Strona 49 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: śr maja 16, 2012 21:03
autor: tomogolf2
no :D podczepie sie pod pytanie, te same objawy mialem na vnt i na wg, po przekreczoniu powiedzmy 4000obr na 4-5 biegu cisnienie dalej sobie rosło... a do tych obrotow trzymalo ładnie 1,5b...

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 17, 2012 09:28
autor: arwam
TDI daje sporo więcej spalin niż TD.
a w KKK masz trochę nie udolną regulację doładowania. najlepiej zainstaluj MBC i będziesz miał spokój.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 17, 2012 10:26
autor: marcinas1983
arwam pisze:TDI daje sporo więcej spalin niż TD.
tylko, że tomogolf2, ma 1.9TD... :grin:
arwam pisze:w KKK masz trochę nie udolną regulację doładowania
też do takich samych wniosków doszliśmy z tomogolf2, że to wina WG... no nic spróbuję jeszcze trochę rozkręcić WG a jak to nie pomoże to trzeba będzie inaczej to rozwiązać na przyszły sezon :helm: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 17, 2012 11:18
autor: zorro74
podczepie sie pod temat zakupie pompe na linke do 1,9 tdi 1z ,padł mi silnik 1,6 td ,a chce zalozyc tdi bez elektroniki.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 17, 2012 11:41
autor: marcinas1983
W sobotę się okaże ile m-tdi wypluje na hamowni z k24... tylko muszę jeszcze trochę WG rozkręcić, żeby nie przekraczało doładowanie 1bara... :helm:

zorro74, ja założyłem od land rovera 2.5 TDI serii 300 i takiej możesz poszukać, jak dobrze trafisz to za 350zł już taką wyrwiesz... żeby ją zamontować do m-tdi to trzeba:
- rozwiercić łapę z 50mm na 68mm
- zrobić fasolki w obudowie pompy, żeby regulować nią kąt wtrysku, lub zdobyć regulowane koło pompy wtryskowej od polo 1.9D bo takie powinno podejść bez problemów
- w głowiczce odwiercić 2 otwory do wspornika pompy z tyłu
- zawory przelewowe/nurniki założyć od TDI

Można zbudować pompę na korpusie 1.9, ale... to się po prostu nie opłaca, bo trzeba mieć pompę z 1.9TD jak i pompę dawcę, dlatego warto kupić już gotową do m-tdi.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt maja 18, 2012 22:09
autor: needved
marcinas1983 Też miałem kiedyś identyczny problem z doładowaniem na garrecie T2 pomogło rozkręcenie sztangi ale musiałem rozkręcić 3-4 obroty. A do regulacji ciśnienia najlepiej zastosować MBC. Tylko ono sprawia że możemy ustawić ile chcemy bez zbędnych problemów i przeładowania na 4-5 biegu

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 19, 2012 17:25
autor: marcinas1983
Jakby ktoś mówił, że m-tdi nie jedzie... no to mam dowód na to, że potrafi jechać :helm: :dol:

Obrazek

Silnik to 1.9 SDI, przerobiony na m-TDI
- kolektor ssący AWX,
- turbo k24, doładowanie ustawione na 1 bar, ale się rozjeżdżą :panna:
- dawka lekko zwiększona
- pin dany od ducato 2.45 TD z ori podkładką między pina a słoneczko
- wtryski seryjne od SDI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 19, 2012 22:35
autor: needved
:bigok: Brawo marcinas1983 Ja podobnego wyniku się spodziewałem. A na dodatek wszystko jeszcze przed Tobą, pompa ma potencjał, wydajniejsze wtryski i może pęknąć 150PS i 300Nm

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: sob maja 19, 2012 22:39
autor: marcinas1983
needved, pod koniec czerwca usuwam kilka blokad w pompie jak ograniczenie... gov'a i tyming'u. I to wszystko na ten sezon. Nie wiem co z turbo zrobić na pewno zmienić na coś lepszego, ale to nie w tym sezonie :helm: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz maja 20, 2012 09:04
autor: arwam
marcinas1983,

jak dla mnie zacznie to jechać jak przekroczysz granicę 350Nm i auto nie bedzie słabło tuż powyżej 4000rpm


bo jak tu przy ca 4500rpm masz już tylko 4500rpm. i tak jak kolega napisał że jak założysz MBC to dopiero wtedy się skończą problemy z przeładowywaniem na wysokich biegach szczególnie pod obciążeniem]

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: ndz maja 20, 2012 09:16
autor: marcinas1983
arwam, jakbyś spojrzał na specyfikację każdej seryjnej pompy od m-tdi to byś zobaczył, że właśnie zaraz po przekroczeniu 4 tys obr/min każda tnie wszystko... ot takie zabezpieczenie producentów przed różnymi upalaczami samochodów... jak pisałem wcześniej... do pompy zajrzę dopiero pod koniec czerwca kiedy wrócę z wycieczki :helm: . Wiem już, że tłoczek tymingu będę mógł skrócić o 3mm może nawet o 4mm, do gov'a też zajrzę, ale tu mam mały problem co zrobić... czy wywalić tą górę z land rovera i założyć zwykła od TD, która nie ma dźwigni ogranicznika skoku dźwigni dozownika, czy może zostawić tą od land rovera i zająć się gov'modem, albo jeszcze lepiej gov'a zostawić w spokoju a dać jego dłuższe ramie??
arwam pisze:jak dla mnie zacznie to jechać jak przekroczysz granicę 350Nm
Na k24 jest to raczej awykonalne :helm: .

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw maja 24, 2012 22:47
autor: spatz
arwam pisze:jak dla mnie zacznie to jechać jak przekroczysz granicę 350Nm i auto nie bedzie słabło tuż powyżej 4000rpm
bez urazy :pub: ale jak widać z biegiem czasu nic się nie zmienia
marcinas1983 pisze:Jakby ktoś mówił, że m-tdi nie jedzie... no to mam dowód na to, że potrafi jechać :helm: :dol:
Silnik to 1.9 SDI, przerobiony na m-TDI
- kolektor ssący AWX,
- turbo k24, doładowanie ustawione na 1 bar, ale się rozjeżdżą :panna:
- dawka lekko zwiększona
- pin dany od ducato 2.45 TD z ori podkładką między pina a słoneczko
- wtryski seryjne od SDI [/quote] :pub: choć to 11,,seryjna" , ładnie jak na początek zabawy , ale tego wyniku na tym setupie nie uzyskał byś na słupku 1Z :bajer:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt maja 25, 2012 08:35
autor: marcinas1983
spatz pisze: ładnie jak na początek zabawy , ale tego wyniku na tym setupie nie uzyskał byś na słupku 1Z :bajer:
a czym takim różni się słupek 1z od SDI?? Ja Tobie napiszę... tłoki i korbowody ( czasem też mówią, że wałek rozrządu, ale to niepotwierdzone informacje ). Z tego co na forum piszą wtryski są takie same. Ze mną hamowały się też 1z seryjny jak i trochę pomodzony... miałem z nich najwięcej KM, i Nm ( bez włączonego opornika ). Jeden po włączeniu opornika miał 105KM i 266Nm( http://img402.imageshack.us/img402/9580/88858415.png" onclick="window.open(this.href);return false; ) a drugi 110Nm i 288Nm ( http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... ornik.gif/" onclick="window.open(this.href);return false; ).

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: pt maja 25, 2012 21:26
autor: needved
W porównaniu do tych silników 1Z miałeś najlepiej ułożony moment obrotowy, ciekawi mnie jak by wyglądał wykres po gov modzie :chytry: