Strona 48 z 92

: czw kwie 30, 2009 20:08
autor: arwam
lipasvw,

jeśli masz silnik JR to powinieneś mieć 4T.
jeśli gość miał coś kolwie pojęcia to załorzyć mógł również 4S
symbol masz na spodzie obudowy sprzęgła na skrzyni biegów tuż koło miski olejowej.
szukaj dwóch lub trzech liter i cyfr tuż koło siebie

: sob maja 02, 2009 22:55
autor: berti666
Jezeli bym kupil taka pompe
>> http://allegro.pl/item621469310_vw_golf ... wodna.html
to mam pytanie czy ten trzpien by pasowal do mojej pomy z mk3 silnik aaz 1.9td zeby zrobic tak jak opisal to zaprzal zeby dodac mojemu golfikowi troszku mocy??

: sob maja 02, 2009 23:00
autor: piori
berti666, to jest pompa wody, ona za wiele wspólnego z mocą silnika nie ma. Jeśli już, to zapewne chodziło o pompę wtryskową.

Domyślam się, że chodzi Ci o trzpień z LDA, kolega muniorr sprzedaje je na allegro http://allegro.pl/item618224066_bost_bo ... _9_td.html

: sob maja 02, 2009 23:05
autor: berti666
o widzisz calkiem pomotalem dzieki za sprostowowanie, jezli bym kupil ztej aukcji co bys podal to by bylo ok??

: sob maja 02, 2009 23:05
autor: piori
No i musisz mieć swoją pompę z płaskim trzpieniem, bo jak masz tzw. eko-pompę, to tego trzpienia i tak do niej nie założysz.

: sob maja 02, 2009 23:10
autor: berti666
juz wiem wiem doczytalem na aukcji dokladnie niewiem jaka mam ale wydaje mi sie ze ta LDA moj golfik jest z 93r ale jeszcze jutro dla pewnosci wrzuce fote silnika i mi powiesz czy to ta, jesli tak to kupuje!! :helm:
Edit:



Mam chyba wlasnie taka jak na tej foto na 90% jestem pewny wiec to jest ta o ktorej mowa LDA? tak? Obrazek

: sob maja 02, 2009 23:21
autor: piori
berti666, tak, to jest odpowiednia pompa do tej modyfikacji. Ma ona wypukły dekielek i wężyk od kolektora ssącego.

: ndz maja 03, 2009 07:44
autor: berti666
piori, dziekuje za pomoc ,ale niestety mam inna pompe;/ widocznie ktos musial zmieniac silnik bo watpie ze w 93r stosowali te pompy, wiec z pompa nic niezrobie jakies inne pomysly jak doda mu troche mocy?? A moze jest jakis inny sposob zeby zrobic z ta pompa??

: ndz maja 03, 2009 09:12
autor: piori
ajurczuk miał na sprzedanie pompę na części, ale widzę w jego podpisie, że górę z LDA już sprzedał - a przełożenie samej góry by Ci wystarczyło i byłoby najłatwiejsze. Możesz dać ogłoszenie w giełdzie o kupnie takiej części i cierpliwie czekać, ewentualnie zmienić całą pompę - z jej znalezieniem nie powinno być problemu. Póki co możesz podnieść dawkę na swojej, ale to nie będzie to samo.

: ndz maja 03, 2009 09:20
autor: berti666
aha no to zaczne od podniesienia lekko dawki juz znalazlem ten temat pieknie opisany wiec niebedzie problemow. I tak jak mowisz dam ogloszenie ze kupie gore od LDA i bede cierpliwie czekal ;p bo widzialem cale pompy na allegro ale sa to spore koszta w ktore niechce sie ladowac wiec sobie poczekam.;]

: czw maja 07, 2009 10:13
autor: maj44
Od dłuższego czasu zbierałem się za "podkręcenie" mojego Golfika. Ostatnio na allegro kupiłem pin asymetryczny. W poniedziałek zmieniłem pin w pompie wkładają tą bardziej agresywną stroną (przynajmniej tak było jak zakładałem membrane) i jak na razie nic więcej nie ruszałem. Zmiany: :shock: Wcześniej do 100 km/h miałem ok 16 sec. (sekundnik w zegarku) a po zmianie ok 12,5 - 13 sec (ten sam sposób mierzenia tak że skłaniam się do 13 :grin: ). Elastyczność oczywiście też się zmieniła na PLUS. Teraz w wolnej chwili pozostaje mi tylko sprawdzić dokładniej stan turbo (tylko K14), a po pozytywnej ocenie pozostanie z czasem delikatnie podkręcić + dawka i IC. już nie mogę się doczekać efektu :bigok:

: pt maja 08, 2009 09:37
autor: arwam
maj44,

jak chcesz to mam ori owężowanie do IC MK 3 1Z

: pt maja 08, 2009 16:10
autor: lycha340
Ja założyłem asymetryczny pin i ustawiłem go bliżej strony mniej agresywnej bo jak był bardziej podkręcony to za bardzo kopcił ale mimo wszystko od 0 do 100 mam 13.5s a na fabrycznym było 16.5s .

: pt maja 08, 2009 19:56
autor: maj44
lycha340, u mnie na początku też kopcił, ale po przejechaniu w sumie ok 40 - 50 km przestało aż tak kopcić. Teraz widzę tylko delikatną chmurkę jak wkręcę do powyżej 3000 a i to tylko przez chwilkę.

arwam, dzięki za propozycję, ale na razie się wstrzymam z IC bo golfik pod koniec kwietnia pochłoną prawie 1500 PLN (mechanik + kilka drobiazgów) a inne wydatki niż samochód ludzie też mają. Ale pewnie w czerwcu się będę musiał i z tym sprężyć.

Turbinka sprawdzona tylko od strony filtra powietrza. Ani w filtrze, ani w wężu, ani na turbinie od środka nie widać śladów oleju. Luzów też nie ma i bez probloemu się obraca, choć z zewnętrz jest cała w oleju (ale to od 2 lat jak mam golfa). Więc chyba można kręcić. Zamówię tylko manometr i mam nadzieję, że w przyszlym tygodniu będzie można już się pobawić.
Pytanie mam tylko jedno: na ile można spokojnie, ale w miarę delikatnie podkręcić K14??? Wiem, że nie jest ona zbyt duża, ale swoje powinna zrobić.