Strona 45 z 92

: śr sty 21, 2009 23:24
autor: arwam
Michnik,

Zaaplikuj sobie GT2052V lub model wyższy dziura minimalna ale silnik idzie od samego dołu jak szalony

: śr sty 21, 2009 23:33
autor: zaprzal
tylko po co rzezba, jak starczy cos z rodziny gt17 z jakiegos tdi prawie plug&play

: śr sty 21, 2009 23:42
autor: Michnik
arwam pisze:Michnik,

Zaaplikuj sobie GT2052V lub model wyższy dziura minimalna ale silnik idzie od samego dołu jak szalony
Generalnie i tak idzie nieźle , ale wiadomo mocy nigdy dość...

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 10:44 pm ]
zaprzal pisze:tylko po co rzezba, jak starczy cos z rodziny gt17 z jakiegos tdi prawie plug&play
Ta gt17 to jest turbina ze zmienną geometrią?
Coś bliżej na temat montażu takiej turbiny zamiast KKK k03? Mówisz, że plug&play ale czy rzeczywiście tak łatwo?

: czw sty 22, 2009 00:09
autor: zaprzal
Michnik pisze:Ta gt17 to jest turbina ze zmienną geometrią?
Coś bliżej na temat montażu takiej turbiny zamiast KKK k03? Mówisz, że plug&play ale czy rzeczywiście tak łatwo?
tak, byly jakies vnt15/gt17xx vnt rozne rodzaje w tdi, montaz o tyle latwiejszy ze pewnie na jakims fabrycznym kolektorze z tdi to powiesisz itp... turbina z kierownicami i jakos to trzeba wysterowac

zastanawiam sie czy k03 nie ma podobnej wydajnosci jak turbina z tdi 1z... hmm moze ktos wie? bo na tej 1z ludzie robia przeciez 125-135km

: czw sty 22, 2009 00:19
autor: andrew.zbyrko
zaprzal pisze:zastanawiam sie czy k03 nie ma podobnej wydajnosci jak turbina z tdi 1z... hmm moze ktos wie?
wystarczyło by mapy obu turbin porównać, może ktoś ma?
a tak wogule to optycznie turba 1z wydają się niewielkie..

: czw sty 22, 2009 00:31
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:wystarczyło by mapy obu turbin porównać, może ktoś ma?
a tak wogule to optycznie turba 1z wydają się niewielkie..
Wirniki jak pudełka zapałek.
Ja już kiedyś sobie zaaplikwałem T2 i nie mogłem na niej jeździć bo silnik można powiedzieć że nie miał górnych obrotów co zmieniło się odrazu po zmianie na T3 i mimo dużego laga nie zamienił bym się na mniejszą nawet z dopłatą.
już wolałbym benzyną jeździć niż dieslem z małą turbiną

: czw sty 22, 2009 00:59
autor: zaprzal
andrew.zbyrko pisze:a tak wogule to optycznie turba 1z wydają się niewielkie..
dokladnie, ale te 125-135km sie z nich robi i do tego dol nienajgorszy do jazdya na codzien... montaz w miare bezbolesny i tani powinien wyjsc
A jak czytam Michnika od jakiegos czasu to on raczej nie napala sie na miliard koni... tak?

: czw sty 22, 2009 01:22
autor: t0mal
A tak dokładnie to jakie turbawki siedzą w 1Z? Garrett T2 tak? A nie było jakiegos KKK?
andrew.zbyrko pisze:wystarczyło by mapy obu turbin porównać, może ktoś ma?
Proszę bardzo :)

T2

Obrazek

K03

Obrazek



no i dla porównania

K24

Obrazek

K14

Obrazek

GT20 (bez vnt)

Obrazek

Sory za troche dziwne jednostki przepływu powietrza, trzeba sobie przeliczyć funty na minute na metry sześcienne na sekunde.

Mam też mape Garretta T3 tylko niewiem jaka jest średnica kompresora w golfie.

: czw sty 22, 2009 01:29
autor: zaprzal
fajnie tylko prawie kazdej turbawki sa rozne rodzaje :) i na to jak to bedzie sie zachowywac na aucie ogromny wplyw ma czesc wydechowa

: czw sty 22, 2009 01:34
autor: t0mal
No ale po coś są te wykresy, no a pozatym to są mapy kompresora i i on ma wiecej do gadania :)

: czw sty 22, 2009 02:08
autor: zaprzal
t0mal pisze:No ale po coś są te wykresy, no a pozatym to są mapy kompresora i i on ma wiecej do gadania :)
oczywiscie, ze sa po cos, ale mialem na mysli to, ze te wykresy z netu sa zazwyczaj do innch modeli niz te montowane w VW... A co do kompresora to bym nie powiedzial, ze ma wiecej do gadania, ale kazdy ma swoje zdanie

: czw sty 22, 2009 02:22
autor: andrew.zbyrko
oczywiscie, ze sa po cos, ale mialem na mysli to, ze te wykresy z netu sa zazwyczaj do innch modeli niz te montowane w VW... A co do kompresora to bym nie powiedzial, ze ma wiecej do gadania, ale kazdy ma swoje zdanie
no i jeszcze wydajność turbo na silniku zależy o dpojemności motoru, które to turbo jest do 1z?

[ Dodano: 22 Sty 2009 01:47 ]
kiedyś liczyłem wydajność k14 w aaz i wyszło że przy doładowaniu 1,3bar przy 4krpm mieści się w mapach turbo, ale już przy 5krpm już jest sporo poza mapami [o ile dobrze policzyłem]
patrząc na oko" na k03 12 i 24, to dół pomiędzy k14 i k24 nnie ma wielkich różnic, natomiast k03 to już dół ma bdb. podobnie góra w k03 i 14, k14 troche lepsza, ale za to k24 to już góre ma całkiem niezłą, co do konkretów to już trza liczyć pod pojemność RPM i ciśnienie.
Znawcą nie jestem, ale już przy max doladowaniu 1 bar to k24 bym brał no i wydech bardziej odetkany:)

: czw sty 22, 2009 02:59
autor: t0mal
Dobierając turbawke do silnika potrzebna jest mapa kompresora i dlatego pisałem że jest ważniejszy, źle dobrany kompresor do silnika = surge = martwe turbo, lub zbyt mały przepływ i silnik bedzie sie dławił, część ciepła z tego co pamiętam w teorii raczej nie jest dobierana z jakis skomplikowanych map czy wzorów.
andrew.zbyrko pisze:no i jeszcze wydajność turbo na silniku zależy o dpojemności motoru
od tego masz mape o którą prosiłeś :P

a do 1Z to masz tą pierwszą.

Jak będą chetni to moge sypnąć troche wzorów i teorii o doborze turbawki do silnika, mam gdzieś ksiązke do tego.
zaprzal pisze:ze te wykresy z netu sa zazwyczaj do innch modeli niz te montowane w VW

co do KKK to powinny być te, co do garretta to fakt muszę przyznać że nie jestem pewien.

: czw sty 22, 2009 03:02
autor: andrew.zbyrko
t0mal pisze:Jak będą chetni to moge sypnąć troche wzorów i teorii o doborze turbawki do silnika, mam gdzieś ksiązke do tego.
bardzo chętnie, bo to co mam chyba troche nie teges jest.