Strona 49 z 92

: pt maja 08, 2009 22:32
autor: arwam
maj44, a cóz to wyskoczyło że golf pochłonie taką sumę pieniędzy.
za taką kwotę to można silnik dla siebie "wyprodukować"

: pt maja 08, 2009 22:53
autor: maj44
arwam, Dużo by tu opowiadać: klocki, tarcze, szczęki, łożyska, toczenie bębnów, filtry, olej, termostat, oba tłumiki (co śmieszne to poleciały jak odpalałem fure, aby oddać w ręce mechanika - ale z wydechem to wiedziałem że będzie trzeba w końcu wymienić), uszczelka miski olejowej, uszczelka pokrywy zaworów, pompa wody i płyn w chłodnicy. A z przyjemności oświetlenie pokręteł nawiewu od kolegi z forum (sorry ale nicku nie pamiętam a szukać specjalnie mi się nie chce) i pin :grin:
Jak widzisz troszkę się nazbierało, pomimo tego, że "przeglądy" robię sezonowo - mniej więcej tak jak się opony wymienia. W sumie tylko u mechanika wyszło mi 1300, z jeszcze jakieś felgi czekają, tylko nie mam kiedy po nie jechać. Tu na szczęście będzie tylko 350 PLN

: pt maja 08, 2009 23:07
autor: arwam
maj44, ja to mogę Ci za 300+części zrobić
ten mechanik to z Ciebie żywcem zdziera skóre
różnica byłaby taka że opłaciłoby ci się przyjechać do mnie.
a bębny to załatw sobie z używki bo bębny tanie są i nie opłaca się ich toczyć

: pt maja 08, 2009 23:17
autor: maj44
arwam pisze:maj44, ja to mogę Ci za 300+części zrobić
ten mechanik to z Ciebie żywcem zdziera skóre
różnica byłaby taka że opłaciłoby ci się przyjechać do mnie.
a bębny to załatw sobie z używki bo bębny tanie są i nie opłaca się ich toczyć
Aż tak chyba nie zdziera. Dzięki za propozycję. Na przyszłość będę pamiętał.
A co do bębnów to odstawiając Golfa byłem pewien, że je też wymieni na nowe, bo wcześniej o tym z nim rozmawiałem przez telefon, ale chyba zapomianiał. Przeględy i wymiany o których wcześniej pisałem też u niego robię. Ale jak usłyszałem 800 + 500 wydech to już mi się nie chciało o bębnach wspominać.

: sob maja 09, 2009 10:31
autor: lycha340
maj44 pisze: u mnie na początku też kopcił, ale po przejechaniu w sumie ok 40 - 50 km przestało aż tak kopcić. Teraz widzę tylko delikatną chmurkę jak wkręcę do powyżej 3000 a i to tylko przez chwilkę.
W takim razie trochę go podkręce i zrobie pare kilometrów , zobaczę czy u mnie też zmniejszy się dymienie.

: sob maja 09, 2009 20:00
autor: maj44
lycha340 pisze:
maj44 pisze: u mnie na początku też kopcił, ale po przejechaniu w sumie ok 40 - 50 km przestało aż tak kopcić. Teraz widzę tylko delikatną chmurkę jak wkręcę do powyżej 3000 a i to tylko przez chwilkę.
W takim razie trochę go podkręce i zrobie pare kilometrów , zobaczę czy u mnie też zmniejszy się dymienie.
Jak wkręce go szybko powyżej 3000 to na postoju też puszcza bęka, ale jak zrobię to delikatnie to praktycznie nie widać dymu.


Skoro już w tym temacie jest sporo o turbinach to zapytam specjalistów :D :

Czy taki widok jest normaly jeśli nie dba się specjalnie o "czystość" pod maską???

Obrazek

Przeczyściłem dziś troszeczkę i jak będzie trzeba to będę obserwował. Na wężach pęknięć nie widziałem. Turbinka od środka czyściutka po zdjęciu węża od filtra powietrza. A od góry (chyba z kolektora) troszkę brudno.

: sob maja 09, 2009 21:34
autor: JABcok20
maj44,
spradz luz na wirniku
mam swoje stare k14 z niewyczuwalnym luzem. w bdb stanie. jesli twoja bedzie puszczala olej to mam swoja na opchniecie.
teraz mam vnt wiec ona lezy i czeka na jakas benzynke z gazem żeby ja zaaplikowac:>

: sob maja 09, 2009 21:43
autor: Lukas-182
maj44, polecam mój poradnik :)

link: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2832211#2832211

Ale sądząc po zamieszczonym zdjęciu to turbo ładnie chlapie olejem czego dowodem jest zawalone kolanko przy kolektorze dolotowym ;)

: sob maja 09, 2009 21:57
autor: JABcok20
pierscienie lub uszczelniacze zaworów też moga to powodowac...

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 22:00 ]
umyj turbinke i przewod do dolotu i odlącz na jakis czas odmea dziure w przewodzie z filtra do turbiny zatkaj np korkiem z butelki plastikowej i oklej tasma zeby nie spadła( chodzi o to żeby nic sie nie dostało przez ten otwór do przewodu do turbiny( korek z tasma tez i upewnij sie).
odmy nie zatykaj

Ale najpierw sprawdz luz na wirniku turbiny

PS. ile oleju Ci ubywa?

: sob maja 09, 2009 22:07
autor: maj44
Oleju raczej nie ubywa. Wymieniam co pół roku i nie zauważyłem jeszcze ubytków.
Luzów nie ma (rozumiem, że do tego dużej siłu nie trzeba używać), obrócić wirnikiem da się bez problemu.
Lukas-182, właśnie po przeczytaniu tego poradnika sprawdzałem turbinkę, ale nie miełem czasu i warunków na gruntowne sprawdzenie.
JABcok20, Dzięki za porady. Jutro będę się bawił dalej o ile czas pozwoli.

: ndz maja 10, 2009 09:36
autor: noddy
witam mam pytanie czy glowica od 1.9 td bedzie pasowala do bloku 1.6td ??i czy to cos poprawi ?? lepiej bedzie chodzil ?? :chytry:

: ndz maja 10, 2009 09:47
autor: Michał_1977
noddy pisze:witam mam pytanie czy glowica od 1.9 td bedzie pasowala do bloku 1.6td ??i czy to cos poprawi ?? lepiej bedzie chodzil ??
Będzie pasowała,ale czy coś poprawi...nie sądzę.
Chyba,że gniazda zaworów mają większą średnicę,ale też nie sądzę.

: ndz maja 10, 2009 19:52
autor: arwam
noddy pisze:witam mam pytanie czy glowica od 1.9 td bedzie pasowala do bloku 1.6td ??i czy to cos poprawi ?? lepiej bedzie chodzil ?? :chytry:
jeśli masz silnik po 87' to będzie pasować ale taki mariarz spowoduje niewielki spadek stopnia sprężania który pogorszy poranny rozruch ale pozwoli więcej dmuchać i uzyskać większe moce

: pn maja 11, 2009 18:01
autor: noddy
to co bym miał zrobic zeby miec jeszcze wiecej mocy ??? bo mi malo :):) :satan: jakies propozycje ?? turbo dmucha mi 1.3 bara pompa podkrecona . ic tez mam :) ale nadal mi malo :)