Strona 50 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt maja 25, 2012 21:53
autor: marcin28długi
oki d :grrr: zieki

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 26, 2012 10:14
autor: Q_mac
marcin28długi, to temat o M-TDI :panna:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 26, 2012 21:07
autor: spatz
needved pisze:W porównaniu do tych silników 1Z miałeś najlepiej ułożony moment obrotowy, ciekawi mnie jak by wyglądał wykres po gov modzie :chytry:
a osprzęt i nie ma co porównywać :chytry:
marcinas1983 pisze:a czym takim różni się słupek 1z od SDI?? Ja Tobie napiszę... tłoki i korbowody ( czasem też mówią, że wałek rozrządu, ale to niepotwierdzone informacje ). Z tego co na forum piszą wtryski są takie same. Ze mną hamowały się też 1z seryjny jak i trochę pomodzony... miałem z nich najwięcej KM, i Nm ( bez włączonego opornika ). Jeden po włączeniu opornika miał 105KM i 266Nm( http://img402.imageshack.us/img402/9580/88858415.png" onclick="window.open(this.href);return false; ) a drugi 110Nm i 288Nm ( http://imageshack.us/photo/my-images/21" onclick="window.open(this.href);return false; ... ornik.gif/ ).
cześć tego to prawda :wink:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 26, 2012 21:39
autor: marcinas1983
spatz, chociaż patrząc po katalogu inter carsu to wychodzi na to, że SDI AEY ma takie same tłoki i co za tym idzie pewnie korby co 1z, zaś AQY już ma inne tłoki o cieńszych sworzniach. 1z ten co po oporniku 288Nm ma tłoczek 11mm jak u mnie, jedynie czym się różni to kolektorem ssącym i turbiną bo ma moją byłą k14, do tego dawka na nastawniku 2.6 o ile pamiętam.

Tylko to wszystko i tak nie jest ważne, bardziej chodziło mi o to, że m-tdi też może jeździć nie wiele gorzej niż TD tylko wszystko zależy od pompy :helm: .
W poniedziałek sprawdzę czy przypadkiem nie mam walniętego WG w mojej k24, jeśli się okaże że jednak gruszka upuszcza ciśnienie no to wtedy będę miał dylemat, który będę musiał jakoś rozwiązać :grin: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 26, 2012 23:05
autor: spatz
nie masz AQY :grin:
marcinas1983 pisze:Tylko to wszystko i tak nie jest ważne,
i tak było od początku
marcinas1983 pisze:bardziej chodziło mi o to, że m-tdi też może jeździć nie wiele gorzej niż TD tylko wszystko zależy od pompy :helm: .
i jeździ nie którym
dobrej zabawy przy grzebaniu

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz maja 27, 2012 08:19
autor: marcinas1983
spatz pisze:nie masz AQY :grin:
a to to ja wiem... zmylił mnie jeden temat o SDI, ale tam był opisany SDI z mk4 a nie z mk3/caddy.
spatz pisze:dobrej zabawy przy grzebaniu... dzięki myślę, że jeszcze się powalczy o kilka dodatkowych KM i Nm i że silnik wytrzyma dłużej niż SB'ek.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz maja 27, 2012 08:44
autor: arwam
żeby dojść do poziomu takiego jak miałeś SB to cię jeszcze trochę czaka zabawy. i jest to całkiem inna bajka niż TD.nawet TDI R4 i R5 reguluje się całkowicie inaczej...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz maja 27, 2012 10:29
autor: marcinas1983
arwam, SB'ek kiepsko jechał jak na swoją moc... przyczyna leżała w złym ustawieniu kąta wtrysku i nieodpowiedniej fali... dlatego moment obrotowy był bardzo wysoko i nie dało się tym autem jeździć normalnie. Wyjdzie ile wyjdzie... ja już wyleczyłem się z pogoni za mocą. Teraz muszę ogarnąć to szalejące doładowanie, a modzenie z inną turbiną jest planowane na przyszły rok.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 06, 2012 00:43
autor: Viking
Odgrzeję staroć, ale mam pytanie związane z m-tdi. Przytrafiła mi się Felicja z zajechanym 1.9 d. Kombinuję, że jeśli trzeba silnik wywalić, to może miast 1.9 d wstawię "słupek" z wtryskami i swieczkami z poczciwego 1z , do tego kolektory ze skody (bez turbo :-) ) i najzwyklejszą pompę z 1.6 d ( ta z feli to jakiś koszmar lucasa , wrrrr) Wiem, że zmota będzie baaaardzo powolna i dość oszczędna. Czy to ruszy baz jakichś strasznych regulacji pompy - poza kątem wtrysku ? Zalezy mi na mikrospalaniu i niekłopotliwej obsłudze -moc jest niewazna - to auto "po wsi po bułki".

Dobry pomysł, czy 1.9 d lepsze ?

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr cze 06, 2012 22:38
autor: tower
Ja na słupku z 1Z i pompie z AAZ kulałem się przez pół roku i dałem rade. Warunek to zdrowa pompa od TD. No i na zimę trzebaby podłączyć instalacje świeczek.

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 07, 2012 22:28
autor: Viking
tower pisze:Ja na słupku z 1Z i pompie z AAZ kulałem się przez pół roku i dałem rade. Warunek to zdrowa pompa od TD. No i na zimę trzebaby podłączyć instalacje świeczek.
Nie miałeś megatragedii ? Co byś wybrał - zrobić zwykłe1.9 d czy 1.9 m-sdi econo :-) ?
Ile ropki na niemodzonej pompie pożerał ?

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 07, 2012 22:32
autor: marcinas1983
Sprawdziłem ile pali m-tdi na trasie przy aucie zapakowanym dość sporo... 5-5.3L przy prędkości 120-130km/h i w tym pod wiatr. Więc jak dla mnie robić m-STDI mija się z celem. W mieście najwięcej mi spalił 6.5L przy czym to było miasto gdzie jeździłem po prostu dynamicznie. Chcesz m-tdi o osiągach SDI... załóż pompę od zwykłego TD :rotfl: .

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 07, 2012 22:39
autor: Viking
marcinas1983 pisze:Sprawdziłem ile pali m-tdi na trasie przy aucie zapakowanym dość sporo... 5-5.3L przy prędkości 120-130km/h i w tym pod wiatr. Więc jak dla mnie robić m-STDI mija się z celem. W mieście najwięcej mi spalił 6.5L przy czym to było miasto gdzie jeździłem po prostu dynamicznie. Chcesz m-tdi o osiągach SDI... załóż pompę od zwykłego TD :rotfl: .

Nieeee,nie o to kaman :-)


i tak muszę silnik wymienić -mam spore progi na gładziach w 1.9 d. Kombinuję dać słupek z wtryskami z tdi, kolektor bez turbiny z 1.9 d i pompę z 1,6 d lub 1.9 td (bez lada) i zrobić megasłabiutkie, ale ekonomiczne wozidełko... Dynamika jest nieistotna -tylko wkoło wiejskiego domku będzie się ":toto"kulało.


Czy taka zmota spali wyraźnie mniej niż zwykłe 1,9 d ? Warto ?

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw cze 07, 2012 23:18
autor: tower
Ja na zestawie o którym pisałem miałem spalanie ok 6-7l. Nie było jakiejś specjalnej tragedii, ale o dynamicznym wyprzedzaniu można było zapomnieć. W sumie na ten wynik spalania złozyły się dwie rzeczy: nie znałem wtedy pojęcia "jazda ekonomiczna" a okres eksploatacji przypadł na dość kapryśną zimę. Odkąd mam pompę 11mm i dluższą skrzynię najniższe spalanie jakie zanotowałem było 4,4l/100km (cykl mieszany) i z miesiąca na miesiąc jest coraz niższe, bo staram się jeżdzić coraz lepiej.

Myślę, że jak trafisz zdrową pompę 9mm, będziesz miał dobre wtryski i jeżdził rozsądnie spalanie utrzyma się w granicach 5l. Najgorsze w takich zestawach jest przyspieszanie - pompa zamiast podać krótko większą dawkę paliwa rozciąga ten proces w czasie i paliwa więcej ubywa. W myśl ekonomicznej jazdy wciskasz gaz na 3/4 skoku podczas przyspieszania i po chwili zmieniasz bieg - tutaj ta chwila rozciąga się do paru sekund.

Jak nie masz specjalnych wymagan skladaj mtdi z pompą od TD i ciesz się jeżdzącym wozem :smoke: