdem. Po przyjeździe do Polski też biorę się za tyming i gov'a i znów trzeba będzie auto shamować żeby sprawdzić czy w/w mody coś dały :grin: .

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 17, 2012 14:21
autor: lukas313
[quote="Orzeł_01"]Podsadzenie tłokoroździelacza z oryginalnego 2,40mm zostało zmienione na 2,20mm.


jeśli można wiedzieć dla czego zmniejszyłeś tą podkładke?
do czego ona jest?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 17, 2012 18:06
autor: Orzeł_01
W zależności od grubości zastosowanej podkładki zmienia się zakres ruchu pierścienia dozującego. Z cieńszą podkładką jest w stanie mocniej przysłonić szczelinę w tłokorozdźielaczu i tym samym zwiększa się wydajność pompy.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz cze 17, 2012 21:11
autor: arwam
Orzeł_01 pisze:W zależności od grubości zastosowanej podkładki zmienia się zakres ruchu pierścienia dozującego. Z cieńszą podkładką jest w stanie mocniej przysłonić szczelinę w tłokorozdźielaczu i tym samym zwiększa się wydajność pompy.

ale możesz i najprawdopodobniej nie wyjedziesz z charakterystyką regulatora obrotów.
silnik albo będzie miał ciekawe efekty w postaci niestabilnych wolnych obrotów, lub np bedzie efekt jak przy źle wyregulowanym wydatku resztkowym