M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » ndz maja 06, 2012 21:21

w TDI czy SDI masz bardzo restrykcyjne wtryski co powduje ogromne opory przetłaczania paliwa, a to już znacząco obciąża pompę wtryskową.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn maja 07, 2012 18:54

Zobaczcie co się stało z moim AAZ
Obrazek
Dodatkowo krzywe zawory i najprawdopodobniej wał też



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn maja 07, 2012 19:57

needved, to co teraz?? znów m-tdi??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pn maja 07, 2012 21:06

Taka opcja wchodzi w grę, zobaczymy jaki silnik uda się znaleźć w dobrym stanie.

Podpora pękła najprawdopodobniej w trakcie kontaktu z zaworami.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn maja 07, 2012 21:11

needved, ja tam jestem zadowolony z m-tdi... w maju ma być grupowe hamowanie w Wlkp pojadę sprawdzić ile wyjdzie na seryjnych ustawieniach pompy z pinem obróconym na max'a a dawką ustawioną jak dla Land Rovera :helm: . Zaś jeśli chodzi o dymienie to jedynie na postoju lekko dymi po przegazówkach, ale tylko jak chcę wkręcić silnik z niskich obrotów do wysokich... jak już chodzi na wysokich i daje pedał w podłogę to dymu brak... tak samo podczas przyspieszania dymu brak w porównaniu do pompy składaka jakiego miałem wcześniej :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » czw maja 10, 2012 07:25

needved, przydałby Ci się wał od TDI. i śruby zawze obowiązkowo daje się nowe i dokręca z odpowiednim momentem a potem + 180*



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » czw maja 10, 2012 22:31

Znalazłem i kupiłem w dobrym stanie silnik z osprzętem od AAZ.
Zamontowałem i na razie tak śmigam, przypomniałem sobie co znaczy seria 75PS :helm:
Ale niedługo będzie zamiana pompy na modzoną :grin:

Wał od TDI mam w garażu, lecz nie opłacało mi się remontować starego silnika.



arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob maja 12, 2012 15:34

wrzuć od razu do tego co masz teraz zanim znów Ci nie zrobi kuku/



Awatar użytkownika
Sylwester175
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 21:36
Lokalizacja: Miluki

Pomocy z pompą VE

Post autor: Sylwester175 » pn maja 14, 2012 09:07

Witam i od razu przepraszam za zaśmiecanie waszego forum problemem nie na temat VW.
Szukam sposobu na przerobienie pompy żeby dała więcej paliwa seryjna pompa ma sekcje 8 co nie spełnia moich oczekiwań.

Szukają w necie najwięcej informacji znajduje u was na forum i wielki pokłon dla waszej wiedzy ale mój problem polega na tym że pompa wtryskowa współpracuje z silnikiem 6 cylindrowym.

W silniku siedziała pompa VP37 sekcja 8 założyłem VE ale niewiele to dało bo tu też sekcja 8.
Jeśli chodzi o silnik jest to 2.5 na łańcuchu bardzo odporny na moje molestowanie

Jeśli coś wiecie pomóżcie w jakikolwiek sposób jeśli nie przez odpowiedz na foum to przez odpowiedz na PW.

Pozdrawiam i dziekuje.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn maja 14, 2012 09:14

Sylwester175, podaj trochę więcej danych o tym silniku... np. w którą stronę kręci się pompa?? Jeśli w prawo to np. bmw 2.5 TDS ma tłoczek 10mm. Jakieś japońskie terenówki mają pompy 6-cylindrowe, ale problem polega na tym, że są produkowane na licencji BOSCH'a a nie przez BOSCH'a.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Sylwester175
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 21:36
Lokalizacja: Miluki

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Sylwester175 » pn maja 14, 2012 14:32

Jest to silnik właśnie BMW o oznaczeniu M51
już siedzi w E30 cabrio

Od razu przepraszam za wpadke ale po dyskusji z pompiażem aż mu uwierzyłem że sekcja jest 8 nie 10 w bmw
dzięki kolego marcinas1983 za wyprowadzenie z błędu
Tak szczerze to nie interesuje mnie bardzo czy na licencji czy nie ja chce porostu podać więcej paliw.
Najlepiej jak by tą oryginalną pompę VP37 tak przerobić, fajniej by to chodziło.
Jak by ktoś był mi w stanie pomóc prosił bym o kontakt na PW żeby tego nie skalanego forum golfa nie zaśmiecać burakowozami typu :D :D BMW :D :D



zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: zyto » wt maja 15, 2012 09:05

Sylwester175, Chętni Ci pomogę mam ,jako drugi samochód mam 325 tds już na mechanicznej pompie z 2.4 i powiem że lata niemiłosiernie :) . Jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej pisz na PW.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: t0mal » wt maja 15, 2012 15:14

Poczytaj tematy w dziale tuning/TD



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr maja 16, 2012 20:44

Pany mam pewne pytanie... dlaczego nie mogę ustawić doładowania na np. 1 bar... jak ustawię je tak, żeby na 3 biegu dawało 1 bara tak np. na 4 i 5 biegu dobija do 1.4 bara. Jest to trochę dziwne bo lekkie dotknięcie dawki i zaraz z 0.8 bara robi się np. 1.2 lub nawet 1.4 bara. Może opiszę dokładnie o co mi chodzi... jadę sobie na 3 biegu dusze w dechę doładowanie idzie na 1 bara, przy np. 4 tys obr/min, wrzucam 4 daje w dechę jest 1 bar, ale... powolutku sobie rośnie do 1.2 bara, dam 5 gaz w dechę błyskawicznie rośnie do 1 bar, ale za chwilę powolutku sobie rośnie wpierw do 1.2 bara a później do 1.4 bara oczywiście pedał gazu w podłodze cały czas... ktoś może mi to wyjaśnić czego to jest przyczyna?? Czy to nie przypadkiem wina za małego WG, które nie nadąża upuszczać spalin i dlatego turbina dziwnie zwiększa sobie doładowanie??

P.S.

Wg już mam sporo rozkręcone, ale jeszcze mogę śrubkę wykręcić... o ile dobrze pamiętam w 1.6TD nie miałem takiego efektu. Pompa seryjna nic nie modzone, myślałem wcześniej że to brak podkładki pod pinem, ale z podkładką jest tak samo...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości